Onze Rus. Dwerghamster miky heeft sinds een week een rare uitstulping op zijn (denk.ik) geur orgaan.
Wie weet wat dit is of herkend dit ?
Alvast bedankt.

Moderator: Sylvia.

Wat een bijzondere dierenarts, zelfs op de foto zie ik dat het zijn piemeltje is die niet meer goed ingeschoven kan worden. Maar goed, kundige dierenartsen zijn ook niet gemakkelijk te vinden. Een knaagsteen is heel ongezond voor een hamster en bij een hamster waarbij de tanden dusdanig hard groeien heeft dit ook geen zin, dat moet regelmatig geknipt worden. Tanden horen namelijk met alleen voedsel prima kort te blijven. Daarom is het voor iedere eigenaar van inmens groot belang om regelmatig het gebit te controleren.Miky schreef: 01 apr 2024, 00:29 Helaas heb ik Mickey die dag nog moeten laten inslapen.
Hij was sterk vermagerd en uitgedroogd.
De dA wist ook niet wat het uitstulpsel was.
Toen hij eenmaal overleden was heb ik wel in zijn mondje kunnen zien dat zijn tanden superlang waren.
Ondanks zijn voedsel en knaagsteen heeft hij nooit voldoende zijn tandjes kunnen slijpen.
Denk dus dat het daar aan lag. Wel raar want ik heb hem gewoon zien eten en drinken.
Gelukkig was zoonlief niet al te verdrietig en hebben we mickey in de tuin begraven.RIP
Dank voor de oplettendheid!
Groetjes
Daar ben ik het mee eens, de ruimte van een Rusje is iets heel anders dan wanneer een een Syr hebt.... die worden namelijk een heel stuk groter en hebben dus ook wel iets meer ruimte nodig.xDenies schreef: 02 apr 2024, 14:17 Ooh, dat doe je snel zeg. Gefeliciteerd met Mochi. Woonde Mickey zo groot dat er nu een Syr in kan wonen?