Hey persoon die dit leest,
Sinds ongeveer een maand of twee geleden heb ik een roborovski dwerghamster. Ik heb haar in een nieuw hok geplaatst met nieuwe spulletjes, alleen het rad kwam uit mijn oude hamsterkooi. Roborovski's zijn vrij actief en ik heb haar dan ook vaak in dat rad zien rennen, maar het probleem was dat ze ook in het rad plaste. Het was een houten trixie rad van 21cm, niet beschermd tegen waterschade (mijn vorige hamsters rende er alleen in, dus er was niet echt een probleem). Omdat je het rad niet echt schoon kan maken en het begon te stinken heb ik online gezocht en daar stonden een paar manieren om dit op te lossen en de hamster niet meer in het rad te laten plassen, maar dat werkte niet echt. Aangezien het radje het enige ding was dat al eerder gebruikt was, dacht ik dat het misschien een soort van territoriaal gedrag was tegenover mijn vorige hamster, dus heb ik online een nieuw plastic rad besteld. Winkel had verkeerde rad verstuurd, dus ik kreeg een rad binnen van 30 cm ipv 20 cm. Leek me niet echt een probleem, omdat het grotere plastic rad lichter in gewicht was dan het houten radje. Hoe groter, hoe beter, toch? Rad geplaatst en hamster plaste niet meer in het radje, maar in de hamster-wc in de hoek. Opgelost! Of dat dacht ik. Maar ik heb haar nog nooit in het nieuwe radje zien rennen. Afgelopen 3 dagen zaagsel op de bovenkant van het radje gelegd om te kijken of ze er ook echt niet in rent, en inderdaad, zaagsel ligt er nog steeds op. Ik heb nog steeds het oude houten rad, waar ze wel in rende, maar wil dat eigenlijk niet terugzetten vanwege de vorige plasgewoontes. Weet iemand misschien een oplossing?
Hamster rent niet in haar nieuwe rad.
Moderator: Sylvia.
-
naomi53959
- Hamsters: Missy
Re: Hamster rent niet in haar nieuwe rad.
Hallo een beetje een late reactie hopelijk heb je er nog wat aan ik denk dat ze gewoon moet wennen aan het nieuwe rad en dat ze er vanzelf wel in gaat rennen