Ik weet dat veel van jullie al hebben gezegt dat ik een nieuwe kooi moet kopen en mijn oude met aangekoppelde ren moet weg doen. Mijn ouders vinden het zonde om een nieuwe kooi te kopen. Dus wat moet ik nu doen. mijn kooi met aangekoppelde ren is wel groot genoeg maar tocht niet goed genoeg. wat moet ik nu doen!?
ps ik zit vaak met pluisje in de badkamer.
kooi
Moderator: Sylvia.
- laurastits
- Hamsters: pluisje
- Leeftijd: 22
Re: kooi
ik denk dat je er weinig aan kunt doen. als je ouders het niet willen, dan lukt het niet. Je zou kunnen proberen te sparen of een nieuwe kooi voor je verjaardag te vragen?
Maar maak het jezelf niet te moeilijk en wees niet te streng voor jezelf. Je hebt een hoop geprobeerd. zo te horen heeft je hamster een ontzettend lief baasje getroffen! Een kooi met aangekoppelde ren is al heel wat toch:)
Je kunt misschien een oproep doen in vraag en aanbod? misschien heeft iemand een leuk ruim verblijf wat ze gratis of tegen kleine vergoeding wegdoen.
Maar maak het jezelf niet te moeilijk en wees niet te streng voor jezelf. Je hebt een hoop geprobeerd. zo te horen heeft je hamster een ontzettend lief baasje getroffen! Een kooi met aangekoppelde ren is al heel wat toch:)
Je kunt misschien een oproep doen in vraag en aanbod? misschien heeft iemand een leuk ruim verblijf wat ze gratis of tegen kleine vergoeding wegdoen.
-
Mooonie
- Hamsters: Toby en Chika
- Leeftijd: 33
Ik sluit me aan bij Eva_syr. Inderdaad lastig als je ouders het er niet mee eens zijn...maar misschien is er inderdaad hier op het forum iemand met een mooie kooi voor een klein prijsje. Je zou ook op marktplaats kunnen kijken naar een kooi, terrarium of aquarium. Vaak is daar wel wat moois te vinden
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=13
- Nimfee
- Hamsters: Lana en Félix
- Leeftijd: 37
- Contacteer:
Lastig hoor. Wat bij mijn ouders vroeger wel werkte is als ik een advertentie liet zien van een grote kooi voor weinig geld en een beetje in de buurt was. Ik keek dan vooral bij aquariums, b.v. mijn huidige bak van 100x40x45 cm kon ik toen voor 20 euro overkopen en was een dorp verderop.
Waar woon je ongeveer? In januari verhuisd mijn rusje naar een detolf en ga ik mijn aquarium te koop zetten (bovenstaande!).
Waar woon je ongeveer? In januari verhuisd mijn rusje naar een detolf en ga ik mijn aquarium te koop zetten (bovenstaande!).
- laurastits
- Hamsters: pluisje
- Leeftijd: 22
mijn ouders vinden mijn kooi prima. Dus ze willen echt geen nieuwe kopen. Ook vinden ze het zonde als ik er zelf een koop.
Dus is het erg als ik 2 kooien aan elkaar heb gemaakt en nu wel groot genoeg is ook al is de laatste een ren.
Dus is het erg als ik 2 kooien aan elkaar heb gemaakt en nu wel groot genoeg is ook al is de laatste een ren.
tsja..wat is erg? Ik denk dat het ALTIJD beter kan.. dus of je nu een grotere kooi hebt of niet, het is nooit echt genoeg:) Als jij een mooie ren gekoppeld hebt kan je hamster ook daar naaar hartelust zijn ding doen:) je zou kunnen kijken of je de kooi die je nu hebt beter kunt benutten?
heb je bijvoorbeeld een dikke laag zaagsel? zodat je hamster naar hartelust kan graven? strooi het voer rond in de kooi in plaats van neer te leggen op 1 plaats zodat je hamster moet "zoeken". geef je hamster dagelijks wat groente, haal hem eruit zodra het kan. Dan doe je het echt gewoon heel erg goed hoor, het is niet anders dan het nu is toch. wie weet mag je ooit een grotere kooi, en zo niet, dan komt het ook wel goed met je hamstertje. heb je een foto van de kooi en de ren? misschien hebben we nog wat tips voor je qua inrichting?
heb je bijvoorbeeld een dikke laag zaagsel? zodat je hamster naar hartelust kan graven? strooi het voer rond in de kooi in plaats van neer te leggen op 1 plaats zodat je hamster moet "zoeken". geef je hamster dagelijks wat groente, haal hem eruit zodra het kan. Dan doe je het echt gewoon heel erg goed hoor, het is niet anders dan het nu is toch. wie weet mag je ooit een grotere kooi, en zo niet, dan komt het ook wel goed met je hamstertje. heb je een foto van de kooi en de ren? misschien hebben we nog wat tips voor je qua inrichting?