Oog

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

~Julia~
Leeftijd: 24

Re: Oog

Bericht door ~Julia~ »

Ja, daar zou ik indd op letten.
Ik zou hem even een lekker verwennen ;)
Geef hem bijv. een stukje fruit of groente.
Hopelijk is het niet iets ergs...

R.I.P Funky, gaat je goed daar boven :(
Groetjes Julia.
Noa m
Hamsters: Geen op het moment

Bericht door Noa m »

Ik heb gelezen dat het door een te hoge bloeddruk kan komen dus mag die dan wel snoepjes en ik ga morgen na school
~Julia~

Bericht door ~Julia~ »

Een stukje fruit of groente kan geen kwaad, als je maar niet heel erg veel geeft.
Groetjes Julia.
Noa m

Bericht door Noa m »

Oké dan geef ik wel een stukje komkommer

-- 25 aug 2013 20:24 --

Of mag ze nu een stukje gedroogde banaan of wortel ??
~Julia~

Bericht door ~Julia~ »

Dat weet ik niet zeker...Ik zou haar gewoon een stukje komkommer geven ;)
Groetjes Julia.
Noa m

Bericht door Noa m »

Oké
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Klinkt wel als een oogprolaps, naar buiten komen en dof kan eigenlijk weinig anders zijn, en dat vereist onmiddelijk een dierenartsbezoek en operatie, zoals Irene al heeft uitgelegd. De geluiden die hij maakt kunnen heel goed van de pijn zijn, want zoiets is enorm pijnlijk en er staat heel veel druk op. Arm hamstertje. Als jullie dierenarts écht na het vertellen van de symptomen heeft gezegd dat het best tot morgen kan wachten en dat je alleen maar op moet letten of ie eet of drinkt dan zou ik liefst vanavond en anders morgen naar een andere dierenarts gaan, want deze klinkt niet kundig. Een goede DA zou willen dat je meteen langs komt, en ook pijnstilling voorschrijven.
~Julia~

Bericht door ~Julia~ »

Arme hammie zeg....
Moet hij nog een keer geopereerd worden... :-?
Eerst dat pootje, nu dit...
Groetjes Julia.
Nella
Hamsters: roborovski's
Leeftijd: 39

Bericht door Nella »

@Nona: ik ken flink wat DA's die in zo'n geval zouden aanraden om te wachten tot maandagochtend. Het kost immers heel veel geld om in het weekend te komen en of ze een operatie gelijk zullen doen betwijfel ik omdat ze dit (neem ik aan) niet alleen kunnen doen. Een oogprolaps is pijnlijk, maar volgens mij niet dodelijk. Een DA die meedenkt en niet alleen op geld aast, zou goed nadenken of het noodzakelijk is om in het weekend te komen. Om te zeggen dat hij om zo te doen direct niet kundig is, vind ik niet terecht.

Dat Noa maandag (morgen dus) naar de DA gaat vind ik dan ook heel goed. Op deze manier wordt haar wederom een schuldgevoel aangepraat, terwijl ze volgens mij echt enorm haar best doet.

@Noa: zorg dat hij goed blijft eten en drinken. Ga daarnaast morgen bij de DA langs om te kijken wat hij kan doen / wat hij aanraadt. Hopelijk kan hij je hamstertje helpen. Succes!
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

@Nella: Mijn opmerking over de kundigheid van de DA is niet alleen daarop gebaseerd, maar o.a. ook op het feit dat hij de hamster toen z'n gebroken pootje er half af hing geen pijnstilling voorschreef. Noa heeft zelfs in haar andere topic vertelt dat de DA had gezegd dat ze hamster het pootje er zelf wel af zou knagen. Als dat allemaal echt waar is dan lijkt het me geen kundige dierenarts, of in elk geval geen dierenarts met een hart voor knaagdieren. Niet meteen een operatie kunnen doen in het weekend kan ik nog begrijpen, maar dat er ook dit keer niet word gezegd dat ze pijnstilling moet komen halen vind ik wel maf. Verder begrijp ik uit Irene's berichtje dat een oogprolaps wel degelijk kan leiden tot het moeten laten inslapen van de hamster wanneer een operatie niet mogelijk is, dus dan lijkt het me zeker belangrijk er zo snel mogelijk bij te zijn. Bovendien weet ik dat het oog ook gaat ontsteken als het niet terug geplaatst of verwijderd kan, en dat wil je natuurlijk voorkomen want het diertje is denk ik door alle gedoe met het pootje en de pijn daarvan een stuk verzwakt, een extra ontsteking erbij kan dan best eens fataal worden. Sowieso zijn ontstekingen in het gezicht best vervelend te behandelen. Ik zie dus zelf wel redenen om vandaag nog te gaan, maar als dat echt niet kan dan is morgen inderdaad de beste optie.

Ondertussen is de dag ook bijna om, dus ik wens Noa veel succes maandag en hoop heel erg dat het nog goedkomt met dit hamstertje, hij maakt wel heel veel mee in korte tijd zo :(
Noa m

Bericht door Noa m »

Dat was niet de dierenarts maar iemand die voor heeel Nijmegen zegt of je maar de DA mag maar ik ga vandaag
Sasja&Pip
Hamsters: George

Bericht door Sasja&Pip »

@limbolandertje en Silversky...CAF zalf is een antibioticazalf en kun je gewoon gebruiken . Het zorgt er in ieder geval voor
dat er geen onstekingen komen en dat lijkt me in dit geval wél noodzakelijk.

-- 26 aug 2013 20:51 --

En , hoe was het bij de dierenarts ?
Lieve Pip, rust zacht. Je hebt nu geen pijn meer !
Limbolandertje
Leeftijd: 37

Bericht door Limbolandertje »

@ sasja En zeker nooit zelf met antibiotica rommelen. Wat er in dit geval noodzakelijk is, kunnen we niet zeggen aangezien geen van ons de hamster daadwerkelijk gezien heeft en niemand behalve een dierenarts kan vaststellen of een dier wel of niet antibioticazalf nodig heeft. Als het werkelijk een oogprolaps is maak je het er zeker niet beter mee.
En Als een dierenarts nog Ab moet voorschrijven is het niet handig als je zelf al met iets van antibiotica gerommeld hebt. Aldus de woorden van mijn eigen dierenarts. En als het een virale infectie is schiet je er ook niks mee op
Bovendien is het voor een dierenarts soms lastiger te beoordelen wat er aan de hand is al je er zelf al dingen op bent gaan smeren. Reden genoeg om het dus absoluut niet te doen.

Ik hoop dat het beter gaat met de hamster noa en dat het niet iets heftigs is geworden. Ik denk dat het met het pootje voor jouw zelf ook al heftig genoeg was
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Noa m

Bericht door Noa m »

Ik ben geweest en heb zalf gekregen moet dit 4 tot zes maal per dag op zijn oogje doen. Als het nie over gaat of dat hij slecht gaat eten moeten we terug .

-- 27 aug 2013 07:29 --

Oooja ze begint al minder te piepen
Limbolandertje
Leeftijd: 37

Bericht door Limbolandertje »

Ooow dat is echt fijn nieuws. Gelukkig dat er niet weer hele dramatische dingen hoeven te gebeuren. Heeft de DA nog gezegd wat het precies was?
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Plaats reactie