Hamster zwanger?!

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Gesloten
Brammieeh
Hamsters: Babbel , noedel

Hamster zwanger?!

Bericht door Brammieeh »

Beste hamstermensen!
Ik heb zon 2 weken geleden een hamster gekocht , het is een russische dwerghamster . Nu denk ik alleen dat ze zwanger is! Want toen ik haar kreeg was ze veel kleiner en twee dagen geleden begon ze onderin de kooi en hol te maken van de bedding , en ze hamsterde opeens Erg veel!! Nu zit ze sinds vanochtend in dat "hol" en toen ik er voorzichtig met een stokje in prikte begon ze te piepen en bijten , zou mijn hamster zwanger zijn?!

Corine*Kiwie*
Hamsters: Cinna, Floff en Mous
Leeftijd: 30

Re: Hamster zwanger?!

Bericht door Corine*Kiwie* »

Je zou niet de eerste zijn met een zwangere dierenwinkel hamster. (hamster kun je beter bij een goede fokker halen)
Is haar buik gegroeit? in de breedte. Een jonge hamster groeit natuurlijk sowieso maar als een hamster zwanger is zie je vaak duidelijk de hamster breder worden. Als je hamster zwanger is, dan is ze nu echt hoogzwanger aangezien je haar al 2 weken hebt. Een groot nest maken is wel een voorteken. Ik weet niet veel van het krijgen van een nestje maar je kan je het beste bij het gedeelte fokken en voortplanting op het forum inlezen. Een hamsternestje krijgen klink mischien niet heel complex maar er kunnen veel dingen misgaan en het is belangrijk dat baby's en moeder goede zorg krijgen. Moederhamster heeft bijvoorbeeld beoorlijk veel eten nodig en kan het best bijgevoerd worden. Het is handig als je dat soort dingen al een beetje weet mocht het zo zijn dat je er opeens een paar minihammies bij hebt.

Wat dat stokje betreft, ik zou ook piepen en bijten als ik haar was. Ze schrikt. Je kan haar beter met rust laten of in ieder geval niet met een stokje in haar buurt komen. Als je haar wilt lokken gaat dat goed met iets lekkers. Probeer is een stukje fruit of noot. Dat werkt meestal heel goed hier. :)

Nog een tip, ik weet niet wat voor bedding je gebruikt maar hamsterwatten zijn gevaarlijk. Als je die hebt kun je ze beter zo snel mogenlijk weghalen. Je hamster kan er in stikken, erin verstrikt raken en een poot verliezen of verstopt raken omdat het niet goed verteerd. Hamsters krijgen het ook echt niet koud zonder. Als vervanging kan je colorbed kopen (dat is nestmateriaal van papier) of heel simpel wc/keuke papier geven. Werkt ook prima en is geheel ongevaarlijk.

Ik hoor het graag als je meer weet! Er zijn hier op het forum veel fokkers die tips kunnen geven en vragen kunnen beantwoorden! Vraag dingen die je niet weet vooral en je kan altijd een topic aanmaken voor tips en hulp bij fokken en voortplanting mocht je hamster een nestje krijgen.
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
Brammieeh
Hamsters: Babbel , noedel

Bericht door Brammieeh »

Ik gebruik nu Colorbed dus dat zit goed! Verder ga ik morgen naar de discus even hulp vragen
Corine*Kiwie*
Hamsters: Cinna, Floff en Mous
Leeftijd: 30

Bericht door Corine*Kiwie* »

De discus is de winkel waar je je hamster vandaan hebt? Ik betwijfel of die je kunnen helpen. :razz: De winkels weten meestal niets van de dieren. Ze kopen ze gewoon op bij een broodfokker. Je kan de kleintjes zeer zeker terug naar de winkel brengen zodra ze oud genoeg zijn om bij mama weg te mogen. Dat beleid hanteren alle dierenwinkels volgens mij wel aangezien het hun schuld is als er een beestje zwanger bij een baasje terechtkomt. Ze halen de diertjes vaak veel te laat uit elkaar. Het rottige is dat het vrouwtje wat jij hebt nog helemaal niet volgroeit is dus het is best een beetje risicovol voor haar als ze een nest krijgt. Verwacht niet te veel van de dierenwinkel. Ik mag je natuurlijk niet allemaal over één kam scheren maar 9,9 van de 10 dierenwinkels verkopen verkeerde spullen en weten weinig over de beestjes die ze verkopen.
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
irishamster
Hamsters: Puck
Leeftijd: 32

Bericht door irishamster »

Ik ken zelf van de vele dierenwinkels die ik ken er maar een die echt goed weet wat ze verkopen en hun weten wel veel over dieren. Ik ben het er dus zeker mee eens dat veel dierenwinkels weinig tot niks weten.

Groet van Iris.
Puck 2 mijn rusje.
Puck jij bent een klein en lief knuffeldiertje met een rustig karakter.
Jij bent mijn maatje.

Puck 1 Jij zal altijd in mijn gedachten blijven R.I.P.
LoverGirl123
Hamsters: Boy , Fiona , Boris en ukken.
Leeftijd: 25

Bericht door LoverGirl123 »

Hamsterwol is niet gevaarlijk hoever ik weet ik gebruik het altijd al en nog nooit problemen mee gehad.
SpookyH
Hamsters: Pippin
Contacteer:

Bericht door SpookyH »

Hamsterwol is heel gevaarlijk! (Je bedoeld hiermee toch hamsterwatten?) hamsters kunnen verstikt raken in deze watten.
(Ik hoop niet dat jij ook hamsterwatten gaat gebruiken als je straks een nestje krijgt :-| )
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
LoveSunny
Hamsters: lola Rip rikky
Leeftijd: 23

Bericht door LoveSunny »

LoverGirl123 schreef:Hamsterwol is niet gevaarlijk hoever ik weet ik gebruik het altijd al en nog nooit problemen mee gehad.
Hamsterwatten zijn wel gevaarlijk:-o hamsters kunnen er in verstrikt raken! sommige hamsters raken zo in paniek als hun poot je vast zit, het klinkt raar maar sommige hamsters bijten hun pootje af! Als je hamster zwanger is zou ik wc-papier gebruiken als nestmateriaal. Wel zonder inkt wat dat kan giftig zijn. Dus geen hamsterwatten gebruiken maar wc-papier!
lola♡
LoverGirl123
Hamsters: Boy , Fiona , Boris en ukken.

Bericht door LoverGirl123 »

Ik bedoel de papiervorm :oops:
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Dit topic is van november 2013 en dus al ruim drie maanden oud. Ik doe er een slotje op.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Gesloten