Piepend renwiel

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
xTamaraG
Hamsters: Tommie, chester, polly

Piepend renwiel

Bericht door xTamaraG »

Hoi!
Het renwiel dat in de kooi van mijn hamster zit piept enorm. Voorheen hadden we hier nooit last van maar sinds een paar weken piept hij enorm. Ik vroeg mij af wat hier tegen gedaan kon worden en of hier wat tegen gedaan kon worden omdat ik en mijn familie er s'nachts he-le-maal gek van worden. Natuurlijk is de oplossing een nieuw renwiel kopen maar ik wou jet toch eerst proberen op te lossen.
Mijn zus kwam met het idee om het intesmeren met een soort olie of boter, maar dit lijkt mij geen verstandig idee. Iemand die een oplossing heeft, dan hoor ik het heeel erg graag!

Simba
Hamsters: Simba, Bambi

Re: Piepend renwiel

Bericht door Simba »

Insmeren is denk ik toch de beste optie. Je zou dat kunnen doen met kogellagervet, werkt heel goed! Succes!
Liefs Esmee en een kusje van hamsels Bambi, Simba, Jaimy en de poezen Nala en Dory <3

Rust zacht mijn schatten aan de regenboogbrug! <3

Dé Facebookpagina vol leuks voor je knaagdiertje(s)!
Mirkku
Leeftijd: 33

Bericht door Mirkku »

Insmeren is wel prima hoor! Een olijf- of zonnebloemolie werkt ook wel. Zorg dat je het daarna goed schoon maakt, zéker als je kogellagervet gaat gebruiken, want at moeten ze natuurlijk niet opeten!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
kimsiemeling
Leeftijd: 34

Bericht door kimsiemeling »

ik smeer ze in met zonnebloem olie, daarna wel even goed afdeppen inderdaad zodat de hamster het niet binnen krijgt :-)
Syrische hamsterfokster in regio Amsterdam!
Bekijk onze facebook pagina om op de hoogte te blijven van mijn Hamstery
Hamstery Horizon
https://www.facebook.com/hamsteryhorizon
MarijnSpeedy
Hamsters: Speedy

Bericht door MarijnSpeedy »

Ik smeer het gewoon met kogellager vet in. Zei merkt er niks van misschien ruikt ze het wel maar dan denkt ze toch boeien :+:
mijn schatje, Speedy
Plaats reactie