.

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: Sylvia.

Gesloten
Meranti's
Hamsters: Teveel om op te noemen :p

.

Bericht door Meranti's »

.
Laatst gewijzigd door Meranti's op 20 mei 2015, 10:59, 5 keer totaal gewijzigd.

Dol op mijn hamsters <3
Romy S

Re: [syr] Beertje X Priegeltje

Bericht door Romy S »

Leuk een nestje, maar vraag me werkelijk af waarom je een dame van een jaar in wil zetten , als het om een eerste nestje gaat.
De kans is dan erg groot dat het fout gaat en mama en ukken het niet overleven :( Paps moet nog 4 maand worden en dat is wel erg jong, en hij zal ook nog niet volgroeit zijn.
Daarbij vindt ik het wel erg jong om hem al in te zetten
Hamsters kunnen nog tot hun 5de maand doorgroeien.
En hun achtergrond, weet je daar wat meer van?
Ik bedoel het niet bot, maar vindt als ik dit zo lees, nogal erg onverantwoord.
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Ik heb echt het gevoel dat ik die foto herken maar je hebt geen berichten waar ze in voorkomt.. en die dame heeft net een nestje gehad een paar weken geleden. Of is deze foto niet van jezelf? :)
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Romy S

Bericht door Romy S »

**Lilia** schreef:Ik heb echt het gevoel dat ik die foto herken maar je hebt geen berichten waar ze in voorkomt.. en die dame heeft net een nestje gehad een paar weken geleden. Of is deze foto niet van jezelf? :)

Dat gevoel heb ik ook lilianne
Meranti's

Bericht door Meranti's »

Romy S schreef:Leuk een nestje, maar vraag me werkelijk af waarom je een dame van een jaar in wil zetten , als het om een eerste nestje gaat.
De kans is dan erg groot dat het fout gaat en mama en ukken het niet overleven :( Paps moet nog 4 maand worden en dat is wel erg jong, en hij zal ook nog niet volgroeit zijn.
Daarbij vindt ik het wel erg jong om hem al in te zetten
Hamsters kunnen nog tot hun 5de maand doorgroeien.
En hun achtergrond, weet je daar wat meer van?
Ik bedoel het niet bot, maar vindt als ik dit zo lees, nogal erg onverantwoord.
hey, dankjewel voor je reactie. Ik heb heel eerlijk gezegd haar geboorte datum thuis opgeschreven en twijfelde ontzettend vandaar dat ik "Jaar " opgeschreven hebals een maximum leeftijd

@romyS en lila
dat klopt dat is deze dame heb alleen de vorige keer de beslissing gemaakt een andere heer toch te willen en dat is beertje geworden
Dol op mijn hamsters <3
Mirkku
Leeftijd: 33

Bericht door Mirkku »

Is moeder al zwanger of nog niet? en als ze echt een jaar is is het wel echt te laat hoor, dat kan echt fout gaan... En wat weet je over de achtergrond van de beestjes? als je daar niks of te weinig over weet kan het zo zijn dat de hamssters genetische afwijkingen doorgeven aan hun kinderen.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Meranti's

Bericht door Meranti's »

Nee ze is nog niet gedekt. Wou ik aankomende week plannen. Zodra ik thuis ben ga ik alles even nakijken in mn boekje. Daar staan geb. data, informatie over de ouders van beide in etc.
Had van Beertje alles al uitgepluist qua afstammeling en afwijkingen. Van Priegeltje ben ik sowieso zeker van geen afwijkingen en heb in mn boekje ook haar ouders.
Ben zuinig op mn beestjes dus ga alles nog goed na. Heb juist daarom i.p.v Mijn eerdere keus mannetje gecancelled en betere keuze gemaakt voor Beertje (moest er alleen 2,5 uur heen en 2,5 uur terug voor reizen 8) )
Dol op mijn hamsters <3
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Maar van wanneer is ze precies dan? Want ook bijv. 10 maanden is voor een eerste nestje al riskant. Het geboortekanaal (waar de ukjes doorheen moeten) wordt minder soepel naarmate ze ouder wordt. Te jong is niet goed, maar te oud ook zeker niet. De kans dat ze de ukjes er niet uit krijgt of ze blijven steken met alle gevolgen van dien, wordt dan steeds groter.

Klinkt trouwens verder als een leuke combinatie. Heb je een speciale reden dat je crème mengt met geel? :)
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
CrazyCatLady

Bericht door CrazyCatLady »

Bij alles boven de 8 maanden voor een dame voor een eerste nestje raad ik je sterk af het te laten doorgaan.
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Je hebt in januari al eens gevraagd wat er uit de combi van jouw dame x andere man zou komen, sindsdien zijn we al 4 maanden verder. Ik denk dus wel dat de dame over die 8 maanden zit en dan is het echt een enorm risico om haar een nest te laten krijgen. Waar komen de dieren trouwens vandaan, zijn die fokkers op de hoogte van het nest? Niet met ieder dier mag zomaar gefokt worden. Een mannetje zo jong inzetten zou ik ook niet snel doen trouwens, tenzij je zelf goed bekend bent met de dieren en bijgehorende gezondheid van de lijn (en dan nog zou ik het nooit doen, maar dan kan ik het in ieder geval nog begrijpen). Een stamboom is geen garantie op een gezond dier, niet iedere fokker is even betrouwbaar etc. Het is belangrijk om ook zelf je research te doen. Ik schrik zelf een beetje van een nestjestopic waarbij alleen maar kleur van ouders en foto's worden geplaatst, geen geboortedata, achtergrond info et, dan komt het gewoon sneller over alsof het niet in orde is. Misschien valt het allemaal hartstikke mee, maar zo lijkt het een beetje ondoordacht.
Meranti's

Re: .

Bericht door Meranti's »

Heb alles qua achtergrond wel uitgepluist vrouwtje mag nog net een nest krijgen. ze is eind deze maand 6.5 maar je post is een eyeopener Nona. Ik wacht wel eerst tot het mannetje ouder is en hoe hij zich verder ontwikkeld. Tegen die tijd komt er vast nog een mooie kans :)
Dol op mijn hamsters <3
morgantcm
Moderator
Leeftijd: 40

Re: .

Bericht door morgantcm »

Het is niet toegestaan om de beginpost weg te halen. Nu is het topic niet meer fatsoenlijk te volgen. Graag de forumregels lezen. Dit topic gaat op slot.
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / 06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / 15-02-2010)
Gesloten