Grootte van Kooien
Moderator: Sylvia.
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Re: Grootte van Kooien
Of een hamster nu wel of niet graaft, wel of niet actief is, ik zou hoe dan ook altijd de ruimte bieden, bodembedekking en goede inrichting. Isa ging ook pas na 1,5 maand graven, daarvoor moest ze er niets van hebben en deed niet eens moeite. Daarom zou ik ze, hoe dan ook, nooit de mogelijkheden willen onthouden 
- layla
- Hamsters: 2 syrtjes
- Leeftijd: 38
- Contacteer:
En toch kan het. Ik heb in al die jaren tientallen hamsters gehad dus ik zal het toch wel weten zeker...Nimfee schreef:Dat is iets wat ik echt niet geloof. Dat een hamster 'gelukkiger' is in een kleinere kooi.
Het ging om een rusje dat gedumpt was en ik geadopteerd heb en ze is altijd heel erg bang gebleven. Op den duur kwam ze in haar mini duna wel op het plateau (in het begin niet) en in een grotere kooi liet ze zich niet meer zien.
- Nimfee
- Contacteer:
Nee ik geloof het gewoon niet. Dan moet het echt aan de inrichting liggen. Hier zitten ze zo beschut, ze hebben ontelbare mogelijkheden om te schuilen en er zijn praktisch geen open plekken.
Dat pleinvrees kan alleen 'bestaan' als er te weinig schuil mogelijkheden zijn en dus te veel open plekken zijn. Wat ik al zei, inrichten in een traliekooi (of duna die heb ik ook gehad) vond ik veel lastiger dan in een glazen bak! In de traliekooi bleven te veel open plekken. Ik denk omdat dat komt omdat je teveel hoogte overhoudt. In glazenbakken heb je al snel zo veel bodembedekking in liggen dat je nog maar 20 of minder cm overhoudt. Dan heb je het gaas al weer (de deksel).
Dat pleinvrees kan alleen 'bestaan' als er te weinig schuil mogelijkheden zijn en dus te veel open plekken zijn. Wat ik al zei, inrichten in een traliekooi (of duna die heb ik ook gehad) vond ik veel lastiger dan in een glazen bak! In de traliekooi bleven te veel open plekken. Ik denk omdat dat komt omdat je teveel hoogte overhoudt. In glazenbakken heb je al snel zo veel bodembedekking in liggen dat je nog maar 20 of minder cm overhoudt. Dan heb je het gaas al weer (de deksel).
Layla heeft gelijk hoor, er zijn echt wel hamsters met pleinvrees.Ik heb ze ook gehad, 2 syrtjes en een cambelli.
Het syrtje kwam uit de opvang in belgie . Zn achtergrond ja allemaal familieteelt, gebeurt bij een jongen die het allemaal maar liet gebeuren.
Jake was spierwit en had bleekrode ogen, en woog nog geen 90 gram. Hij zat graag in zn rainbow en dat was toch echt zn plekje.
ook ik wilde hem graag groter maar wat ik ook deed, het was echt een straf voor hem, en hij was al zo bang, dus nog meer stress Hij kroop steeds meer in zn schulp ik kon maar een ding doen hij had al zoveel meegemaakt dus terug in de rainbow, je zag hem bijna schudden van pppffff dit is een opluchting. Nu wilde hij wel weer naar buiten komen en liep dan een poosje rond maar zn kooi had ik altijd in de buurt, deurtje open, en na een 10 minuutjes ging hij echt op eigen kracht terug. Normaal kun je ze zelf terug zetten maar jake ging op eigen kracht dan vond hij het genoeg.
In dit geval had het echt niets met wel of geen traliekooi te maken nog met de andere syr of cambelli (hybride).
Het syrtje kwam uit de opvang in belgie . Zn achtergrond ja allemaal familieteelt, gebeurt bij een jongen die het allemaal maar liet gebeuren.
Jake was spierwit en had bleekrode ogen, en woog nog geen 90 gram. Hij zat graag in zn rainbow en dat was toch echt zn plekje.
ook ik wilde hem graag groter maar wat ik ook deed, het was echt een straf voor hem, en hij was al zo bang, dus nog meer stress Hij kroop steeds meer in zn schulp ik kon maar een ding doen hij had al zoveel meegemaakt dus terug in de rainbow, je zag hem bijna schudden van pppffff dit is een opluchting. Nu wilde hij wel weer naar buiten komen en liep dan een poosje rond maar zn kooi had ik altijd in de buurt, deurtje open, en na een 10 minuutjes ging hij echt op eigen kracht terug. Normaal kun je ze zelf terug zetten maar jake ging op eigen kracht dan vond hij het genoeg.
In dit geval had het echt niets met wel of geen traliekooi te maken nog met de andere syr of cambelli (hybride).
- Nimfee
- Contacteer:
Jake klinkt echt een beetje zielig zoals je hem omschrijft...
Ik ben een beetje sceptisch over pleinvrees. De enige keer dat ik het heb meegemaakt bij een knager, was toen ik mijn gerbils los liet lopen. Bij eentje was het voor de eerste keer en ze kreeg zo'n toeval. Het was geen epileptie. Dan vind ik pleinvrees niet zo gek, want dat is buiten de bak en een groot open stuk. In de kooi vind het wel heel apart. Ik zou het zelf haast 'mee willen maken', en meer willen weten.
Ik ben een beetje sceptisch over pleinvrees. De enige keer dat ik het heb meegemaakt bij een knager, was toen ik mijn gerbils los liet lopen. Bij eentje was het voor de eerste keer en ze kreeg zo'n toeval. Het was geen epileptie. Dan vind ik pleinvrees niet zo gek, want dat is buiten de bak en een groot open stuk. In de kooi vind het wel heel apart. Ik zou het zelf haast 'mee willen maken', en meer willen weten.
Ik ben het ook eens met dat een kleiner verblijf soms kan helpen. In sommige gevallen voelt dat voor de hamster veiliger aan. Maar dit is meer uitzondering dan regel.
Edje ~
Mijn syr heeft een mary als kooi en veel verstopplaatsen. Hij loopt van verstopplek naar verstopplek. Heb er dan ook een grote kurkbuis in liggen en een aantal huisjes ed. Hij komt alleen tevoorschijn om te eten en als het licht uit is, durft hij wel te rennen in zijn rad, eventjes. En nee, hij zal er niet meer overheen groeien, hij is al bijna twee en een half jaar oud 
-
sneeuwvlok
- Hamsters: Mormel
Merken jullie trouwens verschil tussen mannen en vrouwen? Als ik dit zo lees zijn de mannen veel eerder tevreden dan de vrouwtjes? (Dat zou wel mijn eigen observaties bevestigen haha!)
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 34
Vrouwen zijn over het algemeen wat 'moeilijker' ja
Al moet ik zeggen: als je een man 1x een grote kooi of loslooptijd ofzo geeft eisen ze dat ook hoor. Hier toch 
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Ligt er ook aan hoe ze gefokt zijn en met welke ouders... Mijn hamster bleek dus niet de enige te zijn die het niet leuk vond, ook zijn nestgenootjes hebben hetzelfde karakter. Voor de fokker dus reden om niet meer met de ouders te fokken, want de meeste mensen willen wel dieren die ze eruit kunnen halen en die ze meer zien. In het begin ben ik maanden bezig geweest om hem zover te krijgen dat hij eruit wilde, hij kreeg een grote ren, met allerlei speeltjes, werd er iedere dag uitgehaald en in handen genomen, maar ik merkte dat hij het gewoon niet wilde en het gelukkigst in zijn kooi was. Heb hem maar in zijn waarde gelaten en nu blijft hij in zijn kooi, krijgt daar de aandacht, door tegen hem te praten en lekkers uit mijn handen te laten pakken en hij is ook echt niet bang. Zolang hij maar beschut in zijn kooi zit en ik niet teveel aandring. Tammer dan dit zal hij niet worden en ik vind het prima. Ik geniet werkelijk van het ventje, zoals hij is.
-
TrippyHamster
Mijn hamster haat zijn speeltijd in zijn speeltuin... Maar als ik hem op me laat lopen dan vindt ie het goed en soms gebruikt hij me als een toilet
. Mijn hamster wilt ook niet gezien worden dus daarom vind ik mijn 71x46 echt perfect! Nu nog hopen dat als hij een grotere wiel nodig heeft dat het er dan in past. (Sws wel) En hij is ook erg klein voor zijn leeftijd nu ik lees hoe groot sommige hamsters kunnen zijn. Hij is al 24 weken oud en hij past nog steeds in 1 van mijn handen (mijn handen zijn niet erg groot). Hij wordt ook nu pas wakker wanneer wij naar boven gaan. Maar vroeger was hij al om 7 uur in zijn kooi aan het spelen.
-
TrippyHamster
Ik krijg de Detolf binnenkort!
eerst moet mijn moeder nog betalingen (waar een 12 jarig kind niks van snapt) etc. doen
gaaf !
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
- Mariska1808
- Leeftijd: 30
Mijn toekomstige syr krijg een grondoppervlak van 10.800 vierkante centimeter. (Hoogte is 70 centimeter..) 
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!