Mijn hammie is sinds 3 weken helemaal uit haar dagelijkse ritme.
Normaal werd ze altijd tussen 20.30 en 22.00 wakker en dan staat ze iedere avond op haar plankje om eruit gehaald te worden en dan mag ze zo'n 1 tot 2 uur lekker spelen en rond lopen.
Maar sinds 3 weken begint ze ineens pas tussen 00.00 en 02.00 wakker te worden, niet echt handig voor mij natuurlijk omdat ik ook slapen moet.
En sinds een week wilt ze helemaal niet meer komen spelen. Ze slaapt 's avonds gewoon door en wilt alleen maar in haar huisje zitten en komt er alleen uit om te drinken/eten/plassen en heel veel hamsteren. Heb haar een paar keer geprobeerd eruit te halen, maar ze wilde eigenlijk alleen maar terug.
Mijn vriend denkt dat dit misschien door de winter komt? Maar omdat ze al bijna 2 jaar is en ik een overbezorgde hamster mama ben, ben ik bang dat er iets is of dat het toch ouderdom is. Ze is verder nog wel redelijk actief, misschien wat minder dan vroeger natuurlijk. En wat mij verder op viel is dat ze soms snel ademt, dan zie ik haar hartslag in haar lijfje heel snel bewegen, weet niet of dat iets is?
Komt iemand dit gedrag of symptomen bekend voor? Let me know!