Ik had een deken voor haar kooi gedaan omdat ze zo bang voor me is en ik dacht van: kan ze eerst aan alle geluiden wennen. Toen ben ik naar school gegaan en ik kom net thuis en de kooi is gewoon... EEN PUINHOOP! Ik wist dat ze graven leuk vond, maar wat ik net aantrof! Haar rad, drinkbakje en voerbakje waren volledig ingegraven, ik kan niet eens meer zien waar de verdieping zat! Dus ik ging de kooi weer op orde maken maar wat een gegil uit haar huisje. Natuurlijk wil ik dan het liefst haar gewoon met rust laten, maar er moest toch iets aan haar kooi gedaan worden, daarbij moet ze leren dat handen in haar kooi absoluut geeb bedreiging zijn. Ik heb haar wel wat lekkers gegeven om haar een beetje rustig te maken en nu het deken er weer over zodat ze kan bijkomen. Maar ik heb haar gegil genegeerd, had ik dat wel moeten doen? Ze is dan natuurlijk enorm bang, maar ze moet toch iets leren en zonder rad en water zal ze niet zo blij zijn. Ik ben echt bang dat ik nu door haar gegil haar nog banger heb gemaakt en dat ze nooit gaat wennen. Hoop ik wel natuurlijk.
Wat kan ik doen om haar minder bang te maken voor mijn handen? En is het goed dat ik haar heb genegeerd of had ik dat niet moeten doen?
Ik was in ieder geval niet vlak bij haar nestje toen ik de kooi op orde maakte, dat wilde ik ook niet omdat ze daar waarschijnlijk nog niet klaar voor is.
Iemand tips?

dat was haar kooi na het graven. Kan jij het voerbakje en drinkbakje nog zien?

(Heb de fles nog hangen voor als ze die fijner vind)
edit (20:09):
Ik heb haar verplaatst naar een traliekooi, wel een grote hoor, niet groter dan mn terrarium overigens, maar ik zag een youtuber die ook aan hamsterscaping deed en haar hamster was ook bang voor alles. Maan is nu helemaal comfortabel met dat ik rondloop, alle geluiden etc. Heel apart. Ze is absoluut niet meer bang rn heel vrolijk. Enige kans dat hamsterscaping niks voor haar is?