weet me geen raad. Wat moet ik met Minie aan?
Moderator: Sylvia.
weet me geen raad. Wat moet ik met Minie aan?
Sinds Minie zwanger is (geweest) kan ze alleen nog maar aanvallen en bijten.
Weet iemand me te helpen, zodat dit minder wordt.
Heb genoeg ervaring met hamsters tam maken, maar zoiets als Minie heb ik nog nooit meegemaakt.
Dan als ik haar gewoon niet meer gewoon krijg, zit ik er echt serieus over te denken haar toch weg te doen.
Ik weet dat ik hier normaal echt ontzettend op tegen ben, maar ik kan gewoon niet meer in haar kooi komen of ze valt me al aan. Ze heeft me nu gewoon al ontzettend vaak gebeten.
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Weet iemand me te helpen, zodat dit minder wordt.
Heb genoeg ervaring met hamsters tam maken, maar zoiets als Minie heb ik nog nooit meegemaakt.
Dan als ik haar gewoon niet meer gewoon krijg, zit ik er echt serieus over te denken haar toch weg te doen.
Ik weet dat ik hier normaal echt ontzettend op tegen ben, maar ik kan gewoon niet meer in haar kooi komen of ze valt me al aan. Ze heeft me nu gewoon al ontzettend vaak gebeten.
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
www.stabyhoun.nl
Zouden jullie willen stemmen? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1680715991523&set=a.1680710391383.88156.1646263442
Klik op de link en dan op: "Vind ik leuk". Thanks!
Zouden jullie willen stemmen? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1680715991523&set=a.1680710391383.88156.1646263442
Niet buiten de kooi. Dan is ze ook gewoon aan het rondsnuffelen en ontwijkt ze mijn hand zoveel mogelijk. Als ik haar wil pakken gaat ze vaak nog wel blazen, maar tot nu toe heeft ze dan niet gebeten..
www.stabyhoun.nl
-
biawa
Klinkt mij als een typisch gevalletje Pixie-agressie in de oren.
En met Pixie is het ook nog best goed gekomen. Eigenlijk vind ik haar gedrag niet eens zo raar. Het probleem in de kooi lijkt me duidelijk territorialiteit en dat is best begrijpelijk.
Zomaar "opgegraaid" worden (buiten de kooi) lijkt mij ook niks. Tristan was de liefste hamster die je je maar kon voorstellen, maar er was één ding waar hij niet tegen kon en dat was opgepakt worden. Als hij zelf op je hand stapte was alles prima, maar als je hem zomaar oppakte kon je een knauw verwachten.
Voor de problemen in de kooi zou ik een "neutraal" object inzetten. Tristan haalde ik eruit m.b.v. zijn zandbak (vogelbadje). Meestal was hij er al in gesprongen voordat het bakje de grond raakte!
Voor Pixie gebruik(te) ik een washandje om haar eruit te halen. Dat washandje heeft het de eerste weken flink te verduren gehad, ik was blij dat het mijn hand niet was, maar na een tijdje kreeg ze door dat het washandje leuke dingen betekent.
Als je haar wil terugzetten in de kooi zou ik haar in ieder geval niet meer proberen op te pakken. Wachten tot ze op je blote handen stapt is het beste, maar als dat nog te eng is kun je daar ook een tijdje een attribuut voor gebruiken. Als je haar met je blote handen vast hebt niet gelijk de eerste keer proberen te aaien enzo, dat vindt ze waarschijnlijk nog te bedreigend.
Zomaar "opgegraaid" worden (buiten de kooi) lijkt mij ook niks. Tristan was de liefste hamster die je je maar kon voorstellen, maar er was één ding waar hij niet tegen kon en dat was opgepakt worden. Als hij zelf op je hand stapte was alles prima, maar als je hem zomaar oppakte kon je een knauw verwachten.
Voor de problemen in de kooi zou ik een "neutraal" object inzetten. Tristan haalde ik eruit m.b.v. zijn zandbak (vogelbadje). Meestal was hij er al in gesprongen voordat het bakje de grond raakte!
Als je haar wil terugzetten in de kooi zou ik haar in ieder geval niet meer proberen op te pakken. Wachten tot ze op je blote handen stapt is het beste, maar als dat nog te eng is kun je daar ook een tijdje een attribuut voor gebruiken. Als je haar met je blote handen vast hebt niet gelijk de eerste keer proberen te aaien enzo, dat vindt ze waarschijnlijk nog te bedreigend.
Ik heb haar nu in de Duna zitten. Ik leg mijn hand altijd plat in de kooi en wacht tot ze erop loopt, maar dan bijt ze superhard in mijn hand, maar als dat met dat bakje helpt dan ga ik dat proberen.
Het ging juist best goed voordat ze zwanger was... en nu is ze dus zo aggressief.
Het ging juist best goed voordat ze zwanger was... en nu is ze dus zo aggressief.
www.stabyhoun.nl
-
biawa
Re: weet me geen raad. Wat moet ik met Minie aan?
Om nog even hier op terug te komen. Ik zou nooit een hamster weg doen, en zeker niet vanwege agressiviteit. Ik heb ooit de verantwoordelijk voor het diertje op me genomen en daar zit ik voor de rest van het leven van het diertje aan vast (onvoorziene omstandigheden, zoals bij die allergie van Sandra d'r man, daargelaten). Dat een agressieve hamster misschien niet is wat ik gehoopt had is pech voor mij.patty88 schreef:Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Dit is geen aanval op mensen die wel eens een diertje weg hebben gedaan om deze reden. Ik kan namelijk ook best zinnige argumenten bedenken waarom het wel logisch zou zijn om een agressieve hamster weg te doen, ik zou het echter nooit doen.
hallo,
wat naar zeg. als ze voordat ze zwanger was wel rustig was heb je kans dat het wel weer beter wordt.
nog 1 tip, een handschoen met vingers helpt ook goed, je kan je hand makkelijk bewegen en bijten doet geen zeer.
ik hoop echt dat het lukt
bloem
wat naar zeg. als ze voordat ze zwanger was wel rustig was heb je kans dat het wel weer beter wordt.
nog 1 tip, een handschoen met vingers helpt ook goed, je kan je hand makkelijk bewegen en bijten doet geen zeer.
ik hoop echt dat het lukt
bloem
lieve kruimeltje, pluisje, turbo en maxi.. jullie leven mocht niet lang zijn, veel plezier saampjes..
-
Margreet (mogwai)
- Leeftijd: 43
Als ik haar helemaal tam krijg wil ik toch nog opnieuw een nestje proberen met haar. (ja ik ben eigenwijs).
De tip met de washand helpt. Ze loopt er rustig op en ze heeft er nog niet in gebeten. Mijn hand heeft al heel wat te verduren gehad. Gisterenavond hing ze er diep in..
Nu met de washand heb ik geen problemen. Even zo proberen haar weer tam te krijgen dus.
De tip met de washand helpt. Ze loopt er rustig op en ze heeft er nog niet in gebeten. Mijn hand heeft al heel wat te verduren gehad. Gisterenavond hing ze er diep in..
Nu met de washand heb ik geen problemen. Even zo proberen haar weer tam te krijgen dus.
www.stabyhoun.nl
Waarom je hamster weg doen als je wel nog een nestje wil als je ze tam krijgt? Daarna kan je toch weer hetzelfde probleem hebben. Hou gewoon je hamstertje en dek haar niet meer!patty88 schreef:Als ik haar helemaal tam krijg wil ik toch nog opnieuw een nestje proberen met haar. (ja ik ben eigenwijs).
Als je echt nog een hamstertje wil, dan kan je er ook gewoon één kopen. Er zijn hier genoeg mensen op het forum die hamstertjes weg doen omdat ze met een nestje zitten.
Ik zou het heel erg vinden mocht je jouw hamstertje weg doen en er daarna gewoon een nieuw kopen. Wie zegt dat je hetzelfde probleem niet zal hebben bij jouw nieuw hamstertje?
Eerlijk gezegd heb ik ook wel een beetje spijt van de aankoop van mijn hamsters omdat het toch niet zo ideaal blijkt te zijn als gedacht. Maar ik heb er indertijd voor gekozen en dus doe ik mijn best om er zo goed mogelijk voor te zorgen. Een huisdier kan je niet zomaar wegdoen zoals een salon dat je beu bent. Dat is een levend wezen dat gehecht is aan jou en aan zijn huisje. Het is niet omdat het beestje niet kan spreken, dat het geen gevoelens heeft.
Als je nou us leest, zou je weten dat ze graag een nestej wil, en dat het niet om nog een hamster gaat....Als je echt nog een hamstertje wil, dan kan je er ook gewoon één kopen. Er zijn hier genoeg mensen op het forum die hamstertjes weg doen omdat ze met een nestje zitten.
Voyeurism is participation
-
biawa
- Eveline
- Leeftijd: 48
- Contacteer:
Nee, haar weg doen zou toch ook nooit in mijn gedachten opkomen... niet omdat ze ineens minder tam is.
Ik zou juist heel hard gaan proberen om haar weer net zo tam en lief als vroeger te krijgen. Je weet dat ze het in zich heeft, dat lieve. Dus met wat geduld moet dat er ook zeker weer uit kunnen komen.
Ik zou juist heel hard gaan proberen om haar weer net zo tam en lief als vroeger te krijgen. Je weet dat ze het in zich heeft, dat lieve. Dus met wat geduld moet dat er ook zeker weer uit kunnen komen.
Groetjes van Eveline
Het is wel raar, dat ze opeens zo aggersief doet.... Heeft ze misschien niet een of andere ziekte? Of misschien heeft ze nog "last" van haar moeder-instinct. Misschien gaat over een tijdje over, als ze eindelijk doorheeft dat ze geen babytjes meer heeft (die heeft ze toch net meer he?).
In ieder geval zou ik toch nog wachten (of het helemaal niet doen) om een nestje met haar te beginnen, sinds dit het resultaat is...
Ik hoop dat Minie snel weer "beter" wordt....
In ieder geval zou ik toch nog wachten (of het helemaal niet doen) om een nestje met haar te beginnen, sinds dit het resultaat is...
Ik hoop dat Minie snel weer "beter" wordt....
[size=75][b]Groetjes van Anna en pootjes van de hamsters [color=orange]Grover[/color], [color=brown]Mio[/color][color=blue] & [/color][color=indigo]Spoggel[/size][/b][/color]
-
Patricia en Marcel
- Contacteer: