Wanneer weet ik dat de tandjes van mijn hamster te lang zijn..?
Hij eet goed, drinkt goed, is actief maar wil er wel op voorbereid zijn...
Wat kan ik het beste in zijn kooi leggen om hem te helpen met slijten?
Er ligt wel hout in, en hij heeft hard voer en krijgt regelmatig van mij een knaag stengel...
Ik heb Pitbull geadopteerd van een familie lid, die wilde hem niet meer, maar heb er verder geen tekst of uitleg bij gekregen...
de lengte van de tandjes
Moderator: Sylvia.
- Limbolandertje
- Leeftijd: 37
Re: de lengte van de tandjes
Wat voor hamstertje is het eigenlijk? Wat lief dat je hem geadopteerd hebt!
Bij een goed hamstervoer (dus niet algemeen knaagdierspul of konijnen gerei) slijten de tanden voldoende af.
http://www.dwerghamster.nl/artikelen/ru ... /index.php
Deze pagina vond ik mooi vergelijkingsmateriaal over wat een normale lengte en stand is en wat niet. Het gaat dan wel over enge tandproblemen, die vele hamsters gelukkig nooit krijgen, maar vooral de plaatjes zijn erg verhelderend vind ik.
De eerste keer dat ik de tanden zag van mijn hamster dacht ik dat ze veel te lang waren, maar het bleek volkomen normaal te zijn.
Knaagstenen zijn af te raden, deze bevatten vaak te veel zout en ze hebben ze echt niet nodig. Knaagstengels mogen soms best even, ze vinden ze lekker, maar de meeste zijn niet erg gezond. Vooral die gedipt zijn een in laagje honing bevatten zeer veel suiker en zijn dus ongezond
Ik hoop dat je hier al iets mee kunt, maar er zijn hier nog meer mensen die meer van tanden weten dan ik. Ook welke problemen er kunnen ontstaan enzo.
Bij een goed hamstervoer (dus niet algemeen knaagdierspul of konijnen gerei) slijten de tanden voldoende af.
http://www.dwerghamster.nl/artikelen/ru ... /index.php
Deze pagina vond ik mooi vergelijkingsmateriaal over wat een normale lengte en stand is en wat niet. Het gaat dan wel over enge tandproblemen, die vele hamsters gelukkig nooit krijgen, maar vooral de plaatjes zijn erg verhelderend vind ik.
De eerste keer dat ik de tanden zag van mijn hamster dacht ik dat ze veel te lang waren, maar het bleek volkomen normaal te zijn.
Knaagstenen zijn af te raden, deze bevatten vaak te veel zout en ze hebben ze echt niet nodig. Knaagstengels mogen soms best even, ze vinden ze lekker, maar de meeste zijn niet erg gezond. Vooral die gedipt zijn een in laagje honing bevatten zeer veel suiker en zijn dus ongezond
Ik hoop dat je hier al iets mee kunt, maar er zijn hier nog meer mensen die meer van tanden weten dan ik. Ook welke problemen er kunnen ontstaan enzo.
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Dank je wel voor je reactie...
Heb Pitbull met liefde opgevangen, en ben nu ook helemaal verkocht ♡
Nadat hij een behoorlijke bijter is geweest in het begin ben ik nu helemaal verliefd op hem..
Na veel tijd en aandacht is het bijten zo goed als over
En ben ik besmet met het "hamster virus"
Mij is gezegd dat het een dwerghamster is, maar vind hem aardig groot voor een dwerghamster...
Hij is qua kleur helemaal zwart, weet niet of dat met een bepaalde ras te maken heeft?
Heel erg bedankt voor de informatie...
Als ik de tanden bekijk op de foto's zit mijn hamster nog goed...
Zal het wel goed in de gaten blijven houden...
Heb Pitbull met liefde opgevangen, en ben nu ook helemaal verkocht ♡
Nadat hij een behoorlijke bijter is geweest in het begin ben ik nu helemaal verliefd op hem..
Na veel tijd en aandacht is het bijten zo goed als over
En ben ik besmet met het "hamster virus"
Mij is gezegd dat het een dwerghamster is, maar vind hem aardig groot voor een dwerghamster...
Hij is qua kleur helemaal zwart, weet niet of dat met een bepaalde ras te maken heeft?
Heel erg bedankt voor de informatie...
Als ik de tanden bekijk op de foto's zit mijn hamster nog goed...
Zal het wel goed in de gaten blijven houden...
Karton is een uitstekend middel om tanden niet te hard te laten groeien. Karton lijkt wel zacht, maar heeft een hele sterke struktuur, waar ze behoorlijk op moeten knagen om het kapot te krijgen. WC rolletjes zijn dus uitstekend als speelmateriaal en tandonderhoudsmiddel (leuk woord voor scrabble). Maar ook gewone doosjes of stukken van doosjes zijn prima.
- Simba
- Hamsters: Simba, Bambi
Hoe groot is de hamster? 8cm of 16cm? Zo rond de 8cm is een dwerghamster, rond de 16cm een goudhamster (syrtje)
Liefs Esmee en een kusje van hamsels Bambi, Simba, Jaimy en de poezen Nala en Dory <3
Rust zacht mijn schatten aan de regenboogbrug! <3
Dé Facebookpagina vol leuks voor je knaagdiertje(s)!
Rust zacht mijn schatten aan de regenboogbrug! <3
Dé Facebookpagina vol leuks voor je knaagdiertje(s)!