Hier kan ze alleen niet in klimmen
Gekke hamster?
Moderator: Sylvia.
Gekke hamster?
Heey!! Ik had een vraagje. Ik had voor de vakantie een kooi gekocht voor mijn toekomstige hamster. Ik was toen nog nooit op deze site geweest dus leek mij elke hamsterkooi wel geschikt voor een goudhamster. Nu ik op deze site zit en lees dat jullie je goudhamsters in een kooi hebben van minimaal 60 cm. lang schrik ik toch wel. Dat haalt mijn kooi bij lange na niet!! En het lijkt net of Swiftie gek wordt van de te kleine kooi! Ze knaagt als een gek aan de tralies, terwijl ze er vaak genoeg uit mag en los mag lopen, en als ze los loopt knaagt ze als een bezetene aan de bank en rent als een dolle stier in het rond. Nu hebben we thuis nog wel een cavia kooi staan, zo'n dichte kooi met tralies erboven, soort DUNA bak idee van 65 cm. lang en, ik denk, 30 cm. breed.
Ik wou vragen of jullie denken dat ik Swiftie beter in die kooi kan doen? Of dat ze gewoon zo gek doet omdat ze in de pubertijd zit en niet omdat ze in een te kleine kooi zit. Naja ik weet het antwoord zelf ook wel maar ik ben benieuwd naar jullie meningen!!
[size=75]Even geen hamsters voor mij[/size]
Ik geef de voorkeur aan een groot bodemoppervlakte, minimaal 1800 vierkante centimeter ( = ongeveer 60x30 cm). Hoe groter, hoe beter. In een Dunabak kun wat speeltjes zetten zodat de hamster toch wat kan klimmen. Let er wel op dat de spijltjes van de deksel dicht genoeg op elkaar staan anders ontsnapt je hamster misschien.
Een caviabak heeft meestal erg brede tralies; daar kan een hamster doorheen! Je zult het dus waarschijnlijk met gaas moeten bewerken bijvoorbeeld. Verder lijkt het me wel een mooie kooi. Andere alternatief is een nieuwe kooi kopen natuurlijk.
Esther
Esther
[color=blue][size=75]Groetjes van Esther[/size][/color]
Hoe groter de kooi hoe beter, ik heb mijn hamster een een dunabak van 70 cm breed. Deze is wel speciaal voor hamsters, dus met de tralies aan de bovenkant die dicht bij elkaar staan.
Over die klimmogelijkheden, die ka je zelf altijd nog maken!
Als ik jou was, dan zou ik zeggen zet haar over naar die grote kooi!
Over die klimmogelijkheden, die ka je zelf altijd nog maken!
Als ik jou was, dan zou ik zeggen zet haar over naar die grote kooi!
Heey allemaal, bedankt voor jullie meningen. Ik heb Swiftie vrijdag overgeplaatst naar de cavia kooi. Ze weet niet waar ze het zoeken moet, zo mooi vindt ze haar nieuwe verblijf! Ik heb tot nu toe alleen nog maar een huisje, een radje, een tonnetje waar ze door heen kan lopen (soort wc rol idee) en natuurlijk voerbakje en drinkflesje. De kooi lijkt nu alleen zo leeg!! Binnenkort maar even op zoek naar leuke speeldingetjes
Tips zijn altijd welkom
En even over de tralies aan de bovenkant, die zijn inderdaad breder dan die van bijvoorbeeld de duna hamsterkooi. Maar ze kan helemaal nergens op staan en ze kan ook niet aan de zijkant omhoog klimmen. Ze kan met geen mogelijkheid bij de tralies.
[size=75]Even geen hamsters voor mij[/size]
Mooi!marjet87 schreef:Heey allemaal, bedankt voor jullie meningen. Ik heb Swiftie vrijdag overgeplaatst naar de cavia kooi. Ze weet niet waar ze het zoeken moet, zo mooi vindt ze haar nieuwe verblijf! Ik heb tot nu toe alleen nog maar een huisje, een radje, een tonnetje waar ze door heen kan lopen (soort wc rol idee) en natuurlijk voerbakje en drinkflesje. De kooi lijkt nu alleen zo leeg!! Binnenkort maar even op zoek naar leuke speeldingetjesTips zijn altijd welkom
En even over de tralies aan de bovenkant, die zijn inderdaad breder dan die van bijvoorbeeld de duna hamsterkooi. Maar ze kan helemaal nergens op staan en ze kan ook niet aan de zijkant omhoog klimmen. Ze kan met geen mogelijkheid bij de tralies.
Maar zodra je haar meer mogelijkheden om te klimmen gaat geven, zou ik toch wel iets aan die tralies doen.
- Plumeau
- Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
- Leeftijd: 50
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je luxe hamsterkooi 
Aan die tralies is met een middagje zeten heel wat te doen
Je hebt nodig:
- stevig gaas dat precies past aan de binnenzijde van de tralies (scherpe puntjes wegknippen!)
- ijzerdraad of tieraps om het gaas vast te zetten
In mijn muizenkooi werkt dit prima!
Op deze foto is het een beetje te zien:

Groetjes,
Lara
Aan die tralies is met een middagje zeten heel wat te doen
Je hebt nodig:
- stevig gaas dat precies past aan de binnenzijde van de tralies (scherpe puntjes wegknippen!)
- ijzerdraad of tieraps om het gaas vast te zetten
In mijn muizenkooi werkt dit prima!
Op deze foto is het een beetje te zien:

Groetjes,
Lara
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!