Hamster is bang

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
dqh2404
Hamsters: Jillz
Leeftijd: 27

Hamster is bang

Bericht door dqh2404 »

Ik heb bijna 2 weken geleden een nieuwe hamster gekocht. Ik heb haar de eerste paar dagen met rust gelaten en heb haar vanaf dag 3 laten kennismaken met mij. Stil mijn hand op de bodem leggen en haar een meelwormpje geven die ze vervolgens uit me hand pakte en dit doe ik dus nogsteeds elke dag. Maar zodra ik 1 vinger beweeg vliegt ze gelijk. Vandaag moest ik haar toch echt gaan verschonen dus had ik langzaam het huisje van haar afgehaald en heb haar zo rustig mogenlijk in het bakje gezet. Nadat ik alles had verschoont moest ze terug. Ik legde mijn hand voor een tijdje in het bakje in de hoop dat ze er misschien zelf op zou komen. Helaas deed ze dat niet dus probeerde ik haar weer heel rustig te ‘onderscheppen’, ze vloog opeens compleet in paniek en sprong uit mijn handen, baalde er zo van :( Ben bang dat ik nu weer terug bij af ben. Iemand tips of misschien aanmerkingen over wat ik anders kan doen?

Hamster.lucy
Hamsters: Lucy, Tommy en Billy

Re: Hamster is bang

Bericht door Hamster.lucy »

ik zou doorgaan met het oppakken/meelwormen geven aan je hamster, komt je hamster van een fokker of van een dierenwinkel? ik zou je hamster niet wakker maken, maar wachten tot de hamster uit zich zelf wakker wordt, als je een hamster wakker maakt wordt de hamster chagrijnig en kan gaan bijten.
dqh2404

Bericht door dqh2404 »

Hamster.lucy schreef: 24 nov 2020, 15:54 ik zou doorgaan met het oppakken/meelwormen geven aan je hamster, komt je hamster van een fokker of van een dierenwinkel? ik zou je hamster niet wakker maken, maar wachten tot de hamster uit zich zelf wakker wordt, als je een hamster wakker maakt wordt de hamster chagrijnig en kan gaan bijten.
Ik heb haar op mijn werk gekocht. (Ik werk op de dierenafdeling in een tuincentrum.) Ik laat haar altijd slapen en stoor haar nooit overdag. Zodra ik zie dat ze wakker is geef ik haar wat lekkers vanuit mijn hand maar merk toch nog veel ‘paniek’
Hamster.lucy

meestal zijn hamsters uit tuincentra of dierenwinkels niet vanaf jongs af aan opgepakt, bij de meeste fokkers gebeurd dat wel. ik zou door gaan met tam maken (het beste is elke ochtend en avond)
dqh2404

Bericht door dqh2404 »

Hamster.lucy schreef: 24 nov 2020, 17:53 meestal zijn hamsters uit tuincentra of dierenwinkels niet vanaf jongs af aan opgepakt, bij de meeste fokkers gebeurd dat wel. ik zou door gaan met tam maken (het beste is elke ochtend en avond)
Zodra ze bij ons binnen komen proberen we ze allemaal nog wel eens vast te houden maar heb het idee dat dat daarvoor nog nooit gebeurd is inderdaad. Maar ik zal dit in ieder geval blijven herhalen en hopen dat ze langzaam inzien dat ik niet eng ben ;)
Hamster.lucy

wat voor hamster heb je eigelijk?
dqh2404

Bericht door dqh2404 »

Hamster.lucy schreef: 24 nov 2020, 18:18 wat voor hamster heb je eigelijk?
syrische hamster, vrouwtje
Hamster.lucy

oké, ik zou gewoon doorgaan met oppakken en aandacht geven ook al is zij bang
Plaats reactie