Zoals wellicht bekend ben ik sinds 2014 hier informatie aan het vergaren en heb ik een oproep gedaan voor hamsteropvangen in het zuiden des lands.
Dankzij Wall-E van dit forum ben ik terecht gekomen bij een hamsteropvang in Genk, dat helemaal gedraaid wordt door een lieve jonge meid.
Na heen en weer contact werd ik spontaan verliefd op het kleinste mannetje dat ze had, van zo'n 12-15 weken oud.
Gisteren was het zo ver, ons gereserveerde rusje mocht eindelijk met ons mee. Deze jongen is samen met een behoorlijk aantal andere hamsters gered van een broodfokker, waar ze in emmers verbleven. Onze Pino, die in de opvang Berlioz heette, was er erg slecht aan toe. Met zijn 26 gram een erg klein ventje!
Inmiddels is onze Pino bij ons gearriveerd en genieten we elke minuut van hem. In zijn jonge leventje heeft hij nog niet echt kunnen klimmen en klauteren en het is daarmee ook heel duidelijk dat hij moet wennen aan alle 'mogelijkheden' van onze kooi (zie daarvoor hier: http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... start=3030) Zo laat hij zich vooralsnog gewoon van de trap af 'glijden', en strekt dan zijn pootjes vooruit en zoeft er gewoon vanaf
Hamsteren doet hij de hele avond, en het lijkt er zelfs op dat hij nu al een vast 'poep-en-plas'plekje heeft, wat zijn baasjes natuurlijk alleen maar verblijdt
We laten hem lekker met rust, maar hij is een echte held, heeft al meelwormpjes aangenomen uit onze hand en snuffelt aan onze vingers.
Nou, genoeg gekletst, tijd voor wat beeld
In de opvang... wat een fotomodel!

Op de weegschaal in de opvang...

Een kleine collage van onze Pino... met zijn mooie wintervachtje én alweer wat gegroeid!

Pino bij ons! Het wintervachtje is al ver verdwenen

En lekker met de billen voor de deur snoezen in zijn huisje

We willen hem nu nog niet echt lastigvallen met de flits en allerlei toestanden, dus vandaar nog niet veel foto's van hier. Maar die komen natuurlijk snel