Cutie
Moderator: Sylvia.
Re: Cutie
Op zich ziet de wond er niet slecht uit.Hij zit natuurlijk op een vervelende plek om snel te kunnen genezen.Geduld is hier wel van toepassing.
Als ze pijn hebben kunnen ze heel onrustig zijn,dit is een ander soort druk gedrag dan als ze normaal doen.Of ze zijn heel stilletjes en slapen veel.Als je hem oppakt en hij krijst het uit van de pijn dan is het uiteraard ook niet best.
Nu is Cutie al op leeftijd en als ze eenmaal oud zijn gaat het slaap/wakker ritme ook helemaal door de war.En kan er ook wat veranderen in het normale gedrag.
Hij heeft ook medische problemen,het is dan zeer moeilijk om te beoordelen of hij daarom zo doet of dat het gewoon door ouderdom komt.Of beide...
Als ze pijn hebben kunnen ze heel onrustig zijn,dit is een ander soort druk gedrag dan als ze normaal doen.Of ze zijn heel stilletjes en slapen veel.Als je hem oppakt en hij krijst het uit van de pijn dan is het uiteraard ook niet best.
Nu is Cutie al op leeftijd en als ze eenmaal oud zijn gaat het slaap/wakker ritme ook helemaal door de war.En kan er ook wat veranderen in het normale gedrag.
Hij heeft ook medische problemen,het is dan zeer moeilijk om te beoordelen of hij daarom zo doet of dat het gewoon door ouderdom komt.Of beide...
Jaimz, Cutie maakt geen geluid wanneer ik hem oppak en is niet abnormaal onrustig (stil zitten was nooit zijn specialiteit tenzij hij slaapt), tevens is hij nog even "strijdvaardig" als vroeger (daarstraks voelde ik nog een poging tot bijten, hij beet wel niet door), hij wisselt inderdaad periodes van wakker zijn af in periodes van diepe slaap (soort "powernaps"), het toffe is dat we dit allemaal kunnen volgen want hij slaapt gewoon in een "nestje" bovengronds (als er zon doorkomt schuilt hij graag in zijn huisje maar ook daar zien we hem)...ik denk wel dat hij door ouder te worden er minder last van heeft om eens vastgenomen of gestreeld te worden (kan misschien ook komen door de toestand van zijn pootje)...in elk geval namen we hem minstens 2x per dag vast teneinde zijn antibiotica te geven...Jaimz schreef: 20 mar 2023, 09:43 Op zich ziet de wond er niet slecht uit.Hij zit natuurlijk op een vervelende plek om snel te kunnen genezen.Geduld is hier wel van toepassing.
Cutie lag deze ochtend om 09h00 nog lekker in dromenland...eenmaal wakker geworden rond 09h30 barstte het manneke van energie...rondlopen, over een hekje klimmen (we hebben daar mos gelegd en wc rolletjes om zo toch te zorgen dat hij zich niet zou bezeren indien hij zo stom zou zijn om daarover te klimmen...wat dus het geval is)...in- en uit zijn huizeke...zijn antibiotica is op en zijn pootje ziet er zeker niet slecht uit (hij gebruikt het ook zowel om zich te krabben als om op te lopen, zolang het niet helemaal genezen is gaan we alleszins zijn loopradje nog niet terugplaatsen)...slechter nieuws is dat hij gisteren weer een epileptische aanval kreeg (het is nochtans 4 weken geleden dat we hem nog stronghold gegeven hebben)...ook nu gaan we het niet geven daar mijn dochter de mening toegedaan is dat zijn vacht er nog goed uitziet (hebben genoeg stronghold liggen dus kunnen het op elk moment geven indien de situatie zou veranderen)...behalve dus het feit van die epileptische aanval ziet hij er best goed uit, is actief en normaal en "geniet" van het zonnetje (zoals een echte woestijnhamster)...we love u Cutie!!

De epileptische aanval kan toch nog een reactie van de stronghold.Zolang het bij af en toe blijft en hij daarna weer ok is,is het nog goed te doen.
Het wondje ziet er goed uit.Het is een stuk kleiner geworden,fijn hoor.
Het wondje ziet er goed uit.Het is een stuk kleiner geworden,fijn hoor.
@Sicos, Bregje lijkt zowat een 2de Pluisje te zijn (ook zij ligt daar vaak zo onder haar brugje van het onderste huisje...meestal wel met 1 oog open)Sicos schreef: 29 mar 2023, 07:41 Bregje wenst cutie een goede morgen alleen heeft ze zelf nogal een zware nacht gehad dus ze ziet er niet helemaal uitgeslapen uit... denk dat ze het iets te laat gemaakt heeft gisteren nacht
We dachten (hoopten) dat we er bijna waren met Cutie's pootje (aangezien het nog enkel een klein korstje was) maar gisteren liep Cutie weer rond en was het pootje aan het bloeden...aangezien er totaal niks gevaarlijks meer in Cutie's terrarium staat en ik hem voorheen ook niks spectaculairs zag doen vermoed ik dat hij het zelf opengebeten heeft bij het wassen...groetjes terug van Cutie en Pluisje.
UPDATE: Zonet een foto genomen van een slapende Cutie...en heeft blijkbaar toch nog een andere (minder goed zichtbare) verwonding (hoe oud deze is da's moeilijk te zien)...maar ook Cutie is volledig uitgeteld...

- Sicos
- Beheerder
- Hamsters: 1 rusje
- Leeftijd: 48
- Contacteer:
Huidproblemen zijn helaas niet altijd dingen die meteen overgaan. Zelf heb ik ook al 2 jaar last van eczeem in mijn gezicht waarvoor ik toevallig deze week van de huisarts een doorverwijzing heb gekregen voor een dermatoloog. Dus zolang cutie er niet echt van lijkt te lijden zou ik het gewoon per dag aankijken hoe het gaat. Voor mijn huidproblemen heb ik altijd een hormoon zelf genaamd Locoid Crelo maar geen idee of er zoiets bestaat voor hele kleine dieren zoals een Robbie
Ik denk dat er helaas maar weinig mogelijkheden zijn voor een klein fragiel beestje als Cutie...maar hij loopt op dit moment vrolijk rond dus al bij al valt het allemaal nog mee...en hoe hij er ook uitziet...het blijft onze Cutie...en we zien hem graagSicos schreef: 29 mar 2023, 13:31 Huidproblemen zijn helaas niet altijd dingen die meteen overgaan. Zelf heb ik ook al 2 jaar last van eczeem in mijn gezicht waarvoor ik toevallig deze week van de huisarts een doorverwijzing heb gekregen voor een dermatoloog. Dus zolang cutie er niet echt van lijkt te lijden zou ik het gewoon per dag aankijken hoe het gaat. Voor mijn huidproblemen heb ik altijd een hormoon zelf genaamd Locoid Crelo maar geen idee of er zoiets bestaat voor hele kleine dieren zoals een Robbie
Pluisje keek in haar reusachtige verrekijker (hamsters zien namelijk zonder dit item niet goed) en verwittigde mij onmiddelijk want ze zag iets verontrustends...een "slapende" Cutie had wederom zijn eigen pootje tot bloedens toe opengebeten...her en der lagen er op het zaagsel bloedvlekken....zo gaat het nooit genezen hoor Cutie.

Van "pottenkijkers" trekt Cutie zich niks aan...ligt lekker "open en bloot" onder zijn waterflesje (het ventje zal zeker het naturisme toegenegen zijn)
Van al zijn problemen trekt hij zich ook niet te veel aan en stapt vrolijk door het leven (vandaag is zijn pootje bvb weer deftig maar in de week kon hij er zelfs niet meer op staan en hield het ingetrokken)...het is nog maar 2 weken geleden dat we hem een druppel stronghold gegeven hebben dus durven we nog niet goed terug 1 geven ondanks dat hij toch wat haarverlies in zijn gezicht heeft...in elk geval, we zien hem er niet minder graag voor...je blijft onze Cutie.
photo sharing
Van al zijn problemen trekt hij zich ook niet te veel aan en stapt vrolijk door het leven (vandaag is zijn pootje bvb weer deftig maar in de week kon hij er zelfs niet meer op staan en hield het ingetrokken)...het is nog maar 2 weken geleden dat we hem een druppel stronghold gegeven hebben dus durven we nog niet goed terug 1 geven ondanks dat hij toch wat haarverlies in zijn gezicht heeft...in elk geval, we zien hem er niet minder graag voor...je blijft onze Cutie.
photo sharing