Hamster zit alleen maar in radje

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Bammetje

Hamster zit alleen maar in radje

Bericht door Bammetje »

- als het hier verkeerd staat, sorry! -

Hoi,

Gistermiddag heb ik een russisch dwerghamstertje opgehaald. Ik merk nu dat ze sindsdien eigenlijk alleen in haar radje heeft gezeten. Ze komt er natuurlijk wel uit om te eten en ze loopt ook wel wat rond in haar kooi, maar verder heb ik haar nog niet in haar huisje of in een holletje in het zaagsel oid zien slapen. Wel hamstert ze volgens mij voer naar het huisje. Ze rent ook niet de hele tijd in het radje en ze eet er wel in maar ik heb ook niet het idee dat ze er echt in slaapt. Verder maakt ze wel een gezonde indruk, ze is alert en eet ook normaal.
Kan dit gewoon stress of onwennigheid zijn van de verhuizing? Of is er misschien iets mis met de kooi? Ze heeft wel alle basisvoorzieningen: radje, huisje (met wc-papier), zandbakje en een wc-rol om mee te spelen. De kooi is weliswaar iets aan de kleine kant (maar tijdelijk!) maar ze komt uit een mini duna geloof ik dus de overgang is niet heel groot voor haar. De kooi staat ook in een redelijk rustige omgeving.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

~ Bammetje
~ Lisaatje
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 35

Re: Hamster zit alleen maar in radje

Bericht door Natascha.90 »

Waarschijnlijk is dit op dit moment de meest veilige plek voor hem. Hij moet gewoon even wennen:)
Faith
Bammetje

Bericht door Bammetje »

Okee, dan zal ik het nog even aanzien. Bedankt! (:
~ Bammetje
~ Lisaatje
ellenschaap
Hamsters: Skip
Leeftijd: 31

Bericht door ellenschaap »

Waarschijnlijk is er niks aan de hand en moet ze gewoon even haar kooi verkennen. Mijn hamster deed dat ook de eerste paar dagen. Toen zat hij constant in zijn rad, maar niet te rennen ofzo, maar gewoon te zitten, of een beetje te schommelen. En dan om zich heen kijken.
Plaats reactie