eerste nestje ***update 3 juni

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: Sylvia.

Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

Re: eerste nestje ***foto's

Bericht door Haags Hopje »

als ik googlen ga kan ik vast ergens een site vinden met verkeerde info inderdaad.
dat snap ik wel. maar ik vroeg eigenlijk de specifieke site die je gelezen heb.

als ik syrische hamster google krijg ik de eerste website boven aan juist die van martin syrischehamster.nl en daar staat in 'oppakken wanneer oogjes open zijn'.
dus dat was hem waarschijnlijk niet...

als ik al iets lees over het oppakken met 1 week staat er bij dat te doen al mama het toelaat.
Dan is er ook niks aan de hand natuurlijk, toch zijn mama's vaak erg beschermend, vandaar dat je dan beter kan wachten tot de oogjes open zijn. :)

gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
romanasnijder
Hamsters: liefie hari, liefie piefie

Bericht door romanasnijder »

Ja op veel sites staat dat inderdaad, misschien is dit een beetje een stomme vraag, maar ik geef mijn hamster voer wat ze niet kan uitzoeken gewoon allemaal dezelfde brokjes met wat ze nodig heeft, zodra de ukke mee gaan eten is dat voer dan ook gewoon prima voor hun of is er iets anders voor ze aan te raden?
Mirkku
Leeftijd: 33

Bericht door Mirkku »

Nou, ik zou dat toch niet aanraden... laat ze maar lekker een beetje rondsnuffelen en vanalles uitzoeken... EN ook veel groente en fruit natuurlijk!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
kimsiemeling
Leeftijd: 34

Bericht door kimsiemeling »

Je kan premium vogelzaad bijvoeren voor de kleintjes als ze mee gaan eten.
Niet te veel want het is heel vet, maar het zijn wel lekkere kleine zaadjes.
Brood weken in lactose vrije melk en dat in het hok leggen kan ook. Krijgen ze veel vocht van binnen.

Over het aanraken. Ookal is de mams nog zo lief. Ze kan in een keer omslaan en jou hand aanvallen alleen maar om haar kindjes te beschermen. Daarom wordt er ook altijd aangeraden om voorzichtig te zijn ;)
Syrische hamsterfokster in regio Amsterdam!
Bekijk onze facebook pagina om op de hoogte te blijven van mijn Hamstery
Hamstery Horizon
https://www.facebook.com/hamsteryhorizon
CrazyCatLady

Bericht door CrazyCatLady »

Brood met melk voor vocht is echt niet nodig als je genoeg groente geeft.

Een soort brokjes is bij hamsters ook niet aan te raden. Beste is om een goed merk gemengd voer te geven en voor de ukken ook lekker veel gemengd voer, liefst meerdere merken door elkaar gooien zodat ze alles lekker kunnen eten. Eventueel gepelde zonnebloempitjes, inderdaad parkietenzaad zoals Kim schreef en andere nootjes/zaden.

Ik zou ze pas oppakken als de oogjes open zijn. Zeker gezien het feit dat moeder in het begin niet bij de ukjes had zou ik geen enkel risico willen nemen.
romanasnijder

Ja prescies ik heb toen dat niet gemengde voer gehaald omdat me andere hamster nogal aan het uitzoeken was en dus alleen de lekkere dingen ertussen vandaan haalde dus heb nu nog zat gemengd voer wat ik nu meng met beaphare care + , oke bedankt ! Ja groente geef ik ook genoeg!

-- 07 mei 2014 18:53 --

Geef haar nu elke dag vers water en groente (witlof,paprika,wortel) vind ze erg lekker, om de dag wat brinta wat ze ook echt super lekker vind, gedroogde meelwormpjes gooi ik afentoe wat door haar voer in daar is ze ook gek op, en die zaadjes kan ik dat dan bijv door de brinta doen ?

-- 07 mei 2014 18:59 --

Afbeelding

-- 07 mei 2014 19:00 --

Afbeelding
Dit gemengde voer is wel wat duurder ja, verpakking heb ik niet meer maar was een gele zak dacht iets met farm..
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Ik meng hier ook altijd van alles door elkaar. Vaak twee soorten basisvoer, praktisch altijd Crispy van Versele Laga (wat nu muesli is geloof ik) en dan een of twee andere soorten (de Nature versie voor dwergen van Versele Laga, Hope Farms, etc.). Daarnaast ook altijd gedroogde meelwormen, vogelzaad, soms wat gedroogde groente (nu geloof ik een mix van worteltjes en paprika ofzo) en meestal ook wat gedroogd fruit (banaan, appel en kokos ofzo). Zaad door de brinta wordt erg klef, ik zou droog- en natvoer gescheiden houden i.v.m. rotten.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Sabbie
Leeftijd: 36

Bericht door Sabbie »

Die onderste foto is inderdaad Hope Farms geloof ik. Die vogelzaadjes kun je een beetje door de kooi strooien, dan moeten ze de pitjes eruit zoeken. Die van mij vinden dat erg leuk om te doen, houdt ze ook even bezig :)
romanasnijder

Oke super, bedankt voor de tips ! Oke dan hou ik dat gewoon gescheiden. Levende meelwormen zijn ook goed voor ze, maar je moet altijd zo'n hele bak halen en vind dat nou niet echt handig haha. Ukkies zijn 5 dagen nu en alles gaat super, volgens mij zijn ze er nog allemaal maarja zal ik pas achter komen als ze het nestje uit gaan komen, spannend !!

-- 07 mei 2014 19:14 --

Ja hope farms inderdaad, zo'n mat gele zak zeg maar. Ooja dat is wel leuk inderdaad hebben ze wat te doen :D
CrazyCatLady

Ik meng wel eens sesamzaadjes door de bambix voor extra calcium. Vinden ze heerlijk!
kimsiemeling
Leeftijd: 34

Bericht door kimsiemeling »

Dat beaphar voer ik nu ook vinden ze heerlijk. En zelfs uiteindelijk de kleintjes eten het hier bij mij;)
Syrische hamsterfokster in regio Amsterdam!
Bekijk onze facebook pagina om op de hoogte te blijven van mijn Hamstery
Hamstery Horizon
https://www.facebook.com/hamsteryhorizon
romanasnijder

Ja die zaadjes ga ik ook zeker halen ! Ja bij mij vinden ze ook erg lekker want me andere hamster moest ik dit echt geven want die ging echt uitzoeken en at gewoon niet goed, en voor haar meng ik het nu zei eet alles haha !
CrazyCatLady

Ik weet dat Miriam (Knorretje, dierenarts) meerdere hamsters is verloren aan verstopping toen ze dat voer van Beaphar gaf. Kijk er dus mee uit..
romanasnijder

Oke dat is niet de bedoeling natuurlijk, ik meng het nu wel en is bijna op misschien even kijken voor iets anders dan

-- 08 mei 2014 15:40 --

Afbeelding

Met voeren vandaag wou mama graag even aandacht en klom ze op me hand, kon ik mooi even snel een foto maken ! Ze zijn nu 5 dagen oud zo te zien worden ze allemaal als de moeder, hoop dat er een paar satijn tussen zitten !
Mirkku
Leeftijd: 33

Re: eerste nestje ***nieuwe foto

Bericht door Mirkku »

lijken me echte goudjes (of daar op lijkend ;))
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Plaats reactie