Mijn keus viel dan ook op Gummybear en Ödi.
Gummybear is een zilvergrijs langhaar ventje en geboren in hamstery Haags Hopje, en woont sinds exoknaag bij me als externe fokvent. Het is echt een knuffelbeer, altijd vroeg wakker, en dol op aandacht en knuffels en een heerlijk rustig ventje. Hij kan ook heel rustig in een hoekje van zn mary gaan liggen rondkijken/luisteren.
Met Chantal heb ik mn wens van een pretnest al vaker besproken, en ja ik mag Gummy gaan inzetten. Eigenlijk wilde ik wachten tot volgend jaar omdat genoeg hamsters heb .
Haags Hopjes Gummybear

maar:
Ik heb bij mijn hamsters een hele mooie en lieve dame zitten , een creme langhaar roan satijn roodoog dame,en uitgegroeit tot 180 gram waar ik eigenlijk ook al een poosje de wens heb een nestje met haar te willen. Pravandi's Ödi.
Ödi komt uit de De Tristar x picus lijnen.
Ook Odi is dol op knuffels, maar stil zitten kan ze niet en is een heerlijk aktief dametje, vroeg wakker en dan is het aktie.
Pravandi's Ödi

Ik twijfelde echter om Ilse te vragen , gezien ik haar strenge selektie ken uit haar fok en huisdieren, en ben met beide dames om tafel gaan zitten. Chantal en Ilse gaven direkt haar toestemming. De stambomen van beide dieren zijn er direkt bij gehaald. Beide dieren zijn totaal onverwant aan elkaar, allebei geshowt en beide afgesloten met een fraai resultaat.
Al met al twee super gezonde en mooie lijnen met de mogelijkheid van vele kleurtjes voor een heel gezond pretnestje.
Vacht : Satijn en alles langhaar
Kleursverwachting : Er is een schatting gemaakt, maar dat is erg afhankelijk van de dragende genen en of die uitgebreider gaan worden.Minimaal goud en grijs.
Draagt Gummybear alleen roodoog , dan komt er blond en Oranje extra bij.
Mocht Ödi zwartdrager zijn dan komt er ook exra bij, dove, zilverdove, zwart en dingyblack
De ukken gaan behalve voor beide hamstery's , mochten ze in de fokplannen passen verder uitsluitend als huisdiertje weg
Inmiddels heeft de eerste dekking plaats gevonden, als alles goed gaat is Ödi 19 mei uitgeteld
Reserveringen:
Mahonie satijn dame blijft
Zilvergrijs schildpad dame blijft
Natascha90: Zilversepia roan satijn ventje
Sanne100