Dilemma voor zieke hamster

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
JanaBo
Hamsters: Bo

Dilemma voor zieke hamster

Bericht door JanaBo »

Hey, mijn lieve goudhamster Bo had al even geleden last gehad van een blaasontsteking. Ze is hiervan genezen, maar kreeg een paar weken geleden hier terug last van. De dierenarts had andere antibiotica gegeven, maar ik merkte niet veel verschil (ze was nu afgevallen en had een stinkende vulva).
Vandaag moest ik dus terug naar de dierenarts voor een echo om te kijken of ze geen steentje had of een baarmoederontsteking. Het was allemaal heel zielig ze had pijn en veel stress en striebelde veel tegen. De dierenarts zag dus (was natuurlijk moeilijk om te zien omdat ze de hele tijd bewoog) veel etter in haar baarmoeder zitten. Hij zei dat ze hier waarschijnlijk aan zal sterven. Hij stelde dan een medicijn voor sterilisatie voor, omdat een operatie té risicovol is. Hij zei dat het een 'truc' was, dus een beetje experimenteel, en dat het eens is geprobeerd op een andere hamster, en dit was succesvol. De slaagkansen zijn dus niet echt gekend. Oftewel zal het werken oftewel niet. De arts liet wel weten dat zo een spuit zeer pijnlijk is en na vandaag wil ik haar absoluut niet opnieuw zoveel stress aandoen. Mijn dilemma is dus: oftewel doe ik niks en weet ik niet hoelang ze nog heeft, oftewel proberen we de spuit en is er een kleine kans dat ze het toch overleefd, maar dan moet ze wel weer veel stress en pijn ondergaan.
Ik vraag steun en eventueel advies van jullie...
Groetjes Jana en Bo

JanaBo
Hamsters: Bo

Re: Dilemma voor zieke hamster

Bericht door JanaBo »

Ik heb het artikel gevonden waar mijn dierenarts de inspiratie heeft van opgedaan: https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... 012.744145
leslcor

Re: Dilemma voor zieke hamster

Bericht door leslcor »

Jana dit is een beslissing die alleen jij kunt nemen...maar ongeacht wat je beslist, het lijkt me wel voor iedereen duidelijk hoeveel je om uw hamstertje geeft en de moeite die je er voor gedaan hebt...u kunt misschien rekening houden met de leeftijd van uw hamstertje mbt uw beslissing...er is ook maar 1 persoon die visueel kan oordelen hoe die hamster zich gedraagt en of de pijn draaglijk is voor dat beestje....sterkte
Plaats reactie