2 vraagjes syrische goudhamster
Moderator: Sylvia.
2 vraagjes syrische goudhamster
Ik ga volgende week een goudhamstertje kopen. Ik heb heel veel gelezen over ze op internet en ben nu op zoek naar een kooi.
Ik heb een leuke kooi gevonden die naar mijn mening ook niet al te duur is: huisdiergigantnl/hamsterkooi-rocky-met-buizen-en-gratis-spacecenter-zwart-beige?search=hamster%20kooi&sort=p.price&order=ASC
Maar ik heb volgens mij ergens gelezen dat Syren niet door de buizen passen zodra ze volwassen zijn. Klopt dat?
Ik weet trouwens niet of het 60x40 is, want ik vind het niet zo duidelijk aangegeven...
En mijn tweede vraag: Wie heeft tips over een kooi voor een goudhamster? Budget ligt rond de 35 euro...
-- 01 jun 2015 19:02 --
Ik heb de punt tussen 'huisdiergigant' en 'nl' weggehaald omdat ik als nieuw lid nog geen links mag plaatsen...
Ik heb een leuke kooi gevonden die naar mijn mening ook niet al te duur is: huisdiergigantnl/hamsterkooi-rocky-met-buizen-en-gratis-spacecenter-zwart-beige?search=hamster%20kooi&sort=p.price&order=ASC
Maar ik heb volgens mij ergens gelezen dat Syren niet door de buizen passen zodra ze volwassen zijn. Klopt dat?
Ik weet trouwens niet of het 60x40 is, want ik vind het niet zo duidelijk aangegeven...
En mijn tweede vraag: Wie heeft tips over een kooi voor een goudhamster? Budget ligt rond de 35 euro...
-- 01 jun 2015 19:02 --
Ik heb de punt tussen 'huisdiergigant' en 'nl' weggehaald omdat ik als nieuw lid nog geen links mag plaatsen...
Laatst gewijzigd door zuskiii op 02 jun 2015, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes uit Limburg
Re: Past Syrische Goudhamster door een buisje?
De Rocky is helaas maar 43 x 28 x 38,5cm, dus dat is echt te krap voor welke hamster dan ook. De buizen zijn inderdaad voor de meeste Syrtjes te krap. Er past ook geen geschikt loopwiel in, en de minimummaten die grofweg worden aangehouden op dit forum, zijn zo rond 70 x 40/80 x 50. 60 x 40 is helaas een redelijk achterhaalde maat waar meestal ook geen geschikte spulletjes in passen (te laag, te smal etc.).
Voor 43 euro heb je bij Zooplus de Alaska, maar daar moet wel een loopwieltje nog bij van 27 cm. Dan zit je ongeveer op een totaal van 55 euro. En dat is eigenlijk al vrij goedkoop. Zie ook: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... aal/300744
Dat is een geschikt formaat voor een Syrtje, veel kleiner zou ik niet gaan. Ik ben bang dat een budget van 35 euro als eerste aanschaf van een nieuwe kooi vrij krap is, maar je kan ook tweedehands kijken. Ik weet niet of dit budget iets tijdelijks is, maar een dierenarts is ook bij een hamster soms noodzakelijk en dan ga je het niet altijd redden met zeg 5-10 euro. Dus misschien iets om over na te denken.
Voor 43 euro heb je bij Zooplus de Alaska, maar daar moet wel een loopwieltje nog bij van 27 cm. Dan zit je ongeveer op een totaal van 55 euro. En dat is eigenlijk al vrij goedkoop. Zie ook: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... aal/300744
Dat is een geschikt formaat voor een Syrtje, veel kleiner zou ik niet gaan. Ik ben bang dat een budget van 35 euro als eerste aanschaf van een nieuwe kooi vrij krap is, maar je kan ook tweedehands kijken. Ik weet niet of dit budget iets tijdelijks is, maar een dierenarts is ook bij een hamster soms noodzakelijk en dan ga je het niet altijd redden met zeg 5-10 euro. Dus misschien iets om over na te denken.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Ja oke, dat begrijp ik. En tuurlijk heb ik geld over voor een hamster, maar de kooi zelf vind ik om eerlijk te zijn niet heel belangrijk zolang hij groot genoeg is en de hamster er leuk in kan spelen.**Lilia** schreef:De Rocky is helaas maar 43 x 28 x 38,5cm, dus dat is echt te krap voor welke hamster dan ook. Er past geen geschikt loopwiel in, en de minimummaten die grofweg worden aangehouden op dit forum, zijn zo rond 70 x 40/80 x 50. 60 x 40 is helaas een redelijk achterhaalde maat waar meestal ook geen geschikte spulletjes in passen (te laag, te smal etc.).
Voor 43 euro heb je bij Zooplus de Alaska, maar daar moet wel een loopwieltje nog bij van 27 cm. Dan zit je ongeveer op een totaal van 55 euro. En dat is eigenlijk al vrij goedkoop. Zie ook: link
Bedankt voor de link! Dat lijkt mij eigenlijk wel een leuke!
Tips blijven welkom
Groetjes uit Limburg
Dan zou ik zeker kijken voor een zo groot mogelijke kooi, bijvoorbeeld tweedehands. Ik weet niet of je wel eens in het noordoosten komt, anders heb ik er nog wel eentje staan voor 30 euro (100 x 55 cm).
Helaas woon ik in Limburg... HEb al heel veel leuke kooien gezien maar helaas niets in de buurt
Groetjes uit Limburg
Zooplus levert door heel Nederland voor zover ik weet. Goede snelle service en leuke producten. 
Ik ben toch gegaan voor een mooie kooi van ongeveer 40x60 met 3 etages voor 25 euro en aanbieder er 60 euro voor betaald. Morgen ga ik het ophalen!
Ik ga er trouwens geen zaagselbmaar houtsnippers in doen. Of is dat onverstandig?
Ik ga er trouwens geen zaagselbmaar houtsnippers in doen. Of is dat onverstandig?
Laatst gewijzigd door zuskiii op 02 jun 2015, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes uit Limburg
Re: 2 vraagjes syrische goudhamster
Wat voor kooi is dat dan? Toch geen remy he?
Ongeveer 60 x 40? 60 x 40 is al best krap, dus ik hoop dat het meer dan 60 x 40 is, en niet 55 x 38 ofzo.
Zonde, voor net iets meer dan 40 euro heb je een mooie ruime kooi, je budget is 35 en je koopt een vrij krappe kooi voor 60.
Zonde, voor net iets meer dan 40 euro heb je een mooie ruime kooi, je budget is 35 en je koopt een vrij krappe kooi voor 60.
Zou best kunnen dat het een remy is ja... Zijn die niet goed?Mahumia schreef:Wat voor kooi is dat dan? Toch geen remy he?
-- 02 jun 2015 13:45 --
Sorry ik had mijn zin verkeerd geformuleerd! Ik heb het veranderd, ik bedoelde eigenlijk dat degene van wie ik het overneem er 60 voor heeft betaald en ik 25**Lilia** schreef:Ongeveer 60 x 40? 60 x 40 is al best krap, dus ik hoop dat het meer dan 60 x 40 is, en niet 55 x 38 ofzo.
-- 02 jun 2015 13:47 --
Volgens mij is het deze kooi. De eerste verdieping gaat eruit zodat ik een groot genoeg looprad erin kan zetten
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer
-- 02 jun 2015 13:55 --
Ik moet zeggen dat ik stiekem een beetje spijt heb dat ik deze niet heb besteld. Zeker nu ik me realiseer dat de kooi in de link hierboven zelfs een paar cm kleiner is dan 60x40 ook al scheelt het niet veel... maar wordt dat niet gecompenseerd door het feit dat er nog etages zijn?
http://www.budgetkooien.nl/a-39492991/f ... lex-zwart/
Groetjes uit Limburg
-
silversky
- Hamsters: Pardoes, Sjoeke
- Leeftijd: 34
Etages tellen niet, 80x50 moet het grondoppervlak zijn. Als ik naar mijn syren kijk, hebben ze die ruimte zeker nodig.
Syren klimmen ook graag op tralies, dus een dichte kooi is geen goed idee als het grondoppervlak niet groter is. Als je die rattenkooi houdt, moet je ook fleece of placemats door de trapjes en de etages rijgen, anders kunnen zijn of haar pootjes erdoor schieten en kan de hamster zich pijn doen.
Syren klimmen ook graag op tralies, dus een dichte kooi is geen goed idee als het grondoppervlak niet groter is. Als je die rattenkooi houdt, moet je ook fleece of placemats door de trapjes en de etages rijgen, anders kunnen zijn of haar pootjes erdoor schieten en kan de hamster zich pijn doen.
Wow wel fijn dat jullie dat even zeggen! Helaas kan ik nu niet meer terug... dus ik ben aan ht denken om bovenstaande kooi toch te kopen. Dan heb ik er 2, en kan ik de remy weg doen. Want voor ratten vind ik deze kooi echt niet goed...
Groetjes uit Limburg
- Mariska1808
- Leeftijd: 29
Ik zou die van MP gewoon afslaan, je ging hem morgen toch pas halen? Persoonlijk zou ik er dan nog vanaf zien en ik vind dat dat ook gewoon moet kunnen.
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
-
silversky
- Hamsters: Pardoes, Sjoeke
- Leeftijd: 34
Ik zou gewoon een mooie alaska of een tweedehands ferplast mary zoeken en die remy inderdaad afzeggen. Die big alex is ook niet geschikt voor een syr, daar vervelen ze zich te snel in en daar past geen groot loopwiel in. Anders kan je kooien blijven kopen.
Ik heb haar zojuist gemaild en hoop dat ze het op tijd leest. Want ze reageert best langzaam.Mariska1808 schreef:Ik zou die van MP gewoon afslaan, je ging hem morgen toch pas halen? Persoonlijk zou ik er dan nog vanaf zien en ik vind dat dat ook gewoon moet kunnen.
Ik zal alles uitleggen en hopen dat ik me niet schuldig ga voelen!
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik blij was dat iets eindelijk verkocht werd op MP en dat ik ineens niets meer hoorde, ahhh...
Ik heb het kiezen van een goede goudhamster kooi wel wat onderschat. Wist ook niet dat het zo duur was joh, maar het zal goed komen. Ik ga nog een keer heel internet afzoeken en actief blijven in dit topic om een nieuwe kooi te vinden voor mijn nieuwe vriendje. Ik vind het zielig om hem in zo'n aan-de-kleine-kant kooi te laten leven
-- 02 jun 2015 14:36 --
Bewijst maar weer dat ik niet zo goed ben op zo'n gebieden
Dus waardeer ik alle tips enorm!!
Groetjes uit Limburg