Gedroogde meelwormen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: Sylvia.

Eeyore
Hamsters: 6
Leeftijd: 32

Gedroogde meelwormen

Bericht door Eeyore »

Ik ben even op het internet naar gedroogde meelwormen gaan zoeken. Nou heb ik twee sites gevonden die betaalbaar zijn, maar ik wil eigenlijk eerst graag weten of er iemand hier ervaring heeft met deze sites?
Weten jullie anders nog een goede site om gedroogde meelwormen te bestellen?

Dit zijn de sites: http://genzobiedmeer.nl/index.php?route ... uct_id=243 deze heeft vanaf 2,5 liter meelwormen voor 7,50 + 5,95 verzendkosten.
http://www.webshopgeldof.nl/a-25765495/ ... n-500gram/ 500 gram meelwormen voor 6 euro + 4,95 verzendkosten.

Hoelang kan je gedroogde meelwormen trouwens bewaren? Want ik vind 2,5 liter wel erg veel, maar als het superlang bewaard kan worden lijkt het me wel handig. Het is sowieso de goedkoopste optie van de twee.

Alvast bedankt!

Trotse huisdierslaaf van katten Joep en Nienke, cavia's Rozie, Oscar, Mop, Knuffel en Domino, syren Astolat en Jamelia en de ratten Carolus, Lucius en Merlijn.
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Re: Gedroogde meelwormen

Bericht door Nona »

Zolang je de bak steeds weer luchtdicht afsluit en zorgt dat er geen vocht bij komt is het erg lang houdbaar, zeker een jaar. Je hebt dat kleine blauwe busje/emmertje van mij met meelwormen wel eens gezien toch? Daar zit 250 gram in. Dus ik zou proberen 100 á 250 gram te komen met maar 1 a 2 hammies anders doe je er echt extreem lang mee, die dingen wegen echt niks :P Dieza kan ook zowel gammarus als gedroogde meelwormen regelen, dus die zou ik gewoon met je bodembedekking mee bestellen, anders zijn verzendkosten zo hoog en dan weet je ook zeker dat je een betrouwbare leverancier hebt :) (Die 1e shop heeft trouwens wel 1 liter gammarus voor 2,50 dus dat zou je ook kunnen doen, mocht je dat doen, mail me dan even want dan is het misschien slim om samen te bestellen!)
Cynthiar
Hamsters: Pluis

Bericht door Cynthiar »

Heb je niet een dierwinkel ofzo in de buurt zitten waar je ze gedroogd kan kopen? Scheelt verzendkosten, want dat is best veel op zo'n bedrag.
Ik heb meelwormen voor hamsters kunnen kopen bij het voerbedrijf waar ik mijn paardenvoer koop, dit is een soort veevoer/dierenwinkel ineen.
Eeyore

Bericht door Eeyore »

Nee de dierenwinkels bij mij in de buurt verkopen alleen af en toe levende insecten. Meestal zijn het dan sprinkhanen en krekels. Dus daar heb ik niks aan :razz:
En mooi dat het lang houdbaar is! dan ga ik inderdaad eens kijken naar die liter, waar zag je dat staan?
Trotse huisdierslaaf van katten Joep en Nienke, cavia's Rozie, Oscar, Mop, Knuffel en Domino, syren Astolat en Jamelia en de ratten Carolus, Lucius en Merlijn.
Nona

Bericht door Nona »

Pluimvee --> Voeders
Hamster-Amy
Hamsters: Chanel en Mango
Leeftijd: 26
Contacteer:

Bericht door Hamster-Amy »

Ik zou voorkomen dat je 1 kilo meelwormen koopt zoals ik heb gedaan, ik heb ze gekocht 1 keer gegeven en nu durf ik ze niet echt meer te pakken :bloos:
Jou zal ik nooit vergeten meisje, je was speciaal. Het is goed zo, droom en slaap maar lekker verder x

Amy - - - / 18-10-2013
Imke :)
Hamsters: Tijntje ✟, Simba
Leeftijd: 31

Bericht door Imke :) »

Heb je ook al eens bij de vis en reptiel afdeling gekeken? Ik heb ze van Fressnapf. Daar heb ik namelijk een liter (160 gram) meelwormen vandaan. Een liter is overigens meer dan genoeg voor een hamster voor een lange periode. Na anderhalf jaar heb ik zelfs nog de helft over. Een halve liter lijkt me dus ideaal, maar ik denk dat dat nauwelijks te krijgen is. :lol:

Meelwormen kun je minstens 1 jaar bewaren, maar meestal nog veel langer.
Tijntje 15-09-2010-21-02-2013 ~ Rust zacht lief ventje ♥
Cynthiar
Hamsters: Pluis

Bericht door Cynthiar »

Inderdaad kijk eens bij winkels waar ze kippenvoer verkopen!
Nona

Bericht door Nona »

In het centrum van een stad valt dat dus best tegen, daar is nou niet echt ruimte om dat soort dieren te houden, dus vind je het ook niet echt terug in winkels :P Dobeys heeft nog wel een universele mix met eivoer waar ook gedroogde meelwormen in zitten, maar niet alleen meelwormen (enkel levende).
Eeyore

Bericht door Eeyore »

Word dus gewoon van internet halen dus :razz:
Maar is er iemand die ervaring heeft met één van die sites?
ElanorL
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door ElanorL »

Hier is ook maar een minidierenwinkel in de stad. Ik denk dat ze ze hier ook niet altijd hebben. Ik heb die van mij er gelukkig wel kunnen kopen bij een actie met allerlei eten voor de vogeltjes in de winter te voeren. Tussen de vetbollen en pinda's was ook een klein emmertje meelwormen.
Je komt er met een hamster echt wel heel lang mee toe. In dat emmertje dat ik heb, zit ongeveer 200g denk ik en nu na een paar maand lijkt het nog of er echt niets uit is. het is nog steeds tot boven vol. Nu at mijn Syrtje wel nooit meelwormen, dus ik geef mijn Rusje ook gewoon dagelijks 1 a 2 meelwormpjes.

Ze zijn gelukkig wel lang te bewaren. Degene die ik in oktober gekocht heb, zijn nog steeds houdbaar tot 2015 :D
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintje Marie.
https://www.facebook.com/HamsteropvangNona/
Happy.13
Leeftijd: 28

Bericht door Happy.13 »

Je kunt ze ook op http://www.drdknaagdierwinkel.nl/drd-pe ... meelwormen bestellen! Ik heb daar 35 gram gekocht en verzendkosten zijn boven de €25 gratis. :-)
† Happy, Oscar, Chismo en Jip †
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Ik zag ze laatst ineens liggen hier bij de Avévé, bij de vogelafdeling, wel een grote zak van 300 gram, maar goed dichtgeklipt blijft dat lang goed en ik heb het ook in het vogelhuisje gebruikt voor de vogeltjes buiten, wat gemengd tussen de vogelzaadjes, dus dan zal het wel op zijn voordat het slecht wordt ;)
Lotjuh

Bericht door Lotjuh »

Ik heb nog gedroogde insekten/meelwormen te koop staan ;)

edit: sorry, waarschijnlijk heb je ze al... :bloos:
Mijn lieve russische hammie: Chula
Esméetje1993

Bericht door Esméetje1993 »

inderdaad heb je ze waarschijnlijk al, maar ik koop altijd bij zooplus de eiwit cocktail. verzendkosten zijn 1,90 en boven de 19 euro gratis.
You can play for sunny weather, but that won't stop the rain.
Rust zacht Pandaatje :+:
Plaats reactie