Begint nu met bijten

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Snadraa
Leeftijd: 40

Bericht door Snadraa »

Ik kom er weer lekker laat mee, maar er staan al tips zat hier :wink:

Mijn hamster zaliger Oscar was een ongelofelijk kreng in het begin. Hij moet echt een hekel aan mij gehad hebben in het begin. Hij beet me zodra ik ook maar naar hem wees, hing continu in mijn vingers, en toen ik uiteindelijk dus maar overstapte op de handschoen methode, beet hij hier gewoon dwars doorheen. Het is zelfs zo erg dat je op mijn wijsvinger nog steeds overal kleine plekjes kan zien waar meneer zijn tanden in heeft gezet. Een bloeddorstig beestje, maar ik heb er leuke souvenirs aan.

Affijn, het was zomervakantie, ik had Oscar net twee of 3 weken, maar we gingen nu weg. De overbuurvrouw zou voor de hamster zorgen, dwz voer geven. We komen terug na 3 weken en Oscar is een schat van een beestje! Hij heeft me nooit meer gebeten. Was de buurvrouw dan zoveel beter dan mij? Nee, ze haalde hem er namelijk bijna nooit uit (want hij beet had ik haar verteld) maar gaf hem wel veel lekkers. En rust.

Laat je hamster dus lekker met rust, verwen hem, en het komt echt in orde.

Oscar is trouwens 3 jaar geworden, en heeft NOOIT meer gebeten!!

Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
rodney

Bericht door rodney »

goh wat een leuk verhaal zeg! :) sorry, moest ik f kwijt :)
knuf van rodney en snickers

[img]http://www.hamster.landseer-berlin.de/assets/images/hamwheel.gif[/img]
Sen09

Bericht door Sen09 »

dacht juist dat je je hamster veel aandacht moest geven om hem tam te krijgen...
www.stabyhoun.nl
Zouden jullie willen stemmen? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1680715991523&set=a.1680710391383.88156.1646263442
Klik op de link en dan op: "Vind ik leuk". Thanks!
kissme4life
Leeftijd: 47

Bericht door kissme4life »

maar niet iedere hamster is het zelfde deze hammie wou rust om lekker te kunnen wennnen
Ik ben op 26-09-2006 om 17:19 Tante geworden van een nichtje
Haar naam is Jeahley Jahliya
Sen09

Bericht door Sen09 »

owzooooooo :D
www.stabyhoun.nl
Zouden jullie willen stemmen? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1680715991523&set=a.1680710391383.88156.1646263442
Klik op de link en dan op: "Vind ik leuk". Thanks!
inky
Leeftijd: 34

Bericht door inky »

Altijd handig.
Syltje
Leeftijd: 40

bloed

Bericht door Syltje »

ohjee...

gisteren hebben we onze handen netjes gewassen en daarna door Dopey's nestje gehaald, rustig legde mijn vriend zijn hand in de kooi... en ja hoor :D toen kwam er bloed! Dopey beet echt hard :S

waarom vind hij ons nou toch niet lief? wat hebben we misdaan?
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Hand niet ín de kooi leggen. Veel hamsters ervaren hun kooi als hun territorium, dus dat verdedigen. Als je een beetje een felle hebt, kan dat vervelend zijn. Hopelijk is de kooi er geschikt voor om het deurtje open te doen en dan met iets lekkers in je handen ervoor te gaan zitten. Wachten totdat de hamster eruit komt. Dat kan lang duren, dan zit je voor je gevoel wekenlang voor l*l voor dat deurtje, maar vrijwel alle hamsters zijn wel nieuwsgierig genoeg om naar die handen toe te komen. En als ze dan eenmaal gaan begrijpen dat jouw handen staan voor een lekker hapje óf eruit mogen, dan gaat het snel!

Louise
*flippy*

Bericht door *flippy* »

en niet je hamster wakker maken!
jij zoub het ook niet fijn vindn als je ineens ruw uit je bed gehaald werd.
Gooi die watten in de prullenmand! Niet in de hamsterkooi!
Open radjes zijn gevaarlijk! Koop liever een dicht radje!
Plaats reactie