Roborovski hamster eigenaars.
Moderator: Sylvia.
- MissMiniver
- Hamsters: Brownie en Biscuit
- Leeftijd: 34
Re: Roborovski hamster eigenaars.
Leuk! Super lief valentijnscadeau 
Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥
-
Hylke
- Hamsters: Flo, opvangers
- Leeftijd: 30
- Contacteer:
wat leuk!!!!! 
-
Annemiek87
- Hamsters: 3 rusjes en 3 robo's
- Leeftijd: 37
Ja ze zijn echt zo lief! En ze zijn ook niet meer zo bang voor mij. Ze pakken al zaadjes uit mn hand aan
Ik had eerst het idee dat robbies echt een schuwe hamstersoort zouden zijn en meer om naar te kijken, maar dat valt dus best mee! Violet heeft ook al op mn hand gezeten in de kooi.
Ik kan de robbies nu ook goed uit elkaar houden. Ze zijn allebei heel anders van karakter. Eentje is wat stoerder en drukker (Violet) en de ander komt verlegen over (Roosje)
Als ik een zaadje wil geven komt Violet eerst kijken en snuffelen en als Roosje merkt dat Violet het veilig vindt dan komt zij ook 
Ik kan de robbies nu ook goed uit elkaar houden. Ze zijn allebei heel anders van karakter. Eentje is wat stoerder en drukker (Violet) en de ander komt verlegen over (Roosje)
Rusjes: Hammie, Sokje en Olaf
Robo's: Roosje, Violet en Toffee
-
Hylke
- Hamsters: Flo, opvangers
- Leeftijd: 30
- Contacteer:
Wat geweldig dat ze al meteen zo openbloeien bij jou! ^^ Ik vind ze vooral snel als je ze wilt opnemen, maar al bij al valt het wel mee. 2 van mijn opvangers springen ook zo op mijn hand als ik die er voor hou. Dat is echt zo schattig!!!
Ooh wat schattig! Wel goed dat violet roosje wat meetrekt ^^
Ooh wat schattig! Wel goed dat violet roosje wat meetrekt ^^
-
Annemiek87
Ze leken ook helemaal gelukkig met hun nieuwe huis!
Gelijk blij rondrennen en verkennen. De zandbak was eerst eventjes raar maar daarna gingen ze er heerlijk in rollen
Moet alleen zorgen dat er niet teveel zand in zit want Roosje heeft de neiging om anders een voedselvoorraad erin aan te leggen.
De eerste dagen had ik even een saucer geleend van een van mn rusjes (die vind zn silent spinner toch leuker) en daar waren ze gelijk druk op aan het rennen
En nu hebben ze twee nieuwe silent spinners waar ze goed gebruik van maken. Ze vinden het t leukst om samen in de grootste te rennen en dan tijdens het rennen steeds te wisselen met wie voorop rent
Heb ook super schattige filmpjes gemaakt terwijl ze samen zitten te suffen in hun rad. Violet zie je in slaap vallen terwijl Roosje pitjes uit haar wangzakken zit te eten
Ik laat ze voorlopig even alleen op mn hand lopen in hun bak zelf. Ze kunnen inderdaad nogal snel wegschieten en wil niet dat ik ze kwijt raak buiten de kooi. Zeker als ze nog niet helemaal tam zijn.
De eerste dagen had ik even een saucer geleend van een van mn rusjes (die vind zn silent spinner toch leuker) en daar waren ze gelijk druk op aan het rennen
Ik laat ze voorlopig even alleen op mn hand lopen in hun bak zelf. Ze kunnen inderdaad nogal snel wegschieten en wil niet dat ik ze kwijt raak buiten de kooi. Zeker als ze nog niet helemaal tam zijn.
-
Annemiek87
Ik heb deze week voor het eerst ruzietjes gezien. Nou vraag ik me af: Waar moet je op letten om te bepalen of het menens is? Hoe kun je zien of je ze niet beter kan scheiden? Ik wil er graag op tijd bij kunnen zijn voor het geval dat.
Is er misschien ook een manier om te zien of een van de twee niet happy is met de ander?
Is er misschien ook een manier om te zien of een van de twee niet happy is met de ander?
Ik weet niet hoe oud ze zijn en of ze ook altijd bij elkaar hebben gezeten.Normaal is het zo dat ze in het begin onderling moeten bepalen wie de baas is,dus dat gaat gepaard met ruzie.Of de ene robbie wil iets wat de ander niet wil en dan kan er ook wat ruzie onstaan.Dat hoort erbij.Als de ene de andere de hele tijd achterna jaagt is dat niet goed en kan het zijn dat er al eerder is gevochten.Regelmatig controleren op wondjes is bijna een must als ze met tweeen zijn.
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 42
Ik heb nu sinds een week een koppeltje gevlekte kereltjes, ze zijn echt ontzettend schattig en net een getrouwd stel
Sven is net het drukke, enthousiaste en ietwat lompe mannetje, Levi is net de (enigszins) bedachtzame, rustige en soms wat mopperige vrouw
Levi zit bijvoorbeeld te eten, Sven ziet dat, wil het ook hebben en komt enthousiast aangerend en loopt Levi in zijn haast ondersteboven. Levi moppert en piept, bitcht wat naar Sven en rent weg met het stukje eten om het op een rustig plekje op te eten. Sven pakt dan ook wat te eten, zoekt voorzichtig Levi weer op en dan zitten ze samen naast elkaar te knabbelen 
Levi is ook degene die de mooie nestjes maakt. Sven gaat gewoon onder een wc-papiertje liggen als hij moe is
Als hij dan doorheeft dat zijn broer een veel lekkerder nestje heeft gemaakt, komt hij aansprinten, duikt in het nest en wriemelt net zo lang tot hij lekker naast Levi ligt. Levi moppert wat, bokst die lompe Sven eens op zijn neus en daarna gaan ze gebroederlijk samen slapen 
Levi is ook degene die de mooie nestjes maakt. Sven gaat gewoon onder een wc-papiertje liggen als hij moe is
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
- kimj
- Hamsters: Geel wildkleur rusje
- Leeftijd: 35
Met mijn dames gaat het ook nog steeds goed. Ze waren de laatste tijd wat aan het kibbelen over hun zandbak/nest (ferplast lab). Dus die heb ik er even afgekoppeld waardoor ze geen duna fun meer hebben, maar een mini duna. Nu kibbelen ze niet meer.

Groetjes,
Kim ♥ ♥
† Chewy, Arrow, Enki, Amba, Yoshi & Moshi
Kim ♥ ♥
† Chewy, Arrow, Enki, Amba, Yoshi & Moshi
@kimj:In hun radje plassen doen ze ook goed zo te zien.
Ik heb er hier ook een paar zitten die er wat van kunnen.
Hier gaat alles zijn robbiegangetje.2 weken geleden is opaatje Jetsam overleden en ik heb er vrede mee.Hij was ruim 2 jaar en 10 maanden en echt helemaal op.
Hier gaat alles zijn robbiegangetje.2 weken geleden is opaatje Jetsam overleden en ik heb er vrede mee.Hij was ruim 2 jaar en 10 maanden en echt helemaal op.
Ik wil misschien Robbies maar misschien ook Bellies, haha. Ik weet het niet en mag niet allebei. Ik wil er wel graag 2 samen en ik weet dat Robbies iets meer kijkhamsters zijn. Uiteraard haal ik de ze (of het nou Robbies of Bellies worden) bij een goede fokker 
Maar weten jullie wat ik misschien beter kan doen? Ik heb tot nu toe 2 Rusjes gehad.
Maar weten jullie wat ik misschien beter kan doen? Ik heb tot nu toe 2 Rusjes gehad.
Ik heb er 2
Brownie en witje (lola eigenlijk maar mij man noemt haar altijd witje)
Witje is een white face die eigenlijk vrij snel helemaal wit is geworden en is net een mini rusje en zij is echt de druktemaker van de 2.
Bij haar moet altijd de hele kooi overhoop gegraven worden en dan vooral de uitgangen (ze wonen in een omgebouwde kast) zodat ik lekker troep mag ruimen als ik in het verblijf moet zijn.
Radje rennen of graven is echt haar grootste passie.
Brownie is de rustige van de 2, die hobbelt af en toe even in dr rad maar vind het al snel weer best.
Beetje graven is ook leuk, maar ook dit verveeld snel dus dan gaat ze maar weer slapen.
Ze zijn nu ongeveer 2 jaar en 3 maanden en vooral witje is al een echte omaatje geworden inmiddels.
Ze wonen al een hele tijd niet meer bij elkaar, omdat ze elkaar helemaal niet zo leuk vonden, naja brownie vond witje veel te druk had ik het idee dus de gevechten liepen nogal uit de hand.
Ik vond het erger dan zij denk ik toen ze uit elkaar gingen want zij vermaken zich uitstekend alleen.
We zijn erg dol op ze en hopen ze nog een hele tijd bij ons te hebben.

Brownie en witje (lola eigenlijk maar mij man noemt haar altijd witje)
Witje is een white face die eigenlijk vrij snel helemaal wit is geworden en is net een mini rusje en zij is echt de druktemaker van de 2.
Bij haar moet altijd de hele kooi overhoop gegraven worden en dan vooral de uitgangen (ze wonen in een omgebouwde kast) zodat ik lekker troep mag ruimen als ik in het verblijf moet zijn.
Radje rennen of graven is echt haar grootste passie.
Brownie is de rustige van de 2, die hobbelt af en toe even in dr rad maar vind het al snel weer best.
Beetje graven is ook leuk, maar ook dit verveeld snel dus dan gaat ze maar weer slapen.
Ze zijn nu ongeveer 2 jaar en 3 maanden en vooral witje is al een echte omaatje geworden inmiddels.
Ze wonen al een hele tijd niet meer bij elkaar, omdat ze elkaar helemaal niet zo leuk vonden, naja brownie vond witje veel te druk had ik het idee dus de gevechten liepen nogal uit de hand.
Ik vond het erger dan zij denk ik toen ze uit elkaar gingen want zij vermaken zich uitstekend alleen.
We zijn erg dol op ze en hopen ze nog een hele tijd bij ons te hebben.
Heeft iemand nog advies voor mij? 
Ik kan alleen wat vertellen over robbies,ik heb geen ervaring met bellies.Het zijn inderdaad meer kijkhamsters,hoewel er uitzondering zijn,worden ze niet zo tam en knuffelig als bv. een rusje of een syr.Tam bij robbies is op even je hand zitten (in de bak zelf anders zijn ze zo weg,zo vlug als ze zijn) en/of een pitje aanpakken,dat was het wel zo'n beetje.Ze zijn heel nieuwsgierig en willen alles weten dus zijn ze overdag ook vaak even te zien.
Hou wel rekening met twee robbies dat je een reserve bak hebt want ze zouden kunnen gaan vechten en eventueel uit elkaar moeten.
Hou wel rekening met twee robbies dat je een reserve bak hebt want ze zouden kunnen gaan vechten en eventueel uit elkaar moeten.
- Puur
- Hamsters: Dino&Desi
- Leeftijd: 35
Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat Robbies leuker als kijkhamster zijn: omdat ze zo snel zijn.
Hier is vannacht of vandaag oparusje Dino overleden
Bijna 3 geworden. Gelukkig was zijn eetlust niet minder en heeft hij de laatste tijd nog wel kunnen genieten van meelwormen en nootjes.
Hier is vannacht of vandaag oparusje Dino overleden
Desi♥
Dag Dino†...
Dag Dino†...