Vanmiddag heb ik Finna opgehaald, uit de dierenwinkel. Sue me. Foto's volgen. Ik hoop dat ze echt wit is met een donkere aalstreep en niet een wildkleur in wintervacht. De rest van de vier waren ook wit en er zat zelfs een compleet wit roodoog bij.
Ze is loeinieuwsgierig en totaal niet bang. ik heb haar zelf uit het hok gepakt en in mijn handen gehouden. Ze gilde niet, ze beet niet eens, ze scharrelde alleen wat heen en weer, want die dichte handen waren niet leuk natuurlijk. In het doose stak ze steeds haar neus naar buiten. Ze heeft de hele middag in een buisje zitten uitrusten van het spektakel dat verhuizen heet en heeft haar voerbakje ook gevonden en nu is ze ijverig bezig in het rad.
Ze zit nu in een meter duna maar als ze gewend is komt ze in een Mary en wellicht zelfs in een Jenny. Even kijken hoe ze de Mary vindt. Maar dat is allemaal toekomst.
Vooralsnog zit ik, net als bij elke nieuwe hamster, in de zorgen of ze het waterflesje wel kan vinden...
04/09/2009 - Gina, zwarte rus - toen 6 mnd.
28/06/2010 - Muis (Syr) - geb. 12 mei 2010.
11/04/2011 - Giocchi, witte rus - zeven weekjes jong.
Snowy kwam uit België, daarna Finna.
04-02-2017 - Ben en Jerry, twee campbelli's van Hamstery Patches.
Foto's bijna klaar moeten nog afgedrukt worden *grijns* nee hoor komt zo. Maar even een heel serieuze vraag en ik heb dit inderdaad bij elke nieuwe hamster: Zou ze haar drinkflesje wel gevonden hebben? Moet ik nog iets doen van tijdelijk een schoteltje water neerzetten of zo? Ik heb al een stukje komkommer erin liggen maar daar is maar een beetje aan geknabbeld dus ik denk niet dat ze enorme dorst heeft maar ik heb natuurlijk vannacht niet kunnen kijken/luisteren of ze dronk, ze staat in een andere kamer.
Je zou voor de zekerheid een klein waterbakje in de kooi kunnen zetten dat snappen ze allemaal wel geloof ik. Ik zette/lokte mijn hamster naar het flesje en liet er een druppeltje uitvallen en toen begreep ze het wel. Ik denk dat het zo wel lukt. Misschien heeft ze wel gedronken maar valt het niet zo op in het flesje.
Ik zette het waterbakje neer, ze snuffelde maar liep ook weer verder. Ik hield de fles voor haar neus en liet er een druppel uitvallen maar ze was niet geïnteresseerd. Ik denk niett dat ze dorst heeft
-- 17 mei 2015 19:21 --
Ok hier zijn de foto's tot nu toe. Ze stapte vanmiddag al heel voorzichtig op mijn hand, liep er overheen (ik heb niet bewogen ) en holde toen weer haar huisje in. Maar het is niet te geloven hoe tam ze al is ben er dolgelukkig mee
Dat is ze zeker! Kun je nagaan, die foto's zijn van heel kort nadat ze in de kooi is gezet... ik probeer me altijd even in dat koppie te verplaatsen, gaat automatisch... van met zijn vieren in een klein doorzichtig hokje met alleen een waterflesje naar alleen in een grote kooi met allemaal spul er in en meerdere verstopplekjes... hoe zou dat zijn in dat koppie? En dan ga je in een doorzichtig buisje zitten mooi beest.
Dat zou heel jammer zijn want ik wilde zo graag een witte maar dat maakt haar niet minder lief hoor Hoe gaat zoiets? Moet het daar niet koud voor zijn? In die dierenwinkel was het lekker warm hoor, hoe kan ze dan in wintervacht zitten, of ligt dat ergens anders aan?
Wintervacht heeft niets te maken met de temperatuur maar met de hoeveelheid licht. In principe gaan ze in wintervacht als de dagen korter worden, in de winter dus, en gaan ze terug uit hun wintervacht als de dagen terug langer worden en het lente wordt. Dit kan ook kunstmatig, als je altijd een lamp hebt branden in de kamer waar de hamsters staan gaan ze niet in wintervacht. Als je in de zomer constant je kamer verduistert kunnen ze dan opeens in wintervacht gaan. Ook zie je vaak hamsters die in wintervacht gaan in de zomer als het lang heel goed weer is en dan opeens een regenperiode. Dan is het een stuk donkerder en gaan ze in wintervacht. Dus misschien was het in de winkel donkerder dan de plaats van waar ze kwam ofzo
Groetjes van Mona, en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Heeft inderdaad met licht te maken, maar Mona was me net voor
Je ziet inderdaad nog heel licht aan de boven- en zijkant zo'n soort vlekje wat niet wit is, dus wat vrijwel over de hele rug zit als een soort dekentje en daaraan kun je de wintervacht herkennen.
Superleuk koppie heeft ze!
Laatst gewijzigd door xAnnick op 17 mei 2015, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Remy
In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Heh dank jullie voor de uitleg. Ik zie wel wat er gebeurt. Zoals ik al zei, ze wordt er niet minder lief van
Edit: Ze stapte net zo mijn hand op Een dag uit de dierenwinkel. Fantastisch. Nog nooit een hamster gehad die al zo tam was bij aankomst
-- 18 mei 2015 13:38 --
Ik wil haar zo graag in de Mary stoppen... maar toch maar even twee weekjes wachten, het is een vrouwtje en ze komt uit de dierenwinkel... en in geval van een surprise nestje zouden tralies niet zo handig zijn. Of denken jullie dat dat niet hoeft en dat het wel mee valt? Ik zal dit forum eens doorspitten op hoe je kunt zien of ze zwanger zijn of niet ik denk het niet hoor maar is het handig om zo lang te wachten?