Hoi
Ik heb een vraagje wat mag mijn hamster per dag van alles eten en hoeveel?
We hebben in huis
*bananenchips
*wortelchips
*zonnepitten
*fruit en groente
Eten
Moderator: Sylvia.
- Liesyousee
- Hamsters: John Snow & Hayley
- Leeftijd: 36
Re: Eten
Wat ze mag eten: alles.
Wat goed voor haar is: niet te veel suikers. Bananenchips worden soms gesuikerd, dus niet te vaak geven. Al zijn ze er wel gek op.
Verder is het mijn ervaring dat ze alles wat ze lekker vinden aanpakken, en als ze vol zitten het gewoon verstoppen voor later. Ze eten naar behoefte. Althans, dat was hier het geval
.
Fruit en groente zou ik kleine stukjes van geven, ongeveer een dobbelsteentje, want als ze dat niet opeten en gaan verstoppen gaat het zo stinken.
Wat goed voor haar is: niet te veel suikers. Bananenchips worden soms gesuikerd, dus niet te vaak geven. Al zijn ze er wel gek op.
Verder is het mijn ervaring dat ze alles wat ze lekker vinden aanpakken, en als ze vol zitten het gewoon verstoppen voor later. Ze eten naar behoefte. Althans, dat was hier het geval
Fruit en groente zou ik kleine stukjes van geven, ongeveer een dobbelsteentje, want als ze dat niet opeten en gaan verstoppen gaat het zo stinken.
- Corine*Kiwie*
- Hamsters: Cinna, Floff en Mous
- Leeftijd: 30
Re: Eten
Qua groenten en fruit is het altijd wat lastig in te schatten. Je kan ze gewoon geven wat ze lusten naar mijn idee. Ik leg altijd het een en ander op een schaaltje en wat er de volgende ochtend nog ligt gaat weg. ' s avonds krijgt hij weer nieuw. Dit werkt hier goed maar als je hamster het meeneemt naar z'n huisje is het wat lastig. Dan zou je dat na moeten kijken. Het kan gaan stinken en schimmelen dan. Je ziet zo op ten duur wel wat je hamster ongeveer eet 's nachts en zo kan je de hoeveelheid op het schaaltje aanpassen.
Noten en pitten geef ik wel elke dag maar niet in grote hoeveelheden.
Ik let altijd op dat ik niet dubbel geef wat snoepjes met suiker betreft. Een beetje wat Liesyoussee hierboven zegt. Als mokka wat lekkere snoepjes krijgt leg ik bijvoorbeeld 1 kattenbrokje 1 snoepje op maismeelbasis en 1 drop of bananenchip in de kooi. Dus maar 1 ding waar suiker/honing inzit. Dat krijgt hij niet elke dag trouwens maar eens in de 3 dagen ongeveer. Soms wat vaker en soms wat minder. fruit, groenten, noten en pitten krijgt hij elke dag op een schoteltje.
Ik weet niet precies wat er in wortelchips zit en of die elke dag of beter eens in de zoveel dagen gegeven kunnen worden.
Verder is het belangrijkste waar ik op let, dat ondanks dat hij snoepjes en fruit etc. in z'n kooi kan vinden hij ook duidelijk gewoon voer eet en hamstert.
Noten en pitten geef ik wel elke dag maar niet in grote hoeveelheden.
Ik let altijd op dat ik niet dubbel geef wat snoepjes met suiker betreft. Een beetje wat Liesyoussee hierboven zegt. Als mokka wat lekkere snoepjes krijgt leg ik bijvoorbeeld 1 kattenbrokje 1 snoepje op maismeelbasis en 1 drop of bananenchip in de kooi. Dus maar 1 ding waar suiker/honing inzit. Dat krijgt hij niet elke dag trouwens maar eens in de 3 dagen ongeveer. Soms wat vaker en soms wat minder. fruit, groenten, noten en pitten krijgt hij elke dag op een schoteltje.
Ik weet niet precies wat er in wortelchips zit en of die elke dag of beter eens in de zoveel dagen gegeven kunnen worden.
Verder is het belangrijkste waar ik op let, dat ondanks dat hij snoepjes en fruit etc. in z'n kooi kan vinden hij ook duidelijk gewoon voer eet en hamstert.
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy
†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy
†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~