Meelwormen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: Sylvia.

Limbolandertje
Leeftijd: 38

Re: Meelwormen

Bericht door Limbolandertje »

Kiryu schreef:mijn hamster is gek op de sesampinda's van Hopefarms, hij hoeft maar te horen dat ik ze pak of hij rent naar me toe :lol:
maar ik denk dat ik die meelwormen ook maar eens ga uitproberen, misschien vinden mijn hamstertjes die ook wel lekker haha, en ik ben een lekker sadistisch mens dus ben zeker niet bang om ze te geven haha.
toch handig dat ik dit even tegen kwam haha
volgende week dan maar een bakje meelwormen bij de dierenwinkel halen, ik zag de vorige keer dat ze sprinkhanen hadden dus meelwormen moeten ze ook hebben toch?
als ze sprinkhanen hebben zou je wel denken dat meelwormen geen probleem zijn om daar te kopen :razz: hier staat een zak gedroogde meelwormen waar niks meer mee gebeurd. zie de postbode als voor me als ik die op de post doe :lol:

:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Samantha.
Hamsters: 0
Leeftijd: 33

Bericht door Samantha. »

Mijn oudje luste toen hij jong was geen meelwormen en nu opeens eet hij wel 3 per dag. Hij is 2,5 jaar dus ik laat hem maar lekker zoveel eten als hij op kan. :)
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Limbolandertje

Wat leuk. Toch bedacht dat ze wel lekker zijn. En op die leeftijd zouden ze van mij ook alles krijgen wat ze maar wensen.
Ik denk dat ze vanzelf weer gaan kruipen als ik ze nog 2 jaar laat staan :lol: maar ik laat ze nog maar even staan. Als ze zich nog bedenkt en anders ... Achja, zo duur is zon zakje niet
`·.Benson + Oliver

aangellaaaa
Hamsters: Billy,Kleintje
Leeftijd: 35

Bericht door aangellaaaa »

ik gebruik ook gedroogde meelwormen... maar het stomme is maar 1 van mijn hamsters lust het... haha dus die heeft geluk.. mijn goudhamster en dwergje moeten er niks van weten.. nou zijn ze het ook niet gewend om het te eten dus daar kan het ook aan liggen haha !! ik vind levende meelwormen ook niet zo dus heb ook voor gedroogde gekozen.
the greatest accomplishment is not in never failing but in rising again after you fall

Billy
Hamster-Amy
Hamsters: Chanel en Mango
Leeftijd: 26
Contacteer:

Bericht door Hamster-Amy »

zijn die meelwormen heel groot ?
want wat als mijn hamster het niet lust ? ik zou ook geen half opgegeten meelworm in mijn hok willen hebben. p.s. mijn hamster is nu al wakker !
Jou zal ik nooit vergeten meisje, je was speciaal. Het is goed zo, droom en slaap maar lekker verder x

Amy - - - / 18-10-2013
Samantha.

Bericht door Samantha. »

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Hamster-Amy
Contacteer:

woow mijn moeder heeft vanmiddag 1 KILO meelwormen besteld ! :bloos:
Jou zal ik nooit vergeten meisje, je was speciaal. Het is goed zo, droom en slaap maar lekker verder x

Amy - - - / 18-10-2013
Imke :)
Hamsters: Tijntje ✟, Simba
Leeftijd: 31

Bericht door Imke :) »

Ik heb zelf nog geen levende meelwormen gevoerd, maar ik denk dat dat misschien een beetje veel is Hamster-Amy. Want als ik het goed begrepen heb heb je momenteel een hamster en komt er op korte termijn nog een syrtje bij? Met zo'n grote hoeveelheid in een keer denk ik dat de meelwormen zullen ontpoppen voordat je ze allemaal kunt gebruiken en dat lijkt me niet zo'n fijne ervaring.
Tijntje 15-09-2010-21-02-2013 ~ Rust zacht lief ventje ♥
Hamster-Amy
Contacteer:

AAH bah, Ja ik stond met mijn mond vol tanden toen ik het hoorde...Mijn moeder wil ze in de vriezer leggen ?

Amy - - - / 18-10-2013
Imke :)
Hamsters: Tijntje ✟, Simba
Leeftijd: 31

Bericht door Imke :) »

Ik denk dat de vriezer te koud is en de meelwormen die kou niet overleven, de koelkast is een betere optie. Dan zouden ze minder snel ontpoppen, maar ik kan me voorstellen dat jullie dat niet zo fijn vinden. Ik las dat de meeste 150 gram per keer per hamster kopen. Verder laat ik het liever door iemand beoordelen die zelf ervaring heeft met levende meelwormen haha.
Tijntje 15-09-2010-21-02-2013 ~ Rust zacht lief ventje ♥
Hamster-Amy
Contacteer:

Ja, ze zijn wel al gedroogd ? kunnen ze dan nog steeds verpoppen ?

Amy - - - / 18-10-2013
Samantha.

Bericht door Samantha. »

Je kunt ook de meelwormen buiten zetten in een stal ofzo. Ik heb ze op mijn slaapkamer staan op Jason zijn terrarium en ik ben juist bezig met ze te kweken. Het is een leuke cyclus. :lol:

En 1 kilo is wel heel erg veel! Teveel zelfs, je weet niet eens of je hamsters het lusten. ;) en in de vriezer gaan ze dood en heb je er niks aan. Als je dode wilt kun je dan het beste gedroogde nemen, deze blijven lang goed, ontpoppen niet en leven dus niet.

Mijn oudje eet zo'n 3 meelwormen per dag, hij is oud en moet extra bijgevoerd worden maar ik denk dat als je 1 hamster hebt je 75 gram per maand hoeft te kopen. Dan krijg je echt al een heleboel voor. ;)

Edit: gedroogde verpoppen niet, deze hoef je niet in de vriezer te leggen en gewoon uitschudden in een curverbakje eventueel. In de koelkast ook niet leggen en gewoon op kamer temperatuur. ;) niks vies aan.

Bij mij worden trouwens wel de levende beter gegeten dan de gedroogde.

Hamster-Amy
Contacteer:

Mijn moeder heeft de Meelwormen gekocht, ik heb nog gezegd dat ze ook minder kon nemen. Waarschijnlijk ga ik er een paar aan een vriendin geven die ook hamsters heeft ;)

Amy - - - / 18-10-2013
Limbolandertje

Samantha. schreef: Bij mij worden trouwens wel de levende beter gegeten dan de gedroogde.
Kijk en ik dus maar denken dat het geen verschil maakt. Misschien verklaart dit waarom mijn Mila ze niet eet.
`·.Benson + Oliver

CrazyCatLady

Bericht door CrazyCatLady »

Haha, het is toch wel grappig om te lezen dat ik geen meelwormen eet hoor. :bloos: Maar om ontopic te blijven, mijn hamsters eten de gedroogde meelwormen echt slecht. Terwijl ze echt als idioten aanvallen op levende. :)
Plaats reactie