Hallo,
Mijn Syrtje zit sinds gisteren in een ferplast Jenny en ik denk dat hij zich best vermaakt. Alleen is het probleem nu dat hij zich de hele tijd laat vallen. Ik ben bang dat hem iets overkomt. Hij gaat steeds naar de bovenste verdieping. Daar onder hangt al een hang matje en dan springt hij daar in. Dan gaat hij zich helemaal uitrekken en hangt hij alleen nog maar met 2 pootjes aan de hangmat en dan laat hij zich vallen. Dan gaat hij veer naar boven en laat hij zich weer vallen en zo gaat het dan een heel tijdje door. Hij lijkt het blijkbaar leuk te vinden.. Als hij uit zijn hoogste hangmat valt valt hij ongeveer 40/50 centimeter naar beneden. Er ligt wel ong 15 cm zaagsel in z'n kooi. Maar soms klimt hij helemaal naar het 'plafond' van zijn kooi en laat hij zich weer vallen. En om nou zijn hele kooi vol te hangen met hangmatjes is ook niet echt een optie want er hangen er al 4
Ik upload zo een foto van zijn Jenny met de inrichting
Om zijn val te breken zou ik toch voor meer hangmatjes gaan. Ik weet niet wat dat is met die diertjes. Mijn rusje deed het ook, ik werd er maar naar van maar hij vond het blijkbaar niet erg.
Mariska1808 schreef:Om zijn val te breken zou ik toch voor meer hangmatjes gaan. Ik weet niet wat dat is met die diertjes. Mijn rusje deed het ook, ik werd er maar naar van maar hij vond het blijkbaar niet erg.
Mijn syrtje laat zich ook altijd van de hangmat vallen door eraan te gaan hangen met haar 2 achterpoten. Dit kan ze alleen van de laagste hangmat doen en dan is de afstand niet zo groot meer.
Ik hebbhieronder n foto van hoe mijn Jenny is ingericht met hangmatten. Ook heb ik nog n plateau extra wat ook scheelt.
Misschien dat je er wat aan hebt.
rusjes Lilly en Sjimmy en syrtje Skip, gerbils Lana en Nala , Konijntjes Kees en Lila
Marley schreef:Mijn syrtje laat zich ook altijd van de hangmat vallen door eraan te gaan hangen met haar 2 achterpoten. Dit kan ze alleen van de laagste hangmat doen en dan is de afstand niet zo groot meer.
Ik hebbhieronder n foto van hoe mijn Jenny is ingericht met hangmatten. Ook heb ik nog n plateau extra wat ook scheelt.
Misschien dat je er wat aan hebt.
Maar mijn hamster klimt ook helemaal naar boven via de tralies en laat zich dan vallen Ik begrijp dit niet want het lijkt mij een teken van verveling maar in zn oude kooi, die veel kleiner was, deed hij dit nooit.. Hij laat zich ook soms op zn huisjes vallen maar t is ook niet echt een idee om 20 hangmatjes in zn kooi te hangen..
-- 30 mei 2015 16:19 --
Mijn kooi is btw nog een beetje leeg heb m sinds gisteren
Ik zou er inderdaad nog wat meer inhangen! In de rechter hoek bijvoorbeeld!
En de afstand van het bruine hangmatje tot aan de bodem vind ik ook nog wat hoog!
Wel een mooie kooi hoor, dat gaat vast goedkomen!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!
Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster schreef:Ik zou er inderdaad nog wat meer inhangen! In de rechter hoek bijvoorbeeld!
En de afstand van het bruine hangmatje tot aan de bodem vind ik ook nog wat hoog!
Wel een mooie kooi hoor, dat gaat vast goedkomen!
Er hangt nu een houten plateau en een xtra hangmatje in de rechter hoek. ook nog een laag klimtouw rechts onderin en een dikke laag zaagsel
-- 30 mei 2015 20:23 --
silversky schreef:Een 3de ferplast plateau kan ook helpen, dan moet je al minder afstand overbruggen met hangmatten.