Ervaringen luchtweginfectie?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Sascha
Hamsters: 6 nieuwschierige aapjes
Leeftijd: 33

Ervaringen luchtweginfectie?

Bericht door Sascha »

Hoi allemaal,

Al een poosje ben is een van mijn syrtjes niet zo lekker. Ik was begonnen met een kuur enrofloxoral maar zag via internet dat doxoral of novadox beter is als het gaat om luchtweginfecties.
Ook overleg gehad met een dierenarts en via haar novadox meegekregen. Ook geef ik er nu carpofen bij. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft hoor, maar toch ter voorkoming van en het is ook ontstekingsremmend.
Ook meteen bodembedekking aangepast naar back-2-nature en de kooi compleet tochtvrij gemaakt. Na een week merk ik wel wat verbetering in zijn gedrag, hij klimt weer in de tralies en lijkt levendiger. Eten doet hij prima.
Zeno is alleen wel nog steeds flink aan snuffen en niest ook regelmatig. Ook zit een van zijn oogjes dicht, maar daar kan ik op dit moment echt niks mee. Hij raakt compleet over zijn toeren als we er ook maar in de buurt komen en door dat hij dan zo over zijn toeren is wordt hij erg benauwd.

Iemand enig idee hoe dit nu verder gaat verlopen? En wat nou te doen als het snuffen en niezen niet ophoudt?

Groetjes

Groetjes van mij en de beestjes:
Mellow, Max, Dio, Nero, Jack en Marshall. Ook natuurlijk de groetjes van de rest van mijn dierentuin!
Willemijn14
Hamsters: Dobby en Bobby ♥
Leeftijd: 30

Re: Ervaringen luchtweginfectie?

Bericht door Willemijn14 »

Hoe lang ben je nu aan het behandelen met AB? is de kuur al af?

Voor mijn muizen gebruik ik bij een verkoudheidje wel eens Echinaforce van A. vogel. :-)
Hangmatjes, huisjes en mandjes van Rosita's palace!
Groetjes van mij en mijn huisdiertjes :
De cavia's: Sarah en Timmy. Konijn: Snowy. Muisjes: Mrs. Jingles en Marisa en roborovski's Dobby en Bobby.
Slaap zacht mijn lieve Rosita, Cheeko en Uk
Ik mis jullie liefjes...
Sascha
Hamsters: 6 nieuwschierige aapjes
Leeftijd: 33

Re: Ervaringen luchtweginfectie?

Bericht door Sascha »

Nee, de kuur is nog niet af. Ben nu een week bezig met de novadox. Ga er zeker nog mee door tot volgende week donderdag. Bedankt voor de tip! Voer hem wel al het kruid in gedroogde vorm, maar dat van A. Vogel is denk ik in druppelvorm he?
Groetjes van mij en de beestjes:
Mellow, Max, Dio, Nero, Jack en Marshall. Ook natuurlijk de groetjes van de rest van mijn dierentuin!
Plaats reactie