Vechtende hamsters..
Moderator: Sylvia.
Vechtende hamsters..
En ja hoor waar ik bang voor was is gebeurd..(Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk al wel zullen weten heb ik 2 rusjes, broertjes, bij elkaar zitten..) Maandag nacht lag ik net in bed, toen ik bedacht dat ik nog niet bij de hamsters had gekeken.. Dus ik weer uit bed en naar zolder.. (Na die foto van Teuntje uit de opvang van Ilka die mishandeld was door zijn kooigenootje controleerde ik elke avond hun buikjes.) Toen ik in de kooi keek, zag ik Ollie op zijn rug liggen, en bollie zat er half op.. (In hun huisje..) Dit is niet goed dacht ik, dus ik proberen de bovenste te pakken, gaan ze ineens heel erg vechten, ik snel ze uit elkaar gehaald.. Allebei hadden ze wat kleine wondjes, ollie bij zn buikje en bollie bij zn rug.. (Oow wat voelde ik me een slechte hamstermama toen!!
)Ik ondertussen helemaal in paniek, ren naar beneden en duw de 2 hamsters in mn broers handen.. Ik snel de reserve kooi gepakt en daar een in gedaan.. En meteen calendulazalf op de wondjes gedaan.. Dat was dus, na 6 maanden dikke vrienden geweest te zijn, het einde.. Zo zie je maar weer, het kan altijd fout gaan, ook al lijkt het zo goed te gaan..
Ik heb de volgende dag meteen een mooie grote kooi voor de een gekocht.. Nu zijn ze allebei heel gelukkig en de wondjes zijn al niet meer te zien! 
[color=blue]à® Groetjes van[/color] [color=orange] Karina[/color]
- Eveline
- Leeftijd: 48
- Contacteer:
Daarom blijf ik het ook zo'n eng idee vinden... hamstertjes bij elkaar laten zitten en hopen dat het goed gaat.
Ik heb deze week mijn syrenzusjes van 7 weken ook uit elkaar moeten halen, Alana moest ook ineens niks meer hebben van haar zusje. En dan is het ook van het een op het andere moment flink ruzie! Vreemd he?
Ik heb deze week mijn syrenzusjes van 7 weken ook uit elkaar moeten halen, Alana moest ook ineens niks meer hebben van haar zusje. En dan is het ook van het een op het andere moment flink ruzie! Vreemd he?
Groetjes van Eveline
-
biawa
Jah gelukkig wel!!
Maarja, het is super gezellig als het goed gaat tussen 2 rusjes, maar je zit dan toch altijd in spanning of het goed blijft gaan.. En zo zie je maar weer dat het zo ineens afgelopen kan zijn tussen hun vriendschap!
Jammer dat het niet gelukt is Karina.
Goed van je dat je meteen een tweede kooi bij de hand had!
En weet je waar ik zo blij mee was toen ik je berichtje las?
Dat Teuntje zijn dood niet helemaal zinloos is geweest als jij in gedachten had hoe erg hij toegetakeld was.
En daardoor jouw hamsters extra goed in de gaten hield...
Snap je wat ik bedoel?
Goed van je dat je meteen een tweede kooi bij de hand had!
En weet je waar ik zo blij mee was toen ik je berichtje las?
Dat Teuntje zijn dood niet helemaal zinloos is geweest als jij in gedachten had hoe erg hij toegetakeld was.
En daardoor jouw hamsters extra goed in de gaten hield...
Snap je wat ik bedoel?
Groetjes, Ilka & diertjes!
†...And think of them as living, in the hearts of those they touched.
For nothing loved is ever lost - And they were loved so much...â€
†...And think of them as living, in the hearts of those they touched.
For nothing loved is ever lost - And they were loved so much...â€
-
CrazyCatLady
- Plumeau
- Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
- Leeftijd: 50
- Contacteer:
Goede actie dat je ze gelijk uit elkaar haalde! 
Soms kan het tijden lang goed gaan en dan ineens kunnen ze elkaar niet meer uitstaan... Dit hebben wij ook gehad met de broertjes Nelson en Newton. Die hebben we destijds ook uit elkaar moeten halen.
Soms kan het tijden lang goed gaan en dan ineens kunnen ze elkaar niet meer uitstaan... Dit hebben wij ook gehad met de broertjes Nelson en Newton. Die hebben we destijds ook uit elkaar moeten halen.
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
Is al weer wat langer geleden mja.. Ik had eigenlijk nog een vraagje: Kan het ook zijn, dat hoewel ze ruzie hadden, ze elkaar missen? Want ze hebben toch 6 maand bij elkaar in het hok gezeten.. (Bollie is helemaal opgefleurd, maar Ollie lijkt wel bijna niets te eten.. ) Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen om... Iemand een idee?
tja een ruzietje?
Hoi,
Mijn hamsters heten snuffel, dikkiedik en speedy, ze hebben hun namen echt niet gestolen
, de 3 mannekes zitten al 3 maanden in dezelfde omgeving, grote ruime kooi en overdag in een ren dat ze goed kunnen spelen. Alleen snuffel en speedy hebben problemen met elkaar, als ze elkaar nog maar rieken of in elkaars buurt komen dan krijst snuffel of speedy
, ze uit elkaar zetten wil ik niet echt doen want dikkiedik en speedy zien elkaar graag en dikkiedik en snuffel ook, euhm kan je nog volgen wie wie is? Zou het kunnen dat ik ze in de loop van tijd toch uit elkaar moet zetten?
Groetjes
zuske
Mijn hamsters heten snuffel, dikkiedik en speedy, ze hebben hun namen echt niet gestolen
Groetjes
zuske