hoe maak ik mijn hamster tam?
Moderator: Sylvia.
- WeesEeenBeest
- Hamsters: Rakker
- Leeftijd: 24
Re: hoe maak ik mijn hamster tam?
Tja mij maakt het verzorgen/werken voor de beestjes niet verl uit en ze zijn tot nu toe gelukkig met elkaar heb ik het idee.
Maar ik heb nog een vraag, Rakker bijt me steeds in mijn vingers of probeert het i.i.g. maar wat kan je daar nou aan doen?
-- 10 apr 2015 21:49 --
Tja mij maakt het verzorgen/werken voor de beestjes niet verl uit en ze zijn tot nu toe gelukkig met elkaar heb ik het idee.
Maar ik heb nog een vraag, Rakker bijt me steeds in mijn vingers of probeert het i.i.g. maar wat kan je daar nou aan doen?
-- 10 apr 2015 21:49 --
Trotse eigenaar van Rakker
- isislovesnoopy
- Hamsters: Ziza
- Leeftijd: 25
Gewoon met handschoenen aan, uiteindelijk leren ze het wel af.
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
mijn 3 duitse herders & mijn 2 konijnen!
R.I.P hamsters: Muesli, Snoopy, Pukkie, Lola, fluffy, brownie, speedy
Isis,
mijn hamster ziza
- WeesEeenBeest
Ik denk dat het met de kleine ukjes wel goed komt aangezien het een ferplast duna fun plus kooi is en ik die zeer groot vind lijkt het mij wel passen met zen allen 
-- 10 apr 2015 21:57 --
Ik denk dat het met de kleine ukjes wel goed komt aangezien het een ferplast duna fun plus kooi is en ik die zeer groot vind lijkt het mij wel passen met zen allen
-- 10 apr 2015 21:59 --
Met de nestjes dan
En ik vraag me af wat je kan doen als ze in je vinger bijten wat vooral rakker doet /probeerd.
-- 10 apr 2015 22:00 --
-- 11 apr 2015 08:08 --
Tja het werk aan hamster maakt mij niet veel uit, tot nu toe zien ze er erg gelukkig uit met elkaar.
-- 11 apr 2015 08:09 --

-- 10 apr 2015 21:57 --
-- 10 apr 2015 21:59 --
Met de nestjes dan
En ik vraag me af wat je kan doen als ze in je vinger bijten wat vooral rakker doet /probeerd.
-- 10 apr 2015 22:00 --
-- 11 apr 2015 08:08 --
Tja het werk aan hamster maakt mij niet veel uit, tot nu toe zien ze er erg gelukkig uit met elkaar.
-- 11 apr 2015 08:09 --
- sweetylovesamuelle
- Hamsters: Sweety
Kun je een foto maken van je kooi?
Of weet je zo precies wat voor kooi het is?
Of Wat zijn de maten van je kooi?
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir
Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
Weet je echt zeker dat je dit wilt? In een nestje zitten gemiddeld iets van 5-7 jongen. Die moeten met een week of 5 allemaal weer in een apart hok anders krijg je inteeltnestjes en vechtpartijen. Als je pech hebt wordt het vrouwtje meteen gedekt na de geboorte van nest 1 en zo'n 2,5 week later ligt nest 2 er, als nest 1 zo'n 3 weken oud is. En zo gaat dan dan door en door... Ik weet niet of je dat je vrouwtje aan wilt doen?
Verder moet je rekening houden dat het fout kan gaan. Moeder en ukjes zouden kunnen sterven, moeder zou ukjes kunnen opeten bij stress, etc. En dan heb je nog de kosten. Mama en ukjes heten een hoop, maar dan ook echt een hoop. Als je de ukjes niet kwijtraakt zul je ze toch een aparte kooi moeten geven. 3 ukjes die je niet kwijtraakt is 3 nieuwe kooien...
Zijn beide ouders getest op suikerziekte? Die ziekte wil namelijk nog wel eens voorkomen bij rusjes en dat is voor zowel baasje als hamstertje geen pretje. De ukjes zullen ook getest moeten worden voor de zekerheid.
Ik denk dat deze hamsters met veel liefde en geduld en ieder een aparte kooi hele tamme hamsters kunnen worden. Maar ik zou absoluut niet fokken zonder dat ik me zou hebben ingelezen. Straks kom je voor een onaangename verrassing te staan en dat zou ik echt niet willen. En ik heb de tijd en het geld er ook niet voor. Dus dat is mijn advies
Verder moet je rekening houden dat het fout kan gaan. Moeder en ukjes zouden kunnen sterven, moeder zou ukjes kunnen opeten bij stress, etc. En dan heb je nog de kosten. Mama en ukjes heten een hoop, maar dan ook echt een hoop. Als je de ukjes niet kwijtraakt zul je ze toch een aparte kooi moeten geven. 3 ukjes die je niet kwijtraakt is 3 nieuwe kooien...
Zijn beide ouders getest op suikerziekte? Die ziekte wil namelijk nog wel eens voorkomen bij rusjes en dat is voor zowel baasje als hamstertje geen pretje. De ukjes zullen ook getest moeten worden voor de zekerheid.
Ik denk dat deze hamsters met veel liefde en geduld en ieder een aparte kooi hele tamme hamsters kunnen worden. Maar ik zou absoluut niet fokken zonder dat ik me zou hebben ingelezen. Straks kom je voor een onaangename verrassing te staan en dat zou ik echt niet willen. En ik heb de tijd en het geld er ook niet voor. Dus dat is mijn advies
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- WeesEeenBeest
Oke bedankt maar ik denk niet dat ze heel veel nestjes krijgen( altans daar ziet het er niet naar uit) en ik kan ze kwijt bij mijn oom die ze dan weer doorverkoopt en als het mis gaat met het fokken vraag ik hem gewoon wat er aan de hand is want hij fokt hamsters. Hij zei dat ik het wel kon proberen en als ik het niks vond kon ik 1 van de 2 weg doen 
maar verder heb ik nog een vraag wat moet je doen tegen bijten/krassen tijdens het pakken van je hamster.
en het zou fijn zijn dat ik nog meer tips krijg !
-- 11 apr 2015 17:31 --
maar verder heb ik nog een vraag wat moet je doen tegen bijten/krassen tijdens het pakken van je hamster.
en het zou fijn zijn dat ik nog meer tips krijg !
-- 11 apr 2015 17:31 --
Ik weet welke het is het is de Ferplast Duna fun+sweetylovesamuelle schreef:Kun je een foto maken van je kooi?
55 x 35 dus. Dat is niet heel erg groot maar het kan wel voor één Rusje.
Een vrouwtje kan als ze een keer begint met werpen tot wel 6 of soms wel 8 nestjes krijgen, dus wees dan voorbereid op inderdaad wel 20-25 jongen. Maar inderdaad als je ze lekker doorverkoopt kun je er goed aan verdienen en als er dan wat mis is dan eh.. weet je oom ervan. Dus dan is het niet zo erg.
Jakkes wat een instelling.
Een vrouwtje kan als ze een keer begint met werpen tot wel 6 of soms wel 8 nestjes krijgen, dus wees dan voorbereid op inderdaad wel 20-25 jongen. Maar inderdaad als je ze lekker doorverkoopt kun je er goed aan verdienen en als er dan wat mis is dan eh.. weet je oom ervan. Dus dan is het niet zo erg.
Jakkes wat een instelling.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
- WeesEeenBeest
Tja ik hoop dat het goed gaat en nu gaat het meer om fokken dan om tam maken ;P
Nouja als je zulke dingen post kun je reactie verwachten he. 
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
- WeesEeenBeest
Dat is waar 
-- 12 apr 2015 12:53 --
En volgens mij zijn de afmetingen 55×47×37,5
-- 12 apr 2015 12:54 --
Van de kooi dan
-- 12 apr 2015 12:53 --
En volgens mij zijn de afmetingen 55×47×37,5
-- 12 apr 2015 12:54 --
Van de kooi dan
Het blijft aan de kleine kant voor 2 hamsters. Mijn rusje heeft alleen 58x38x50 (ongeveer) en die verveelt zich ook. Uitelkaar halen nog steeds geen optie? Worden ze ook sneller tam.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- WeesEeenBeest
Tja ik wacht wel tot het eerste nest en als ik dat niks vind ga ik 1 van de 2 weghalen
Heb je je inmiddels wel een beetje ingelezen zodat het voor alle hammies goed gaat verlopen als er eventueel een nest komt? In de FAQ van Fokken & Voortplanting staat een hoop info 
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
- WeesEeenBeest
Oke ik zal even kijken bedankt !
Heeft er verder nog iemand tam maak tips?
-- 12 apr 2015 16:05 --
-- 12 apr 2015 20:55 --
wat te doen tegen hevige ruzie's!
-- 12 apr 2015 20:57 --
Ik haal ze toch maar uitelkaar sunnie begint steeds rakker te bijten, wat jammer nou
-- 12 apr 2015 21:00 --
Ik haal ze toch maar uitelkaar sunnie begint steeds rakker te bijten, wat jammer nou
-- 13 apr 2015 06:42 --
Wat raar het herhaalt zich steeds het bericht
-- 13 apr 2015 06:44 --
-- 12 apr 2015 16:05 --
-- 12 apr 2015 20:55 --
wat te doen tegen hevige ruzie's!
-- 12 apr 2015 20:57 --
-- 12 apr 2015 21:00 --
-- 13 apr 2015 06:42 --
-- 13 apr 2015 06:44 --
- isislovesnoopy
- Hamsters: Ziza
- Leeftijd: 25
Mooi! Geweldig nieuws dat je ze uit elkaar haalt! 
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
Isis,
mijn hamster ziza