ongelukje met hamsterbal

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

UkkyRus
Hamsters: UkkyPukky, InnyMinny

ongelukje met hamsterbal

Bericht door UkkyRus »

Ik heb perongeluk mijn hamster veelste lang in de hamsterbal laten zitten, is dit schadelijk voor UkkyPukky? :-?

Groetjes van Femke, InnyMinny en UkkyPukky :zwaai:
Mauraaa
Hamsters: Pinda & Nootje

Re: ongelukje met hamsterbal

Bericht door Mauraaa »

Hoelang heeft hij erin gezeten?
UkkyRus

Bericht door UkkyRus »

Ong. 1 of 2 uur
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

Vertoont die vreemd gedrag?
Als je een hamsterbal gebruikt wordt geadviseerd 10-15min. Ik heb een van mijn hamsters er dikwijs een uurtje in laten zitten. Hij bleef rennen, eventjes een pauze en toen ging die weer. Als ik hem uit de bal haalde beet die me tot bloedens toe want hij wilde door rennen.

Mijn huidige hamster is geen grote fan van de bal. Soms vindt die het wel heel leuk en rent die heel hard door mijn kamer.
Als een hamster stil gaat zitten of zich actief gaat wassen etc. en ik merk dat die geen zin meer heeft haal ik hem uit de bal.
groetjes Marielle
UkkyRus

Bericht door UkkyRus »

Mijne zat onder bank, heel stil, dus dacht ik dat hij in zijn kooi zat te slapen, ik ging kijken maar dat was niet zo, toen herinderde ik me dat hij nog in de bal zat, hij trilde helemaal.
michelleke
Hamsters: Mukkie

Bericht door michelleke »

Let vooral op of de bal niet vochtig wordt door zweet en plassen. Als je hamster er in poept, denk ik dat hij het niet leuk vindt en heel zenuwachtig is.
UkkyRus

Bericht door UkkyRus »

Ik heb net een poephoekje onder de bank gevonden...
mar77

Bericht door mar77 »

Mijn hamster poept heel vaak in zon bal. Als ze in een gewoon looprad lopen kunnen ze stoppen om de behoefte te doen in zon gesloten bal natuurlijk niet.

Ik denk dat jij harder geschrokken bent dan je hamster. (Daar zijn wij baasjes een ster in. Beter overbezorgd dan onbezorgd hé). Het zal nu vast weer goed gaan met je hamster.
groetjes Marielle
UkkyRus

Bericht door UkkyRus »

Ja,maar een hamsterbal is voor de lol van je hamster, ik snap niet dat iedereen zo negatief is over de hamsterbal.
charlie123
Hamsters: charlie

Bericht door charlie123 »

hooii, ik denk dat het niet veel kwaad kan hoor! t is mij ook wel een keer gebeurt haha.
je hamster is het nu waarcshijlijk al vergeten.. , en inderdaad, een hamsterbal is voor de lol van je hamster! :D

nouja, niet gestrest zijn!
xx Phoebe, fajah, zazou, speedy en charlie!
Corine*Kiwie*
Hamsters: Cinna, Floff en Mous
Leeftijd: 30

Bericht door Corine*Kiwie* »

Nou dat komt omdat een hamster verplicht is om te rennen. In de kooi hebben ze een keuze. Als ze poepen of plassen word het ding helemaal vies en de hamster ook.
Het is ook niet goed mogelijk om te schuilen en op onderzoek uit te gaan want ze kunnen niets beklimmen of ruiken in de bal. Het is wat dat betreft amper verschil met een looprad want de bal beperkt de mogelijkheden zo erg dat het buiten de kooi in de bal zijn niet te vergelijken is met gewoon los lopen. Veel hamsters botsen zeker in het begin overal tegen op wat lijkt mij traumatisch kan zijn. Zowel lichamelijk als geestelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een ren.

Er zijn ook hamsters die er wel plezier aan lijken te beleven. Hoe baasjes dat zien weet ik niet en daarom heb ik er ook wel is m'n twijfels bij als ik dat lees. Met name als er alleen staat ''mijn hamster vind het leuk'' zonder daarbij het gene waaruit het baasje haalt dat de hamster het leuk vind. In ieder geval zou ik nooit mijn hamster zelf in de bal stoppen omdat het dan echt verplichten is. Ik zou m'n hamster als ik een bal zou gebruiken zelf de bal in laten lopen en niet langer dan een kwartier laten rennen. aldus mijn mening en ideeen over hamsters in hamsterballen. :lol:

Foutjes kunnen gebeuren, je hamster is het snel genoeg weer vergeten. Als je bang bent dat het weer gebeurt kun je misschien een kookwekker op een kwartier zetten. Dan hoef je er ook niet erg over na te denken. :D
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
UkkyRus

Bericht door UkkyRus »

Ik laat mijn hamster altijd zelf in de bal lopen, dan loopt hij een stukje, en gaat weer naar zijn poephoekje onder de bank. Is dit ernstig?
mar77

Bericht door mar77 »

Niet teveel zorgen maken met de bal.
Je kan als je hamster naar zijn poephoekje gaat er ook voor kiezen om je hamster op dat moment uit zijn bal te laten.

Zelf heb ik geen moeite met de hamsterbal gebruik hem zelf ook. Veel mensen zijn er tegen omdat de hamster opgesloten zit. Hij kan zelf niet bepalen of die wil rennen of lekker lopen. Je kan voor de hamster niet beoordelen of die het leuk vind. Er zijn ook mensen die bang zijn dat de pootjes tussen de bal komen etc.
groetjes Marielle
Marjolein36
Leeftijd: 50

Bericht door Marjolein36 »

Ik vind hamsterballen echt niet kunnen. Ze moeten nodig uit de handel worden gehaald.
silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke
Leeftijd: 33

Bericht door silversky »

Ik heb in het begin ook een hamsterbal gebruikt, ik gebruikte hem ook als hamstertaxi tot Pardoes tam genoeg was om met de handen uit de kooi te halen zonder dat hij naar beneden sprong. Ik vind niet per se dat hamsterballen uit de handel gehaald moeten worden (dat ze maar eerst die mini-kooien beginnen te verbieden), op voorwaarde dat de hamsterbal groot genoeg is voor de hamster, de tijden gerespecteerd worden en de hamster vrijwillig in en uit de bal wandelt. Persoonlijk gebruik ik hem nu niet meer, als taxi vond ik zo'n bal wel heel makkelijk. Je nog niet volledig handtamme hamster zit veilig, kan niet springen en je kan rustig naar de ren wandelen. In de ren kan je de hamster ook makkelijker tam maken vind ik.

Ik gebruikte de bal als loopal 2 weken voordat ik een ren had, sinds de ren vind ik persoonlijk het veel leuker om mijn hamster in de ren te zien scharrelen. Ik snap ook wel dat sommige mensen ertegen zijn. De hamster zit opgesloten en kan zijn omgeving niet ervaren op dezelfde manier als hij vrij zou rondlopen. Dit merkte ik toen ik de bal alleen nog als taxi gebruikte, pardoes zat met zijn snuit meteen bij de spleetjes om toch maar de geur van mijn handen op te vangen. Toen ik de hamsterbal gebruikte botste hij ook tegen alles op, omdat hij de afstanden niet goed leek in te schatten. Als de hamster in de bal plast, vind ik het eigenlijk zielig, want als je dit niet snel genoeg gezien hebt, is de hamster nat van zijn eigen plas en ruikt hij er naar, omdat hij opnieuw begint te lopen.
Plaats reactie