Hallo iedereen.
Ongeveer 2 weken geleden was ik in de dierenwinkel om plantjes te halen voor mijn aquarium
en viel mijn oog op een zwanger blauwwildkleur vrouwtje. Deze zat met 3 andere russen in een super klein hokje.
Wetende dat als ze daar zou bevallen dat de jonkies dood gemaakt zouden worden.
Kon ik het niet over mn hart verkrijgen om mams daar te laten zitten en heb ik haar mee naar huis genomen en snel in een tijdelijk hok geplaatst(aquarium was nog vies). Toen ik s avonds haar in een mooi formaat aquarium wilde zetten hoorde ik piepjes in de kooi en kon ik snel 7 ukjes tellen. Nu ongeveer 2 weken later beginnen de eerste hamstertjes de oogjes open te doen.
En vroeg ik me af wanneer ik ze mag verhuizen naar het aquarium (60x30)?
Ik heb wel al ervaring met baby hamsters zowel syren als russen, cambellis en chineesjes(stage gelopen bij rebas=aanrader!!)
En ik weet dat mama en papa hamster afkomstig zijn van rebas. Mama is ook al vrij groot (ik denk rond de 40 a 50 gram)
Het zijn er trouwens 7 en er zijn 5 wildkleur en 2 blauw wildkleur.
Alle hulp en extra info is welkom! Ook eventuele nieuwe baasjes!
Groetjes! Xx
(rus) nest naar grotere kooi?
Moderator: Sylvia.
- Haags Hopje
- Leeftijd: 45
- Contacteer:
Re: (rus) nest naar grotere kooi?
je mag ze nu zeker wel met gerust hart verhuizen en verschonen hoor 
wat ik wel opvallend vind is dat je Rebas aanraad omdat je er o.a. bij stage gelopen heb en het is ook een beste man.
maar de ouders komen bij hem vandaan en toch vind je het zielig dat dit meisje is zwanger geraakt en dat ze gezamelijk in een klein rot hokje zaten in de dierenwinkel!
vind je het niet een klein beetje de verantwoordelijkheid van de fokker dat de dieren op geslacht gescheiden komen te zitten en in normaal formaat hok?
het klinkt een beetje tegenstrijdig.
wat ik wel opvallend vind is dat je Rebas aanraad omdat je er o.a. bij stage gelopen heb en het is ook een beste man.
maar de ouders komen bij hem vandaan en toch vind je het zielig dat dit meisje is zwanger geraakt en dat ze gezamelijk in een klein rot hokje zaten in de dierenwinkel!
vind je het niet een klein beetje de verantwoordelijkheid van de fokker dat de dieren op geslacht gescheiden komen te zitten en in normaal formaat hok?
het klinkt een beetje tegenstrijdig.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Re: (rus) nest naar grotere kooi?
Zwanger raken gebeurd wel eens maar bevallen in een glazen hokje van 20 bij 15 met 3 andere volwassen russen vind ik wel zielig. Normaal gesproken koop ik daar geen knaagdieren, alleen visjes. Voornamelijk omdat ze daar zo klein zitten en de mensen totaal geen verstand hebben van de dieren. De vrouw die me die hamster verkocht zei ook : het kan zijn dat ze zwanger is. Terwijl de buik aan de zijkant eruit puilde.
Ik moet ook eerlijk zijn dat ik een zwak heb voor blauw wildkleur. En voor zwart merle <3
Ik moet ook eerlijk zijn dat ik een zwak heb voor blauw wildkleur. En voor zwart merle <3
♡ Pixel ♡