Poliepje en oogzalf

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
ViennaPip
Hamsters: [color=#8040FF]Pip[/color]
Leeftijd: 32

Poliepje en oogzalf

Bericht door ViennaPip »

Hoi allemaal!

Vandaag ben ik met Pip, mijn mannetje van bijna 2 jaar, naar de dierenarts geweest vanwege een ontstoken oogje en er groeide iets vreemds uit zijn oortje. (zie foto's)
Afbeelding
Afbeelding

De dierenarts heeft uiteindelijk het poliepje eerst afgekneld waardoor er al een stukje afbrak. Om het restantje is een hechtdraadje geknoopt en zal uiteindelijk ook los moeten laten. Voor zijn oogje heb ik een zalfje gehad genaamd Casavan oogzalf, de ingredienten hiervan zijn:
- 20 mg chlooramfenicol
- 15.000 IE vitamine A

De eerste vraag die ik had is, kan het oogzalfje kwaad of zal ik hem iets extra's moeten bijvoeren? Ik heb zelf namelijk geen idee of hier ook antibiotica of iets dergelijks inzit.
Mijn tweede vraag is, straks laat het hechtdraadje los, maar ik werk overdag gewoon.... kan dit kwaad? Ik ben namelijk bang dat hij het probeert op te eten of in zijn wangzakken gaat stoppen.

Hebben jullie tips of advies voor mij?
Alvast heel erg bedankt namens Pip en mij!

Pipje <3
ViennaPip
Hamsters: [color=#8040FF]Pip[/color]
Leeftijd: 32

Re: Poliepje en oogzalf

Bericht door ViennaPip »

Dankjewel voor je reactie! Ben iniedergeval een stuk geruster nu :).

Op het moment gaat het goed met hem, hij is levendig en actief zoals voorheen. Het hechtdraadje zit nog op zn plek en zn oogje blijft intussen open in plaats van dichtgeplakt.
Heb inderdaad door dat zn vachtje rondom zn oog vettig wordt, kan ik hier wat aan doen? Of na de behandeling zijn zandbankje terugzetten? Vanwege zn oogje heb ik deze namelijk eruit gehaald.

Groetjes!
Pipje <3
Plaats reactie