hoi,
vandaag is mijn eerste nestje geboren alleen ik weet niet of ik het hooi op mag pakken waar ze onderliggen.
want ik ben bang dat ik ze verstoor en dat de moeder ze vervolgens op eet.
dankje
Wel heel jammer dat je een nestje fokt als je zelfs dat nog niet weet, want dat is echt hele bekende info. Weet je wel hoe je mama en ukken moet voeren, wanneer en hoe je ze op geslacht moet scheiden, heb je voldoende kooien en baasjes etc.
ja ik heb 10 kooien hier nog staan en ik weet hoe ik stitch moet voeren en de ukken ook
geslacht weet ik ook en baasjes heb ik ook.
ik vroeg dit alleen omdat ik het zekerweten het niet fout wouw doen.
Of mag je zoiets niet vragen voor de zekerheid?
Sorry
maar ik ben pas 13 en ik heb dit niet bewust gedaan want toen ik op kamp was heeft mijn zusje met ze gespeelt
zij is nog maar 8 dus haar neem ik het niet kwalijk en toen ik terug kwam kwam ik er achter
maar oke als jullie denken dat ik het voor de lol doe is mij het ook goed
-- 02 mei 2015 14:49 --
sorry misschien heb ik een beetje raar ge reageert
Mirjam, hou je er even rekening mee dat deze persoon pas 13 jaar oud is? Natuurlijk is dit geen ideale situatie, maar ik denk dat we met vriendelijk advies een stuk verder komen.
Dankje wel dat jullie het nu begrijpen mijn ouders hadden het niet gezien want ze zat op mijn kamer en ik heb 2 hamsters om dat mijn zusje eddy (het mannetje) niet meer wouw.
En daarom wou ik hem en dat mocht gelukkig.
maar ik was blij dat mijn ouders niet boos werden dat de hamster nu kleintjes heeft het enige wat ze zijden was
laat maar komen we kunnen er nu toch niks meer aan veranderen.
hier mee was ik wel blij want anders weet ik niet wat er anders gebeurt zou zijn.
maar een ding willen jullie mij wat informatie geven wat ik het beste kan doen want jullie hebben er ervaring mee.
dankje,
van wanneer ik ze mag aaien en wanneer ik ze bij de moeder weg moet halen want dat was me nog niet duidelijk
en heb je misschien nog tips wat ik kan doen
als de oogjes open zijn, dit zal rond 15 dagen leeftijd zijn, mag je ze voorzichtig gaan oppakken en aaien.
maar niet te lang bij mama vandaan houden, want mama zal altijd heel bezorgd blijven dat de kindjes bij d'r terug komen als je ze pakt.
wat krijgt mama nu per dag te eten van jou?
je mag trouwens mama ook wel eens gewoon oppakken als ze aangeeft er even uit te willen, maar doe dit dan even om te knuffelen en zet d'r dan terug bij d'r kleintjes.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Ik ben ook 13 en ik weet hoe het voelt als je zusje of broertje je hamster(s) pakt.., 2 jaar geleden pakte mijn broertje mijn hamster en toen was hij kwijt, gelukkig vond ik hem weer . Ik weet opzich wel wat van fokken dus als je vragen hebt kan je ze altijd stellen! Ik denk dat als ik het niet weet, dat er genoeg andere mensen zijn die je kunnen helpen bevel plezier en geluk met je nestje!