Wie o wie kan ons syrtje een fijn huisje geven, persoon met ervaring...

Zoek je een hamster of hamsterspulletjes? Of wil je juist wat verkopen?

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Joy
Hamsters: Binky+Brownie+Mia

Wie o wie kan ons syrtje een fijn huisje geven, persoon met ervaring...

Bericht door Joy »

Hallo allemaal,

Met grote pijn in ons hart zijn wij op zoek naar de persoon voor ons syrtje.
Zij is geboren op 29 juni 2020 en hebben haar uit de dierenwinkel. (Goud kleur)
Ze is enorm lief, bijt niet.. je kunt haar in de kooi aaien maar loopt dan wel vaak weg, pakt wel al eten uit ke handen af en toe maar op pakken vind zij gewoon niets. Op advies de kooi helemaal veranderd en ingericht op een manier dat fijn voor haar is maar ze blijft ongelukkig en wilt gewoon kosten wat kost weg uit haar kooi.Wilt alleenmaar ontsnappen en het lukt ons gewoon niet haar zo tam te krijgen dat ze bij je wilt of minder bang wordt. Nou moet ik eerlijk toegeven dat wij geen syren experts zijn, altijd rusjes gehad en dit is heel anders. Wel goed ingelezen en onderzoek gedaan maar dit is een totale verassing.

Ben jij een syr kenner en denk je haar wel gelukkig te kunnen maken stuur me dan a.u.b een bericht. Terug brengen naar de dierenwinkel is mijn laatste optie en wil ik liever niet.

De kooi 120 bij 50 kan helaas niet mee want hij is enorm zwaar. Met zoveel moeite boven gekregen dat ik hem niet weer wil vervoeren. Ze is wel een grote kooi gewend dus het liefst wel soort gelijke maat waar zij dan in terecht komt.
Ze krijgt wel haar huisjes, speeltjes, looprat etc mee. Ik wil haar wel brengen en ik hoef er niets voor te hebben alleen een goed huis.
Ik ben bang dat ik nu veel negatieve reacties krijg.. dat is niet nodig. Ik ben er ook niet trots op maar ik wil gewoon iemand voor haar die er alles uit kan halen om haar een fijn leven te geven.

Liefs Joy

Gabriëlle
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Wie o wie kan ons syrtje een fijn huisje geven, persoon met ervaring...

Bericht door Gabriëlle »

Als ze alleen wil ontsnappen is dat de ideale manier om tam te maken. Je maakt een ren, kan van hout en bedhaken , kan ook van karton ( niet die tralie uit de winkel dat is 5 minuten en hamster weg).
Je schept haar op met een bakje/potje en zet haar in de ren. In de ren zet je leuke dingen neer die niet in de kooi staan. Doosjes met gaten, grote buizen zelf geknutselde of gewoon gekocht spullen. In de ren gewoon contact maken, aaien tegen haar praten.
Voor je haar terug in de kooi zet leg je in de kooi lekkers/nieuw eten.

Verder tot ze tam is, niet voeren uit de hand en geen hand in haar kooi zonder dat je haar daadwerkelijk uit de kooi gaat halen.

Je mag haar meerdere keren per dag in de ren zetten en de meeste zijn ontdekken al vrij snel dat dat die handen de bron tot meer vrijheid zijn en niet iets om bang voor te zijn.
Kaizo
Hamsters: Luna & Alica

Bericht door Kaizo »

Van waar bent u?
Ik heb nog plek.
Ervaren met Syrtjes ben ik niet, heb enkel Campbelli's. (alhoewel die volgens mij eigenlijk moeilijker zijn)
Sanne van vuuren
Hamsters: Roosje

Bericht door Sanne van vuuren »

Om tam te maken kunt u ook keukenpapier over uw arm wrijven en in de kooi leggen, dit zal hij/zij in het huisje doen en heeft uw geur. Zo kan het daaraan wennen zonder bang te worden. daarnaast is het handig eerst te beginnen met elke keer in de kooi komen, een snoepje met 2 vingers vast houden en voorzichtig aan bieden. dit moet u blijven herhalen tot hij/zij zonder angst naar uw hand loopt om het snoepje te halen. Nu associert de hamster u met iets fijns. hierna kunt u als de hamster zit te eten voorzichtig over diens rug aaien. Als dit ook geen probleem meer is, dan kunt u voorzichtig beginnen met het aanbieden van uw hand, gewoon even uw hand plat voor de hamster houden. Als de hamster op uw hand is gewoon niks doen, zodat de hamster rustig kan ruiken. Als ook dit geen probleem als kunt u de hamster op uw hand uit de kooi halen en aaien.

Om eerlijk te zijn is kunt u ook gewoon de hamster insluiten en oppakken, zo wordt het ook tam, maar dit is minder prettig voor zowel de hamster als voor u.

Ik hoop dat deze tips geholpen hebben en u toch besluit uw hamster te houden.
Plaats reactie