meelwormen
Moderator: Sylvia.
- syrischehamster
- Hamsters: Louis en Gavi
- Leeftijd: 32
Re: meelwormen
Weet iemand of de gedroogde meelwormen eigenlijk over tijd kunnen gaan?
Ik heb ik denk toch al een half jaar geleden gedroogde meelwormen gekocht.. en bij de dierenwinkel hadden ze toen alleen maar zakken van 500 gram.. Ik heb die thuis omgeschud in een pot, maar ik heb dus nog steeds heeeeeeeeel veel meelwormen.. Maar ik heb dus geen etiketje meer tot hoelang ze houdbaar zijn.. Aan de buitenkant zie ik er niks vreemds aan.. maar ik weet niet of er van binnen iets mis kan gaan
Ik heb ik denk toch al een half jaar geleden gedroogde meelwormen gekocht.. en bij de dierenwinkel hadden ze toen alleen maar zakken van 500 gram.. Ik heb die thuis omgeschud in een pot, maar ik heb dus nog steeds heeeeeeeeel veel meelwormen.. Maar ik heb dus geen etiketje meer tot hoelang ze houdbaar zijn.. Aan de buitenkant zie ik er niks vreemds aan.. maar ik weet niet of er van binnen iets mis kan gaan
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!
Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Ik heb even op mijn bakje gekeken, die van mij zijn tot 2015 houdbaar, dus ik denk dat de houdbaarheid wel lang is 
- syrischehamster
- Hamsters: Louis en Gavi
- Leeftijd: 32
Dankjewel! Gelukkig maar haha, hopelijk heb ik ze tegen die tijd toch wel op 
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!
-
eline-likeshamsters
- Hamsters: Snoetje
goed idee 
Groetjes, Eline
ik ben op het moment hamsterloos!
maar ik ga op zoek naar een nieuw schatje!
Ϯ Snoetje...
ik ben op het moment hamsterloos!
maar ik ga op zoek naar een nieuw schatje!
Ϯ Snoetje...
-
LoloKoekiix
- Hamsters: Lolo & Koekii
- Leeftijd: 23
Je MOET ze toch niet geven?
Want ik wil ze echt niet in huis hebben
Want ik wil ze echt niet in huis hebben
Rust Zacht Lolo My Princess
04×03×'11 - 29×01×13
04×03×'11 - 29×01×13
-
MerelsMommy
- Hamsters: Goldie
Nee hoor
Je KAN ze geven.
-
Vladimir.
- Hamsters: Vladimir, Mila
- Leeftijd: 34
Ik zie veel mensen hier zeggen dat rusjes maximaal 2 meelwormen per dag mogen. Wat is daar eigenlijk de reden van? Kunnen ze er ziek van worden?
Toen mijn vorige russische dwerghamster ziek was en zelf niet/nauwelijks meer kon eten gaf ik haar namelijk bijna alleen nog maar meelwormen (die wilde ze nog wel - met moeite - eten, het andere voer weigerde ze) en olvarit..
Toen mijn vorige russische dwerghamster ziek was en zelf niet/nauwelijks meer kon eten gaf ik haar namelijk bijna alleen nog maar meelwormen (die wilde ze nog wel - met moeite - eten, het andere voer weigerde ze) en olvarit..
Kako se to kaze na hvratskom?
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Meelwormen zijn echt dikmakers, vandaar dat je er best niet teveel van kan geven. Voor zieke hamsters kan het juist een welkom extratje zijn 
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
-
Vladimir.
- Hamsters: Vladimir, Mila
- Leeftijd: 34
Op die manier. Dan hoef ik me geen zorgen te maken.
Bedankt voor je antwoord!
Kako se to kaze na hvratskom?
-
Saar & Puck
- Hamsters: Tess
- Leeftijd: 43
Hoe denk je dat ze het anders in het wild hadden gedaan?
Ik had laatst ook levende worden maar die gingen in de dierenwinkel waar ik was per bakje en dat waren er veel!) en aangezien Tess er maar 2 per dag mag zat ik op den duur met een potje met veel dode wormen, stinkt! Goede tip van de dierenwinkel was wel om er een stuk rauwe aardappel (gewoon met schil) in te leggen, dan blijven ze langer leven.
Ik heb nu gedroogde wormen en Tess is er net zo gek op!!
Ik had laatst ook levende worden maar die gingen in de dierenwinkel waar ik was per bakje en dat waren er veel!) en aangezien Tess er maar 2 per dag mag zat ik op den duur met een potje met veel dode wormen, stinkt! Goede tip van de dierenwinkel was wel om er een stuk rauwe aardappel (gewoon met schil) in te leggen, dan blijven ze langer leven.
Ik heb nu gedroogde wormen en Tess is er net zo gek op!!
-
MerelsMommy
- Hamsters: Goldie
Dit is wat ik doe als ik meelwormen koop:
Ten eerste koop ik er niet zo veel. Een stuk of 15. Die doe ik in een bakje met wat zaagsel en hooi. En elke dag een vers stukje eten erbij. Blaadje sla, stukje appel, stukje tomaat, wat ik toevallig ook voor hammie heb. Want die krijgt ook elke dag (alleen maar) vers.
Dat bakje met die meelwormen zet ik dan in de koelkast. Dag of 2. En dan een dag op het aanrecht. Om weer op te warmen en ze zo weer een oppepper te geven. En dan na die dag weer terug in de koelkast. Zo houd ik ze levend en vers tot ze op zijn. Elke dag kijk ik er even naar, en als er onverhoopt één dood gegaan is, dan voer ik die ook aan hammie. Want die is dan wel dood, maar wel vers dood. Want in de koelkast
Ik heb er overigens wel moeite mee, met dat houden van die levende diertjes als voeding .....
Ten eerste koop ik er niet zo veel. Een stuk of 15. Die doe ik in een bakje met wat zaagsel en hooi. En elke dag een vers stukje eten erbij. Blaadje sla, stukje appel, stukje tomaat, wat ik toevallig ook voor hammie heb. Want die krijgt ook elke dag (alleen maar) vers.
Dat bakje met die meelwormen zet ik dan in de koelkast. Dag of 2. En dan een dag op het aanrecht. Om weer op te warmen en ze zo weer een oppepper te geven. En dan na die dag weer terug in de koelkast. Zo houd ik ze levend en vers tot ze op zijn. Elke dag kijk ik er even naar, en als er onverhoopt één dood gegaan is, dan voer ik die ook aan hammie. Want die is dan wel dood, maar wel vers dood. Want in de koelkast
Ik heb er overigens wel moeite mee, met dat houden van die levende diertjes als voeding .....