Maar doen dus? Hij kan eigenlijk alleen op mijn Bureau.. als die 50/60 kilo kan houden.
Is het dan niet een heel groot ding in mijn kamer? Gewoon doen dus?
Moderator: Sylvia.
dit is dat geld niet waard, hoor.het gaat om deze:
http://oi63.tinypic.com/16i9po7.jpg
Hamsters hebben ruimte nodig en ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat 60X50 met plateaus niet genoeg is. Sterker zelfs mijn ervaring is dat 80X50 dat ook niet altijd is... zelfs al is de kooi bijna een meter hoog met allerlei plateaus en hangmatten. Ik weet niet wat jij bijzonder vind aan de reacties, maar als iemand advies vraagt en dan vervolgens al het advies in twijfel gaat trekken dan krijg je misschien wel bijzondere reacties ja. Niet zo zeer om wat de persoon wilt doen, maar om de manier waarop er op advies word gereageerd. In dit geval omdat er geen reden word genoemd om de grenzen op te zoeken wat kooimaat betreft.MACYYY schreef:Bijzondere reacties. Laten we niet vergeten dat we allemaal mensen zijn.
Misschien moeten we sommige ''spelregels'' niet zo strak aanhouden en wat minder kortzichtig zijn. Een hamster heeft het met een aantal cm minder maar wel plateaus echt niet zo slecht hoor.
Hamsters geen klimdieren.. dat ziet Edje toch anders hoor
Jazeker! Zal het zeker laten showen als jullie dat leuk vindenDaisy<3 schreef:Ik ben wel heel benieuwd naar hoe je kooi eruit gaat zien met je hamstertje erinLaat je een foto zien als alles klaar is hihi?
Ik wilde jullie echt wel begrijpen. Heb niet voor niets mijn kooi van een week oud te koop gezet en zoekende naar een nieuwe. Alleen begreep jullie 'regels' gewoon niet. Want in mijn ogen zou een complete verdieping net zo goed meer ruimte wekken voor zo'n beestje. Maar kennelijk ziet een hamster dat toxh anders. Tja als technisch gezien de oppervlakte vergroot en ik geen duidelijk advies krijg waarom dit kennelijk niet opgaat, dan trek ik dat in twijfel.Corine*Kiwie* schreef:Hamsters hebben ruimte nodig en ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat 60X50 met plateaus niet genoeg is. Sterker zelfs mijn ervaring is dat 80X50 dat ook niet altijd is... zelfs al is de kooi bijna een meter hoog met allerlei plateaus en hangmatten. Ik weet niet wat jij bijzonder vind aan de reacties, maar als iemand advies vraagt en dan vervolgens al het advies in twijfel gaat trekken dan krijg je misschien wel bijzondere reacties ja. Niet zo zeer om wat de persoon wilt doen, maar om de manier waarop er op advies word gereageerd. In dit geval omdat er geen reden word genoemd om de grenzen op te zoeken wat kooimaat betreft.MACYYY schreef:Bijzondere reacties. Laten we niet vergeten dat we allemaal mensen zijn.
Misschien moeten we sommige ''spelregels'' niet zo strak aanhouden en wat minder kortzichtig zijn. Een hamster heeft het met een aantal cm minder maar wel plateaus echt niet zo slecht hoor.
Hamsters geen klimdieren.. dat ziet Edje toch anders hoor
Ik ben nooit een zeikerd met minimum maten. Het blijft een feit dat iedere hamster anders is en dat hamsters verschillen in behoeften. Waar je sommige hamsters wel in een 70X50 bak kan zetten hebben andere niet genoeg aan 100X50. Maar moet je daarom de problemen opzoeken? Ik ben iemand die je niet hoort zeuren als er iemand hier komt met een syr in kooi die 70X50 is, en verder totaal geen tekenen van stress vertoont maar op het punt dat iemand een nieuwe kooi gaat aanschaffen zie ik geen reden om de grenzen op te gaan zoeken. Qua prijs hoeft het niks uit te maken namelijk. Als iemand nou een goed argument heeft om een kleinere kooi te proberen is het anders, maar het gewoon willen proberen omdat je de informatie niet gelooft en het niet logisch genoeg klinkt vind ik ontzettend kinderachtig.
(in dit geval had ik het trouwens helemaal begrepen als de topicstarter het terra van 60X50 genomen had, wat gratis was. Maar dan wel als extra bak en niet als vast verblijf zonder een grotere ruimte er aan vast)
Wat de plateaus betreft, plateaus zijn zeker verrijkend voor hamsters, en ze tellen in zekere zin zeker mee. Maar één vast oppervlak van een goede maat blijft belangrijk. En 60X50 of 80X50 is niet een paar cm. Dat is een oppervlakte verlies van 25%. Het minimum is mijns inziens meer een richt maat dan een strakke regel, maar we moeten ook in het oog houden dat dat minimum er niet voor niks is. Dat is puur omdat er te veel slechte ervaringen zijn met kleinere maten.
Hoe bedoel je opgevolgd? Je was hoe dan ook van plan om hem te halen want je vond dat plateaus meetelde als oppervlakte. Het is nu meer een geluk bij ongeluk dat de afmetingen niet goed waren doorgegeven.Sushi-Soja schreef:Zoals je kunt lezen heb ik het advies uiteindelijk opgevolgd.
Het terrarium bleek na vragen 1m breed te zijn en 90cm hoog.