Mandarijn rus
Moderator: Sylvia.
Mandarijn rus
Vraagje aan de dwerghamster fokkers onder ons of aan de mensen die onlangs een mandarijn rus hebben gekocht.
Hoeveel vraagt een (hobby)fokker nu eigenlijk voor een mandarijn rus?
In de dierenwinkel heb ik er vandaag een gezien. Die kostte 15 euro. Was ook ontzettend bang.
Vond dit best veel voor een hamster.
Wel komen al die hamsters in die dierenwinkel van hobbyfokkers af. Wel fokkers, maar geen broodfokkers.
Wel vind ik de mandarijn rus een ongelofelijk mooie rus en die daar zat was ook echt een prachtige mandarijn rus. Ook mooie kop, ogen, oren, bouw enz.
Groetjes,
Patty
Hoeveel vraagt een (hobby)fokker nu eigenlijk voor een mandarijn rus?
In de dierenwinkel heb ik er vandaag een gezien. Die kostte 15 euro. Was ook ontzettend bang.
Vond dit best veel voor een hamster.
Wel komen al die hamsters in die dierenwinkel van hobbyfokkers af. Wel fokkers, maar geen broodfokkers.
Wel vind ik de mandarijn rus een ongelofelijk mooie rus en die daar zat was ook echt een prachtige mandarijn rus. Ook mooie kop, ogen, oren, bouw enz.
Groetjes,
Patty
www.stabyhoun.nl
Zouden jullie willen stemmen? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1680715991523&set=a.1680710391383.88156.1646263442
Klik op de link en dan op: "Vind ik leuk". Thanks!
Zouden jullie willen stemmen? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1680715991523&set=a.1680710391383.88156.1646263442
Klik op de link en dan op: "Vind ik leuk". Thanks!
Voor onze Yogi, een witte dwerghamster (pearl), hebben wij 12, 50 euro betaald. Omdat wij hem mooi en lief vonden maakte deze prijs niet uit. We hadden ook een goedkopere hamster kunnen kiezen, maar wilden hem!
Laatst gewijzigd door Amrita op 06 jun 2005, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Idem, ik heb een pearl manda en een gewone manda bij hem vandaan, ze zijn allebei supertam en knuffelig!*anja* schreef:Ik heb mijn manderijntje bij Martin Braak vandaan, voor niets![]()
Het is een heel lief en tam hamstertje
Marin, nog onwijs bedankt, je weet hoe blij ik met ze ben

When you love someone, put their name in a circle, not in a heart. Hearts get broken but circles go on forever.
Het Spaanse Paard: Paard der Koningen, Koning der Paarden
Linn Berggren: Don't cry for things you can change!
Het Spaanse Paard: Paard der Koningen, Koning der Paarden
Linn Berggren: Don't cry for things you can change!
-
- Leeftijd: 39
-
- Leeftijd: 40
- Contacteer:
Ik vind het ook dom dat voor bepaalde kleuren meer gevraagd wordt, maar ik vind niet dat een hamster max. 8 euro ofzo mag kosten.
Het gaat hier om een levend dier waar je veel vriendschap en liefde van krijgt, en daar heb ik best wel wat geld voor over !
Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Het gaat hier om een levend dier waar je veel vriendschap en liefde van krijgt, en daar heb ik best wel wat geld voor over !
Ik werk zelf in een dierenwinkel, en bij ons kosten de konijnen bv. 17.50 (zijn wel gevaccineerd), en ik hoor regelmatig mensen uitroepen dat dat schandalig duur is, en dat als ze niet zo duur waren, ze er wel een zouden meenemen... Mja, dan denk ik: gelukkig maar dat ze net zo 'duur' zijn !
Groetjes van mij en de dieren
- Saskia1982
- Leeftijd: 43
- Contacteer:
Op zich vind ik een prijsverschil nog wel kunnen als de kleur bijvoorbeeld een lethale factor draagt en daardoor moeilijker te fokken is, zo is mandarijn pearl een kleur waarop je statistisch gezien per nest nooit meer dan 25% kans heb zelfs als je mandarijn pearl X mandarijn pearl kruist..
Alleen ik zou daarvoor dan 6 euro vragen en voor andere kleurtjes 5 euro.
Maar alles boven de 7,50 euro vind ik absurd duur, zelf zou ik voor een mandarijntje 5 euro betalen en niet meer.
Alleen ik zou daarvoor dan 6 euro vragen en voor andere kleurtjes 5 euro.
Maar alles boven de 7,50 euro vind ik absurd duur, zelf zou ik voor een mandarijntje 5 euro betalen en niet meer.
Respect voor elkaar begint bij jezelf..
Russische Dwerghamsters, facebookgroep
Saskia's Russische dwerghamsters
Mijn russen op facebook
Mijn russen op facebook
Vriendschap is niet te koop tochGizmogirl schreef:Ik vind het ook dom dat voor bepaalde kleuren meer gevraagd wordt, maar ik vind niet dat een hamster max. 8 euro ofzo mag kosten.

En bovendien ziet de fokker meestal vrijwel niets terug van dat geld.
Aan een fokker wil ik best wat geld geven. Maar aan de dierenwinkel niet hoor!
- Saskia1982
- Leeftijd: 43
- Contacteer:
Als iemand in mijn ogen een heel hoog bedrag vraagt dan vraag ik me persoonlijk toch af wat het doel van de fokker is.
Iemand die 15 euro voor een hamstertje durft te vragen fokt in mijn ogen al snel voor het geld en dat geeft mij een wat negatieve bijsmaak..
Iemand die 15 euro voor een hamstertje durft te vragen fokt in mijn ogen al snel voor het geld en dat geeft mij een wat negatieve bijsmaak..
Respect voor elkaar begint bij jezelf..
Mijn russen op facebook
Mijn russen op facebook
Maar dat bedoel ik juist. Geen fokker krijgt 15 euro voor zo'n diertje! Dat gaat juist naar de dierenwinkel volgens mij!Saskia1982 schreef:Als iemand in mijn ogen een heel hoog bedrag vraagt dan vraag ik me persoonlijk toch af wat het doel van de fokker is.
En ook aan een fokker zou ik ook geen 15 euro geven hoor. Er zijn al genoeg broodfokkers met dollartekens in hun ogen.
Het is helemaal niet moeilijk om blauwtjes of mandarijn te kweken. Een beetje kansberekening is voldoende. Er is voor mij geen enkele reden om meer dan gewoonlijk voor een hamster te betalen, tenzij het beestje een uitgebreide stamboom heeft, een show heeft gewonnen ofzo en ik er graag mee wil fokken.

Toen ik pas bij ons in de dierenwinkel was, ging ik natuurlijk effe bij de hamsters kijken. Ik zag een mooi manderijn hamstertje. Ik wilde hem eigenlijk wel en dat mocht van mijn moeder dus ik vragen aan die verkoopster hoe duur hij was, zegt ze: €23,50..
Echt belachelijk duur wassie! Ik vroeg nog waarom hij zo duur was maar de verkoopster zei dat het een zeldzame kleur was..