zand als bodembedekking

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Loes

Bericht door Loes »

sammy schreef:Zandbakzand kan absoluut NIET als bodembedekking. Er zitten bacterien in die heel slecht zijn voor hamsters.
Dan moet je het uitkoken.............

Op mijn stage gebruiken we ook altijd zandbak zand voor de gerbils (zonder wassen, koken of invriezen) en dat gaat perfect.
Ook de gangen die de gerbils graven storten niet, herrinneren jullie de tijd van de zandkastelen bouwen niet meer die strortte toch ook niet zomaar in.

Niet mengen met aquarium zand dit is zogenaamd rivierzand ook wel scherpzand genoemd, ik neem aan dat de naam genoeg zegt.

Succes met je bak!

Groetjes Loes

P.s. Moderators hoort dit onderwerp wel bij Vraag & Aanbod????? Niet beter bij Algemeen?

[size=75]Groetjes Loes
en de 4 katten, de hond, de edelpapegaai en de vissen[/size]
Snadraa
Leeftijd: 39

Bericht door Snadraa »

okee, geen aquariumzand dus (ik onthou het even want ik zit ook met een zandkooi in mn hoofd)

ik was dan blijkbaar niet zon ster met zandkastelen, ik had altijd een emmertje water nodig haha

maar goed. zandbakzand kan dus wel? dan ga ik namelijk ook op zoek naar een kleine zak, en als die er niet is zien ze me langskomen bij het schoolplein!! :)
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
Loes

Bericht door Loes »

Zandbak zand word ook wel speelzand genoemd en dus veilig voor kindertjes die alles in hun mond steken dus ik denk dat het voor hamsters ook wel veilig is mocht je het toch niet vertrouwen kan je het uitkoken
[size=75]Groetjes Loes
en de 4 katten, de hond, de edelpapegaai en de vissen[/size]
Sammm
Leeftijd: 38

Bericht door Sammm »

Ik heb er niet zulke goede dingen over gehoord, over dat speelzand. Persoonlijk zal ik het duz niet gebruiken.
beginner

Bericht door beginner »

en als die er niet is zien ze me langskomen bij het schoolplein!! :)[/quote]

Geen zand uit een zandbak van buiten halen!!!!!!! Er zijn naar mij idee geen zandbakken waar geen katten in komen.
groetjes Carla
en ook muis, cavia, clown en keenay ,8 gerbils en de 19 muizen
Wie een schrijffout vind mag hem hebben.
RoboHamu
Contacteer:

Bericht door RoboHamu »

Tsja ik zo het nooit van buiten halen eigenlijk. Wie weet wat er in heeft gezeten (of nog in zit!)
UItkoken lijkt me niet zo praktisch met 2 kilo zand dus ik ga nog wel verder op zoek naar geschikt schoon zand.

(trouwens ik zat zeg ook te twijfelen in welk onderwerp dit moest, algemeen of vraag & aanbod, was er maar een onderwerp Kooien en accessoires ofzo :wink: )
Lous

Bericht door Lous »

Goed idee joh, Zand...
Mijn stiefmoeder had gerbils, ook met zand, ik zal eens vragen welk zand zij gebruikte.
Inderdaad zou een topic heel mooi in kooien en accesoires passen ;)
[color=indigo][size=75]Lous en de hamsters: Meneer Jansen en Gaia[/color][/size]
bloem

Bericht door bloem »

hoi hoi

hier is chinchilla zand geeneens zo duur vind ik,, 1.95 voor een grote zak. verder vind ik zand alleen zo stoffig en gaat overal aan zitten, niet zo lekker in een slaapkamer en je moet dan wel van schoonmaken houden:D

bloem
valentijn101

Bericht door valentijn101 »

bloem schreef:hoi hoi

hier is chinchilla zand geeneens zo duur vind ik,, 1.95 voor een grote zak. verder vind ik zand alleen zo stoffig en gaat overal aan zitten, niet zo lekker in een slaapkamer en je moet dan wel van schoonmaken houden:D

bloem
Hoeveel zit er in zo'n zak? En van welk merk is het. Ik betaal bijna 4 euro voor een flesje van 1 liter. (mijn hammies doen daar lang mee, maar mijn chins... archhhh :shock: )
bloem

Bericht door bloem »

X_x nouja hoe groot is zon zak hmm.. zo ongeveer een pc beeldscherm van 17 inch haha lol nee ik weet niet echt... mijn duna bak (50 bij 40) zou ik er mee kunnen vullen en dan ligt er overal 3 cm zand... het is een duits merk. een blauwe doorzichtige zak..

groetjes bloem
valentijn101

bloem schreef:X_x nouja hoe groot is zon zak hmm.. zo ongeveer een pc beeldscherm van 17 inch haha lol nee ik weet niet echt... mijn duna bak (50 bij 40) zou ik er mee kunnen vullen en dan ligt er overal 3 cm zand... het is een duits merk. een blauwe doorzichtige zak..

groetjes bloem
Wow.. da's veel... welk merk is het.. ik woon niet zo ver van de duitse grens dus ik zou eens in een dierenwinkel kunnen gaan vragen. (zit er trouwens veel prijsverschil tussen duitse en nederlandse dierenwinkels)
bloem

Bericht door bloem »

ik weet het merk niet en hier heb ik er niets meer van, maar geloof dat ze maar 2 soorten hebben 1 in een doosje en de andere in zon zak

je woonde toch bij maastricht? ik woon zo ongeveer met de trein een uurtje van je af waarom kom je niet langs gaan we wel even inkopen hihi

bloem
RoboHamu
Contacteer:

Bericht door RoboHamu »

Discus en Witte Molen zijn goede goedkope merken (2.5 kilo voor 4 euro, grotere zakken zijn relatief nog goedkoper.)
Maarja om dat dan als bodem bedekking te gebruiken, is het toch iets te fijn voor denk ik.
Snadraa
Leeftijd: 39

Bericht door Snadraa »

kunnen je hamsters rollend de kooi door haha

<ow even offtopic, mozes heeft vanmorgen eindelijk ontdekt waar de bak chinchillazand voor is! hij lag te rollen SUPERLIEEEEEF>
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
valentijn101

bloem schreef:ik weet het merk niet en hier heb ik er niets meer van, maar geloof dat ze maar 2 soorten hebben 1 in een doosje en de andere in zon zak

je woonde toch bij maastricht? ik woon zo ongeveer met de trein een uurtje van je af waarom kom je niet langs gaan we wel even inkopen hihi

bloem
Ik heb helaas erg weinig tij om binnenkort iets af te spreken, maar het lijkt me erg gezellig.. kom ik een keer zand bij jou halen.. kom jij hier een keer een rad halen.. hahaha
Gesloten