Nagels

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Cynthiar
Hamsters: Pluis

Nagels

Bericht door Cynthiar »

Ik weet niet of het het hier goed staat, maar zo niet mag het verplaatst worden.

Bij mijn hamster van nu een half jaar oud zijn de nagels vrij lang. Iemand tips om ze korter te laten slijten of knippen oid?

dwerghamstertje0410
Hamsters: silver

Re: Nagels

Bericht door dwerghamstertje0410 »

het puntje er af knippen met een kleine nagelknipper
Chantastic
Leeftijd: 30

Bericht door Chantastic »

inderdaad knippen. al doe ik dat wel met een gwn mensen nagelschaartje
Cynthiar

Bericht door Cynthiar »

Is dat te doen met zulke kleine teentjes? Het is een rusje.
Ellleeen x
Hamsters: Diesel, Luigi ♥
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Ellleeen x »

Als het moeilijk gaat, kan je ook een steen (bv. baksteen) ergens leggen in de kooi waar hij veel komt, of het allerfijnste schuurpapier ergens plakken op een verdiepje (wel zien dat hij er niet aan gaat knagen), zo zullen zijn nageltjes ook afslijten ;)
Slaapzacht Beau ♥
Slaapzacht lieve Navaro ♥
Cynthiar

Bericht door Cynthiar »

Ok, ga ik dat proberen. Heb net geprobeert te knippen maar dat lukt niet. Ze houdt de pootjes niet stil.
Limbolandertje
Leeftijd: 37

Bericht door Limbolandertje »

Dat is 1 van de nadelen van knippen. Het gewurm geeft risico dat je in iets knipt wat niet de bedoeling was. Sommige hamstertjes ervaren het echt als stressig, maar meestal kun je dat als baasje wel inschatten.
Het laatste nadeel is eentje die ik ondervonden heb met mijn eerste syrtje. Hij vertoonde zeer neurotisch gedrag en rende alleen maar op en neer over zaagsel. Daar slijten nagels natuurlijk absoluut niet van :-| dus ben ik ook uit gaan wijken naar knippen. Als je daar eenmaal aan begint moet je het blijven doen. Op de een of andere manier groeiden ze waanzinnig snel weer krom. Dat schijnt van het knippen te komen zei men hier toen tegen mij. Als je een gemakkelijke hamster hebt is dat natuurlijk niet zo bezwaarlijk om vaak te herhalen, maar elke keer gespartel en drama vond ik toen echt helemaal niet leuk (de hamster ook niet trouwens ;) )

De tip van baksteen is al gegeven. Ik weet niet of je hamster een zaadbakje heeft waar hij graag in graaft? Als dat zo is kun je dat bakje vervangen voor een bakje (ruw ovenschaaltje bijv) van steen! Slijten de nagels mooi als hij gaan graven enzo
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Cynthiar

Bericht door Cynthiar »

Ja ze heeft een zandbakje. Ik ga er een steen inleggen. Kijken of dat helpt.
Daisyx
Hamsters: Ernie

Bericht door Daisyx »

Houten speeltjes kunnen ook helpen! Daarvan slijten de nagels ook wel best goed.
Groetjes Daisy & de hamsters!
Ernie, en de 2 robo dames die gauw komen :)

XO
Plaats reactie