stil looprad
Moderator: Sylvia.
- M-M-B1
- Hamsters: James
- Leeftijd: 28
stil looprad
Mijn probleem is dat mijn loopwiel erg rammelt.
Laatst was hij ook erg aan het piepen en heb hem toen gesmeerd. Hij piept nu niet meer alleen het rammelen blijft.
Dit is mijn loopwiel:
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... len/190300
Ik heb de grote variant voor mijn syrtje.
Ik ben wat op het forum rond gaan kijken en daar worden houten wielen aangeraden, alleen heb ik liever een wiel van plastic wegens de hygiëne.
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen of weet iemand een loopwiel die niet rammelt?
Laatst was hij ook erg aan het piepen en heb hem toen gesmeerd. Hij piept nu niet meer alleen het rammelen blijft.
Dit is mijn loopwiel:
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... len/190300
Ik heb de grote variant voor mijn syrtje.
Ik ben wat op het forum rond gaan kijken en daar worden houten wielen aangeraden, alleen heb ik liever een wiel van plastic wegens de hygiëne.
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen of weet iemand een loopwiel die niet rammelt?
- LittleLizzie
- Hamsters: Freya
- Leeftijd: 32
Re: stil looprat
Als je een houten wiel lakt met botenlak, dan kan je die ook gewoon schoonmaken net als plastic wielen. Ik kan het houten wiel zeker aanraden. Ik heb dat wiel dat jij hebt ook gehad en een aantal dingen doen. Sowieso is smeren een mooi begin. Verder hielp een touwtje om het asje doen bij mij ook, vlak achter het wiel, dan heeftie wat minder speling. Ook kun je een plakbandje om het asje doen, hier heb ik geen ervaring mee. Echter kreeg ik de grote variant na een hele hoop gestuntel echt niet stil, de kleine wel. Maar het kan zijn dat ik pech had.
Groetjes van Ryanne en Jóra Freya.
Rust zacht Lizzie, mijn lieve kleine meid..
Rust zacht Lizzie, mijn lieve kleine meid..
-
silversky
- Hamsters: Pardoes, Sjoeke
- Leeftijd: 34
Ik heb nu 2 houten karlie radjes (gelakt) en ik ben er heel tevreden over. Ze lopen heel vlot, je kan ze afwassen en ze wiebelen niet omdat de radjes zelf redelijk zwaar zijn, dus de hamster krijgt er geen beweging in. Ik heb ook een wodent wheel 27 cm en ik vind die ook heel mooi. Je kan ze helemaal uit elkaar halen en afwassen en de as is makkelijk te smeren met maïsolie. Je moet bij dit wiel wel uitkijken dat je geen onderdelen verliest. Mijn hamsters zijn flinke syren, dus zij krijgen na een tijd beweging in dat wiel en dan staat hij te tikken tegen de bodem of is hij scheef gezakt zodat het ijzer tegen de tralies tikt. Het wiel op zich loop stil, maar de houten wielen zijn nog stiller.
- M-M-B1
Ik vind het nadeel van houten radjes dat ze na het lakken een lelijke kleur krijgen.
Ik ben qua geluid echt fan van de Karlie-wieltjes. Ik heb zelf altijd een strook vilt of andere stof over het loopoppverlak geplakt, dan trekt viezigheid niet in het hout en de nageltjes maken geen geluid. Af en toe vervangen en klaar. Ik weet niet meer waar, maar laatst zag ik hier ook iemand die er een dunne strook kurk in had gedaan - ook een leuk idee!
Trotse verzorger van Russisch dwergenmeisje Chihiro,
muisjes Karaat, Obsi(diaan) & Agaat,
en parttime slaaf van poes Persephone
Lang leve alle knaagbeesten!
- Eeyore
- Hamsters: 6
- Leeftijd: 32
Mijn loopwielen van zooplus rammelen ook, ze tikken tegen het standaard. Ik heb dat opgelost door fleece om het standaard heen te knopen. Niet te dik natuurlijk. De loopraden lopen nu goed en maken geen geluid meer.
Trotse huisdierslaaf van katten Joep en Nienke, cavia's Rozie, Oscar, Mop, Knuffel en Domino, syren Astolat en Jamelia en de ratten Carolus, Lucius en Merlijn.
- M-M-B1
Bedankt voor de reacties!
Over het houten wiel is dat niet te zwaar om in beweging te krijgen?
Over het houten wiel is dat niet te zwaar om in beweging te krijgen?
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 34
Re: stil looprad
Nee hoor, dat gaat makkelijk. Zeker de houten karlies lopen heel soepel, mijn kleinste rus, van 29g, liep zelfs makkelijk in een 30cm variant!
De speedy's kunnen wel wat zwaarder zijn vind ik, al is dat voor een gewoon gezonde hamster ook helemaal geen probleem.
De speedy's kunnen wel wat zwaarder zijn vind ik, al is dat voor een gewoon gezonde hamster ook helemaal geen probleem.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Ik had de Speedy voor mijn muizen gekocht, maar dat zag er toch wat moeizaam uit.
(De kleinste weegt rond de 30 gram.) Toen heb ik 'm aan m'n rusje gegeven, maar die weigert er gewoon in te lopen. Beetje pech dus, vroeger - met andere hamsters - had ik daar nooit last van!
Trotse verzorger van Russisch dwergenmeisje Chihiro,
- Hamster Bibi
- Hamsters: Midas
- Leeftijd: 58
- Contacteer:
Ik heb voor mijn rusje de kleinste en voor mijn twee syren de grootste houten Karlie variant en ben erg tevreden. Ik heb ze met botenlak behandeld, dus afwassen gaat ook prima. Alleen zou ik ze graag helemaal onderdompelen, maar heb al gemerkt dat ze dan naar verloop van tijd loslaten aan de as of scheef gaan lopen. Hoe doen jullie dat met afwassen?
-- 19 jun 2015 19:26 --
Ik heb voor mijn rusje de kleinste en voor mijn twee syren de grootste houten Karlie variant en ben erg tevreden. Ik heb ze met botenlak behandeld, dus afwassen gaat ook prima. Alleen zou ik ze graag helemaal onderdompelen, maar heb al gemerkt dat ze dan naar verloop van tijd loslaten aan de as of scheef gaan lopen. Hoe doen jullie dat met afwassen?
-- 19 jun 2015 19:26 --
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)
Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
-
pierredehamster
- Hamsters: pierre
En de SIlent Spinner dan? Die is plastic. Als je het gekleurde deel even los maakt van het witte deel en er wat (hamstervriendelijke) lijm tussen doet is het echt perfect stil!