Omdat de andere hamsters geen kale plekjes hebben en de kooien allemaal bij elkaar staan**Lilia** schreef:Hoe kan een dierenarts door de telefoon zien dat de kans op mijten erg klein is?
Update Molly II
Moderator: Sylvia.
-
Moonkapje
- Hamsters: Adore, Phoebe, Bubbles
- Leeftijd: 29
Re: Update Molly II
- LadyGuardian
- Hamsters: -
- Leeftijd: 37
Dan alsnog kan een DA niet door de telefoon vast stellen dat de kans op mijt klein is. Schurftmijt kan namelijk alleen overgedragen worden met direct huidcontact. En schurftmijt is ook besmettelijk voor mensen.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Inderdaad, schurft(mijt) en schimmel lopen niet zomaar verder... Lijkt me héél onwaarschijnlijk dat een dierenarts zal zeggen dat de kans op mijt ofzo daardoor klein is.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
-
Moonkapje
Ja ik weet het ook allemaal niet, hij is de DA, dus hij zal het wel weten. Ik kijk het even aan, want een kaal plekje kan van alles zijn. Het was meer de bedoeling dat jullie wisten dat Molly weer genezen is c':_mona_ schreef:Inderdaad, schurft(mijt) en schimmel lopen niet zomaar verder... Lijkt me héél onwaarschijnlijk dat een dierenarts zal zeggen dat de kans op mijt ofzo daardoor klein is.
-
Sascha
- Hamsters: 6 nieuwschierige aapjes
Hoe kan dat dan als je net 2 dagen terug een topic hebt geopend over een hamster met kale plekken?
Groetjes van mij en de beestjes:
Mellow, Max, Dio, Nero, Jack en Marshall. Ook natuurlijk de groetjes van de rest van mijn dierentuin!
Mellow, Max, Dio, Nero, Jack en Marshall. Ook natuurlijk de groetjes van de rest van mijn dierentuin!
-
Moonkapje
Hoe kan wat?Sascha schreef:Hoe kan dat dan als je net 2 dagen terug een topic hebt geopend over een hamster met kale plekken?
-
Sascha
- Hamsters: 6 nieuwschierige aapjes
Je opent net 2 dagen terug een topic over een hamster met kale plekken, maar vandaag zet je in dit topic deze post?Moonkapje schreef:Omdat de andere hamsters geen kale plekjes hebben en de kooien allemaal bij elkaar staan**Lilia** schreef:Hoe kan een dierenarts door de telefoon zien dat de kans op mijten erg klein is?
Mijten o.i.d. zijn dus niet uitgesloten.
Groetjes van mij en de beestjes:
-
Moonkapje
Dit ging over de wonden die ze had, kale plekjes staat daar los vanSascha schreef:Je opent net 2 dagen terug een topic over een hamster met kale plekken, maar vandaag zet je in dit topic deze post?Moonkapje schreef:Omdat de andere hamsters geen kale plekjes hebben en de kooien allemaal bij elkaar staan**Lilia** schreef:Hoe kan een dierenarts door de telefoon zien dat de kans op mijten erg klein is?
Mijten o.i.d. zijn dus niet uitgesloten.
- LadyGuardian
Molly is ziek geweest.. Haar lichaam heeft een klap gehad. Haar weerstand is laag. Het is dus heel goed mogelijk dat het beestje mijt heeft. Ga anders iniedergeval een pipet met stronghold kitten halen bij de DA. 1 drupje in de nek en over drie weken weer een drupje in de nek.
-
Moonkapje
Ah bedankt! Dat ga ik zeker halen voor haarLadyGuardian schreef:Molly is ziek geweest.. Haar lichaam heeft een klap gehad. Haar weerstand is laag. Het is dus heel goed mogelijk dat het beestje mijt heeft. Ga anders iniedergeval een pipet met stronghold kitten halen bij de DA. 1 drupje in de nek en over drie weken weer een drupje in de nek.
-- 05 jun 2015 23:47 --
Hier is een foto van haar!

-- 05 jun 2015 23:48 --Moonkapje schreef:Update nr. 2
Haar buik is helemaal genezen, alle wondjes zijn dicht, de bultjes zijn weg en ik mag haar nu al oppakken en rustig aaien. Ze is ook lekker actief en eet genoeg! Ik zal vanavond even een foto plaatsen. Ik heb haar uiteindelijk niet gewassen met de shampoo, dat durfde ik niet aan, maar wel met lauw water haar buikje gereinigd en dat heeft goed uitgepakt
Hopelijk willen jullie inzien dat ik enorm veel voor ze doe en ze zo goed mogelijk probeer te verzorgen. Je mag ook even op m'n blog kijken voor allemaal foto's van m'n hams
http://www.hamsterobsessed.tumblr.com
Ah bedankt! Dat ga ik zeker halen voor haarMoonkapje schreef:LadyGuardian schreef:Molly is ziek geweest.. Haar lichaam heeft een klap gehad. Haar weerstand is laag. Het is dus heel goed mogelijk dat het beestje mijt heeft. Ga anders iniedergeval een pipet met stronghold kitten halen bij de DA. 1 drupje in de nek en over drie weken weer een drupje in de nek.
Hier is een foto van haar!

-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 43
Moonkapje, je maakt er een chaos van. Ik zie nu twee topic die door elkaar lopen, terwijl ik er eerder al één gesloten heb, plus een beginpost die continu wijzigt.
Alle gezondheidsklachten van één hamster in één topic! Je kan best de beginpost aanvullen, maar laat de oorspronkelijke tekst gewoon staan, anders wordt het onbegrijpelijk. Dat andere topic doe ik dicht, aangezien het blijkbaar om dezelfde hamster gaat.
Alle gezondheidsklachten van één hamster in één topic! Je kan best de beginpost aanvullen, maar laat de oorspronkelijke tekst gewoon staan, anders wordt het onbegrijpelijk. Dat andere topic doe ik dicht, aangezien het blijkbaar om dezelfde hamster gaat.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
- LadyGuardian
Hoe is het nu met Molly?
-
Moonkapje
Erg goed! Ze heeft overal haar weer en de kale plekjes waren uiteindelijk niks ergs, waarschijnlijk gewoon hormoonplekjes.LadyGuardian schreef:Hoe is het nu met Molly?