Hallo allemaal
Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Jolien en ik ben 23 jaar, sinds 2 december ben ik de eigenaresse van een super mooi winter white rusje genaamd Lemmy,
Op dit forum heb ik tips gekregen hoe je je hamster het zo confortabel kan maken, hij is dol op meelwormen en erg knuffelig.
Nu heb ik echter toch een vraagje: Hoelang duurt het voor dat hij aan het badje met zand gewend is? Want hij krabt zichzelf best veel en nu was ik bang voor parasiet of huismijt, misschien helpt het scrubbadje wel, Lemmy wil er alleen nog niks van weten
Bedankt alvast!
Liefs Jolien
hamster badje met zand
Moderator: Sylvia.
- SpookyH
- Hamsters: Pippin
- Leeftijd: 25
- Contacteer:
Re: hamster badje met zand
Welkom op het forum.
Heb je er zand in zitten?
Heb je er zand in zitten?
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
Dankjewel,
Nee geen echt zand, wel van dat speciale bathing sand for chinchilla's dego's en hamsters.
Op youtube zag ik filmpjes dat de dwerghamster het fijn vindt om daar in te rollen. Dus ik hoopte ook dat lemmy het wel kon waarderen.
Grtz.
Nee geen echt zand, wel van dat speciale bathing sand for chinchilla's dego's en hamsters.
Op youtube zag ik filmpjes dat de dwerghamster het fijn vindt om daar in te rollen. Dus ik hoopte ook dat lemmy het wel kon waarderen.
Grtz.
- SpookyH
- Hamsters: Pippin
- Leeftijd: 25
- Contacteer:
Oh, haha, ik dacht al...
Mijn dwergje wist in het begin niet wat ze er mee moest. Na drie dagen stapte ze er wel voorzichtig in. Ze rolt er niet in, maar graaft alleen.
Mijn syrtje vond het gelijk wel grappig, en heeft daarvan zijn plas hoekje gemaakt. Hij plast er nu niet meer in, maar loopt er een paar keer overheen. Eigenlijk weet ik niet waarom het nog in zijn kooi staat, hij doet er toch niets mee..
Iedere hamster verschillend dus.
Mijn dwergje wist in het begin niet wat ze er mee moest. Na drie dagen stapte ze er wel voorzichtig in. Ze rolt er niet in, maar graaft alleen.
Mijn syrtje vond het gelijk wel grappig, en heeft daarvan zijn plas hoekje gemaakt. Hij plast er nu niet meer in, maar loopt er een paar keer overheen. Eigenlijk weet ik niet waarom het nog in zijn kooi staat, hij doet er toch niets mee..
Iedere hamster verschillend dus.
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
- Limbolandertje
- Leeftijd: 37
Is dat krabben iets van de laatste tijd of doet lemmy dat altijd al? Mijn tweede rusje deed het namelijk altijd al veel meer en de dierenarts heeft daar nooit een oorzaak voor kunnen vinden.
Als het al mijten ofzo zijn gaan ze niet weg met een badje. Wat je kunt doen is een keer zijn haartjes opzij duwen en op de huid kijken of je er iets op ziet zitten. Mijn dieren arts liet ook eens zien hoe hij een plakjebandje op het huidje en haartjes plakte en het er voorzichtig weer af haalde. Als hij veel schilfers of beestjes heeft blijven ze zitten op het plakbandje. Vond ik wel handig bedacht.
Mijn Russen vonden het leuk om in het badje te rollen. Mijn syr helemaal niet. Dat verschilt denk ik echt per hamstertje
Als het al mijten ofzo zijn gaan ze niet weg met een badje. Wat je kunt doen is een keer zijn haartjes opzij duwen en op de huid kijken of je er iets op ziet zitten. Mijn dieren arts liet ook eens zien hoe hij een plakjebandje op het huidje en haartjes plakte en het er voorzichtig weer af haalde. Als hij veel schilfers of beestjes heeft blijven ze zitten op het plakbandje. Vond ik wel handig bedacht.
Mijn Russen vonden het leuk om in het badje te rollen. Mijn syr helemaal niet. Dat verschilt denk ik echt per hamstertje
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
- Kiwi fr
- Hamsters: 8 dwerg hamsters
Welkom hier op het HF.
We zitten ook in een periode dat ze hun wintervacht kwijt willen.
Dus krabben ze zich iets meer als de gewente.
Somige hamsters doen er iets langer over om hun zandbak te begrijpen.
Maar het is altijd goed dat je zoiets in het oog houd.

We zitten ook in een periode dat ze hun wintervacht kwijt willen.
Dus krabben ze zich iets meer als de gewente.
Somige hamsters doen er iets langer over om hun zandbak te begrijpen.
Maar het is altijd goed dat je zoiets in het oog houd.
Tinny, Snowy, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be
Mijn site over mijn hamsters;http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Mijn site over mijn hamsters;http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/