Merkkleding nest (extern): Vallonia x Rhydan - 2e shoot p11!

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: Sylvia.

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Re: Merkkleding nest (extern): Vallonia x Rhydan - shoot p11

Bericht door Nona »

Miriam (Knorretje op het forum) was afgelopen donderdag op kraambezoek om foto's te maken, want ook nu het een extern nestje is hoort er natuurlijk gewoon een echte fotoshoot bij! Deze foto's samen met door Mirjam geschreven karakterbeschrijvingen zullen gebruikt worden om de top 3 samen te stellen zodat we kunnen kijken welk ukje naar wie gaat. Mirjam was toch het meest verliefd op dame 2, dus het ventje zal hier komen wonen. Dan zijn er nog 3 meisjes over om een top 3 mee samen te stellen! Succes daarmee, want ze zijn allemaal heel leuk :+:

Uk 1, goud (heel weinig) schildpad langhaar dame. Een echte dame is dit meisje zeker. Ze kan je echt met een deftige blik aankijken die je doet smelten. Ze was een haantje de voorste, de eerste die uit het nest kroop, maar wordt zowel in de kooi als buiten de kooi steeds rustiger. Het gestoei met haar zusjes vind zij maar niks. Als je je hand in de kooi steekt komt ze meestal als eerste kijken, want uit de kooi zijn en geknuffeld worden vindt ze echt heel leuk. Ook aaien vind ze helemaal prima. Ze heeft niet zo veel interesse in lekkere dingen, waarschijnlijk omdat ze weet dat ze zodra ze weer in de kooi is genoeg te eten heeft. Ukje 1 is dus echt een lekkere knuffelhamster en soms een tikje lui, maar absoluut nieuwsgierig en mensgericht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uk 2, geel langhaar dame. Deze dame heeft volgens Mirjam echt een onweerstaanbaar snoetje. Ze is in de kooi lekker actief en wil vooral met stukjes fleece spelen. Ook op schoot is het een hobby om elke trui en broek en bank even te proeven. Ook ukje twee, die bij Mirjam blijft en nu Puma heet, komt meteen op je hand zitten als deze in de kooi ligt. Maar dan niet om voornamelijk geknuffeld te worden, want er moet zeker ook een wereld ontdekt worden! Ze loopt graag een beetje alle kanten op om alles te ontdekken, maar wel op een heel rustige manier. Ze is ook genoeg op haar gemak om eens rustig een wasbeurt te beginnen bij Mirjam of iemand anders op schoot. Verder valt ze eigenlijk niet zo op qua gedrag tussen de rest, maar ze is echt heel erg leuk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uk 3, geel witband korthaar dame. Een meisje dat veel mensen opvalt als ze op kraambezoek komen. Ze is vooral in de kooi druk met van alles. Nestjes maken, stoeien met zusjes, eten verzamelen en afpakken van de rest en overal klimmen en klauteren. Buiten de kooi is het echt een typisch nieuwsgierig hamstertje dat alles en iedereen wil leren kennen. Haar maak je wel blij met lekkere pitjes of een stukje fruit wanneer ze op je hand zit. Wanneer je haar terug in de kooi zet rent ze meteen terug naar het deurtje, uit de kooi mogen is heel erg leuk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uk 4, geel witband korthaar dame. De kleinste van het stel, maar zeker niet minder leuk! Qua gedrag lijkt ze veel op haar witband zusje, behalve dat ze iets afwachtender is. Ze hoeft niet per se als eerste de kooi uit, zusjes mogen best voorrang nemen. Als er iets te eten is staat ze wel vooraan. Ukje 4 heeft af en toe nog wat overtuiging of geduld nodig om op je hand te komen zitten, zelf erop klimmen is soms toch nog wat spannend maar ze doet het wel. Buiten de kooi snapt ze ook meteen dat het heel leuk is en gaat ook zij op onderzoek uit. Het is leuk om te zien dat ze steeds dezelfde lieve vrolijke actieve hamster is, ook bij compleet vreemde mensen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uk 5, geel witband korthaar man. Het enige ventje uit het nest en hijkt nu al heel erg op zijn papa, Rhydan. Dat betekent dat het waarschijnlijk echt een rustig sulletje gaat worden dat heel blij is met eten. Hij mag straks hier in de Hamstery komen wonen en is Armani genoemd. Tijdens fotoshoots zie je soms zijn koppie niet omdat hij alleen maar eten aan het zoeken en knabbelen is. Hij is zelfs een keer in slaap gevallen in het etensbakje! Toen hij nog bij zijn zusjes in de kooi zat stond hij ook altijd vooraan om geknuffeld te worden en kon hij heerlijk op schoot blijven zitten, hij vindt het allemaal prima! Het duurt echt even voor hij om zich heen gaat kijken en aan de wandel gaat. Ook Armani is een echt allemansvriendje. Hij gedraagt zich eigenlijk altijd voorbeeldig, behalve wanneer hij oefent met het tralieknagen om aandacht te krijgen ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faloesy
Hamsters: Imana
Leeftijd: 29

Bericht door Faloesy »

Ze zijn echt heeeeel lief! <3
ongelooflijk dat ze 2 weken geleden nog zoveel kleiner waren!
Ik ben wel erg verliefd geworden! :+:

-- 01 feb 2015 17:56 --

Miriam heeft echt prachtige foto's gemaakt! Gucci is prachtig! (onafhankelijk welke t wordt ^^ )
katten Hagrid, Faloesy, Simba en Plumeau
Hamster Imana, gerbil Mai

Rust zacht, lieve Zafrina, Kirby, Brutus, Gucci, Diaval, Myosine, Actine <3
Sannah.
Leeftijd: 28

Bericht door Sannah. »

Dat gouden dametje :+: En ukje 2 :+:

Maar allemaal echt heel erg knap!
Liefs Sannah
&
katten Jip&Janneke en paardje Kamillo

Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
Amaretti
Hamsters: Lilo, Skippy*, Dottie
Leeftijd: 53

Bericht door Amaretti »

Mooie foto's Miriam (en Mirjam en Nona :)).
Wat zijn ze alweer gegroeid sinds maandagavond, ook de haartjes van ukje 1 en 2. Het zijn inderdaad alle vijf heel vriendelijke en lieve hamstertjes.
Groetjes, Inge
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 35

Bericht door Natascha.90 »

uk 1 en 2 wat een leukerts :+:
Faith
Faloesy
Hamsters: Imana
Leeftijd: 29

Bericht door Faloesy »

Jaaaaaaaaaaa Ukje 3 komt bij mij wonen en wordt dus mijn Gucci! I couldn't be more happy right now! :bloos:
katten Hagrid, Faloesy, Simba en Plumeau
Hamster Imana, gerbil Mai

Rust zacht, lieve Zafrina, Kirby, Brutus, Gucci, Diaval, Myosine, Actine <3
sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle »

prachtige beestjes! :+:
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
Ilse
Leeftijd: 38

Bericht door Ilse »

Prachtige foto's van erg mooie ukjes!
Ukje 2 mogen jullie hier wel af komen leveren :+:
Mirkku

Bericht door Mirkku »

Nee, van mij! :)
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Gioia hamsters

Bericht door Gioia hamsters »

Inderdaad hele mooie ukkies en hele mooie foto's :+:
Wat gaat het toch snel..........
Hamstery Candy
Leeftijd: 37

Bericht door Hamstery Candy »

Oh Mirjam jou meisje is echt geweldig!
Vind haar echt de knapste :+:

En sowieso een erg mooie shoot Miriam :D
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Mirkku

Bericht door Mirkku »

Bij deze een wel heel kleine preview van de fotoshoot van vandaag. Ik vond het echt heel leuk dat deze heeft plaatsgevonden maar weet écht nog niet wat ik er van kan verwachten. De meeste ukken werkten echt fantástisch mee en ook Rhydan en Vallonia waren wakker, dus mochten even op de foto (reken op een érg, érg slaperige Vallonia).

Afbeelding
Armani laat zich van zijn beste kant zien

Hopelijk kan ik vanavond al één beste foto per beestje plaatsten, daarna zal helaas lang op de rest gewacht moeten worden ivm vakantie van de fotografe. Maar daarna kunnen jullie waarschijnlijk volop genieten!

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje

Bericht door Nona »

Ik heb ook al een voorproefje gezien en ze zijn heel gaaf geworden! Mirjam zal zometeen de hele fotoshoot nog posten :)
Er komen ook nog enkele foto's van afgelopen week, maar die volgen maandag pas, beetje druk weekend en bovendien is er nu eerst de fotoshoot om van te genieten! :D
Mirkku

Bericht door Mirkku »

Allereerst Marieke de Swart, enorm bedankt voor het maken van deze foto's, en leuk dat je al toegezegd hebt in de toekomst bij nestjes weer langs te willen komen! Van harte welkom :D

-Excuses voor mijn lelijke nagellak :( Ik zag het net voor de shoot maar het leek me niet lekker voor de beestjes om dan nagels nog te lakken/remover te gebruiken ;-)-

We beginnen met mijn misschien wel allerleukste, allerliefste, allerbeste foto van Vallonia ooit... Misschien laat ik deze afdrukken op canvas, want dit geeft het gewoon allemaal weer: lekkers voor mijn hamstertje, die het heel voorzichtig en rustig aanpakt (anders was de foto wel bewogen...) Vind het een hele sprekende foto!

Afbeelding

En dan is dit nestje natuurlijk mede mogelijk gemaakt door:

Afbeelding

Dan gaan we nu verder met uk 5, Armani:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marieke de Swart over Armani: 'Jeetje Armani is echt een fotomodel zeg!'

En hier hebben we mijn Puma, uk 2:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier hebben we lieve Jucca, uk 1:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar is Gucci, uk 3:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier hebben we zusje mango, uk 4:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie hier minstens net zo van genoten hebben als ik...
En ja, ze zijn in het echt nóg leuker...!

Nogmaals: Marieke de Swart, fantastisch gedaan en hopelijk zie ik je bij het volgende nestje weer!
Laatst gewijzigd door Mirkku op 21 mar 2015, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Amaretti
Hamsters: Lilo, Skippy*, Dottie
Leeftijd: 53

Bericht door Amaretti »

Mooie foto's hoor! Wat zul je ze gaan missen :)
Groetjes, Inge
Plaats reactie