Bijtende hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Femkexx
Hamsters: Izzy
Leeftijd: 23

Bijtende hamster

Bericht door Femkexx »

Hoi!

Ik heb een russische dwerghamster Pimmetje. Hij is 2 jaar oud, maar bijt soms. Het is onmogelijk hem op te pakken met je handen, dus dat doe ik met een bakje. Maar soms als hij gewoon op mijn hand zit bijt hij ineens. Niet altijd hard, maar hij bijt wel. Als hij dat doet blaas ik hem zachtjes en zet hem wat ruwer terug in zijn kooi. Dit doe ik al anderhalf jaar, maar het werkt echt niet. Kan iemand mij helpen?

Groetjes van:
Mens: Femke
Rus: Izzy

In memoriam: Pimmetje (02-08-2013 - 20-10-2015) en Jimmy <3 (14-08-2015 - 06-06-2017)
Cyloontje
Hamsters: Nunnaly, Yumi, Vis en Reek
Leeftijd: 29

Re: Bijtende hamster

Bericht door Cyloontje »

Bijt hij echt agressief of bijt hij meer om te proeven? Je zou kunnen proberen je hand eens door het zaagsel o.i.d. te halen, en zo de geur van de hamster zelf over te nemen. Dan moet je hem niet gelijk pakken, maar je hand in de kooi leggen met wat lekkers erop. Hierdoor went hij meer aan je hand. Als dat steeds beter gaat, en hij op je hand gaat zitten zou je hem rustig kunnen proberen op te tillen. Hopelijk gaat het zo beter! :D
Groetjes Nunnaly en Yumi!

~ Eros ~ Iep ~ Escape ~
Femkexx
Hamsters: Izzy
Leeftijd: 23

Bericht door Femkexx »

Dat zou ik kunnen proberen, hij beet niet agressief, ik denk meer om te proeven. Bedankt voor de tips!

-- 16 sep 2015 17:10 --

Ik heb het eens geprobeerd, maar toen ik mijn hand in de kooi legde pakte hij eerst het snoepje, snuffelde wat en begon toen best hard te bijten. Maar buiten de kooi bijt hij maar soms, meer om te proeven denk ik. Hij is ook al twee jaar en is het niet gewend hem met ne hand op te pakken. Ik ben in het begin te snel geweest en toen beet hij ineens. Toen heb ik hem een tijdje opgepakt door middel van grijpen. Ik wist toen nog niet dat een hamster dit zo eng vond, en daar heeft hij een trauma aan overgehouden, denk ik. Maar bij een volgende hamster weet ik hoe ik hem tam moet maken, en daar kan ik de tips goed bij gebruiken. Bedankt!
Groetjes van:
Mens: Femke
Rus: Izzy

In memoriam: Pimmetje (02-08-2013 - 20-10-2015) en Jimmy <3 (14-08-2015 - 06-06-2017)
laurastits
Hamsters: pluisje
Leeftijd: 22

Bericht door laurastits »

ik ben bang dat mijn hamster vaker gaat bijten en als ik nu mijn hand in mijn kooi doe dan ben ik bang dat hij bijt wat moet ik doen

-- 29 okt 2015 18:57 --

ik ben bang dat mijn hamster vaker gaat bijten en als ik nu mijn hand in mijn kooi doe dan ben ik bang dat hij bijt wat moet ik doen
Plaats reactie