hallo ik zou graag meer willen weten over een zandbakje.
*is het verstandig/ normaal om er eentje te hebben?
*zet je het in het hok neer zodat het altijd toegankelijk is?
*hoe vaak moet je dat dan verschonen?
groetjes samantha en snowey
bezoek ook mijn site!! http://groups.msn.com/hamster87
groetjes van snowey en mij
1. Ja, het is heel normaal, en sommige hamsters vinden het leuk. Ik weet niet welk ras je hebt, maar mijn Rusje vind er niks aan.
2. Ja, gewoon in je hok zetten'
3. Weinig, want meeste hamsters rollen er alleen in, maar het kan ook dat ze het als plas hoekje zien
Hoi,
Ja, ik vind het zeker en vast verstandig en handig om er een te hebben hoor. Ik weet niet hoe het zit met langhaar hamsters? (misschien dat het in hun vacht blijft hangen), maar de vacht van kortharige hamsters en gerbils gaat er echt veel mooier uitzien. Ook gebruiken ze het gewoon om in te graven of om lekker in te zitten, of als plas/poephoek.
Als ze dat laatste doen zal je het zand wat vaker moeten verschonen, maar je moet het zeker niet elke dag vervangen.
Ik zeef het zand elke dag, en hou het ongeveer 1 a 2 weken in de kooi...
Ik geef de zelfde antwoorden als Gizmogirl! Alleen niet al mn syren hebben er 1, Kira en Yuna (robbies) hebben er 1, Luca en Lilly ook (rus) en Nozi is mn enige syr die graag graaft en spit, dus hij heeft het ook! Voor de andere syren heb ik een grote bak met zand waar ze soms in mogen! Ik zeef het zand om de dag, dan doe je er erg lang mee!
Dan moet je het in een vogelbakje doen wat je normaal aan een vogelkooi hangt. Dit vermindert sterk de troep. Ook heb je verschillende soorten zand. De ene stuif en het ander niet. Daar is al eens een topic over geweest.
Een niet-werkende moeder bestaat niet, een bezorgde moeder wel.
Ik heb gewoon een aardig diepe kartonnnen bak waar eerst waxinelichtjes inzaten...
En het maakt echt niet uit als er iets naast het bakje ligt in de kooi!
Het kan ook buiten de kooi, zodat de hamster erin kan als hij losloopt. En voor een dwerghamster is een hamster-wc ook een prima zandbakje. Het is niet per se noodzakelijk, en ik zou het dan ook niet doen in een kleine kooi, want het neemt nogal wat ruimte in beslag. Bij mij hebben Eki en Tijn het, en dat gaat prima. Eki gebruikt het om in te rollen, Tijn meer als kattenbak.
Heb ik ook een vraagje; wat voor soort zand gebruiken jullie? Ik zie het eigenlijk ook wel zitten in mjn Indianen-dorp-kooi. Maar ik neem aan dat zilverzand bijvoorbeeld te fijn is.
Eindelijk weer hammies! Lilly, Lola, Laika, Nina en Misty....
Chinchillazand gebruikt volgens mij iedereen, dit is heel goed voor de vacht, tis alleen wel een beetje aan de dure kant.
Volgens mij si dit ook het enige bruikbare zand...
ik heb hier ook een vraagie over want ik heb nog nooit een zandbakje voor mijn hamsters gehad dus als ik ze er nu 1 geef weten ze dan ook een beetje wat ze ermee moeten doen?
miss_mellissa schreef:ik heb hier ook een vraagie over want ik heb nog nooit een zandbakje voor mijn hamsters gehad dus als ik ze er nu 1 geef weten ze dan ook een beetje wat ze ermee moeten doen?
Nou die van mij sprongen er gelijk in.
Een niet-werkende moeder bestaat niet, een bezorgde moeder wel.