Jongens uitgebroken!!!!!!!

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Yvonne W.
Leeftijd: 63

Jongens uitgebroken!!!!!!!

Bericht door Yvonne W. »

Vannacht grote paniek.Ik wist dat de jongens het niet leuk vonden apart te wonen maar dat ze zouden uitbreken?Nee nooit gedacht.Ik hoorde ze de hele tijd klimmen en graven(en vallen).Opeens hoorde ik een plof.Ik begreep meteen dat er iets aan de hand was.Toen ik mijn bed uitging om te kijken was de kooi wel erg leeg.En ja hoor!Chucky zat op de grond vlak bij de kooi.Maar waar was Surprise.De schrik sloeg me om mijn hart.Willem(mijn man) zag hem op de overloop en net toen ik dacht OH NEE viel hij andere halve meter naar beneden op de trap.Gelukkig heeft hij zich niet ernstig bezeerd zover ik heb kunnen vaststellen.Ik heb ze nu in een dunabak gezet.Watik dus absoluut niet begrijp is hoe ze uit de kooi zijn gekomen.Smalle tralies en alle deuren zaten dicht.Daar zet ik ze dus voorlopig echt niet meer in!!!!!!

Lous

Bericht door Lous »

Dat is schrikken zeg. Ik vraag me af hoe ze het hebben gedaan, want op de foto's kan je al duidelijk zien dat ze veels te groot zijn om door de tralies heen te kunnen. :?:
[color=indigo][size=75]Lous en de hamsters: Meneer Jansen en Gaia[/color][/size]
Gast

Bericht door Gast »

Jij hebt ook weer wat beleefd!!
Gelukkig hebben ze niks en heb je ze op tijd gevonden :D .

Wat gek, dat de jonkies zomaar uit de kooi kunnen komen. Zit er misschien tussen de eerste tralie en de bak een grotere ruimte? Dat heb ik wel eens gehad met een kooi. Overal smalle tralies, maar net de eerste had meer ruimte en daar kon een dwergje dus tussendoor :? .
Met dit dwergje hadden we heel erg geluk, want ze ging haar kooi uit, maar bleef op het tafeltje en ging later weer gewoon haar kooi in!
Yvonne W.

Bericht door Yvonne W. »

De enige ruimte die ik zie is aan de onderkant.Tussen het begin van de tralies en de bak.Maar dat is wel krap.Zijn ze dan zo goed in staat om zich daar tussen te wurmen?Blijkbaar wel want een andere ontsnappingroute kan ik echt niet vinden.
Gast

Bericht door Gast »

Hamsters kunnen zich inderdaad door hele kleine ruimtes wurmen. Als ik jou was zou ik zorgen dat de kier goed afgesloten wordt. Een andere mogelijkheid tot ontsnappen: deurtjes in de tralies hebben 1 spijltje (de bovenste) die iets meer ruimte laat dan de rest. Jonge hamsters kunnen zich soms daar tussen wringen. Je kunt er bijvoorbeeld een paperclip omheen draaien om het gat kleiner te maken.

Probeer ze anders eens in de gaten te houden 's avonds, want ze proberen het vast weer en dan kan je er wat aan doen!

Esther
RoboHamu
Contacteer:

Bericht door RoboHamu »

Oei wat een schrik, gelukkig liep het redelijk goed af. Het zijn wel ondeugende jongens heh :)
Yvonne W.

Bericht door Yvonne W. »

Ze zijn zeer ondeugend. :twisted: Dat van die deurtjes zou ook kunnen ja.Voor de plof hoorde ik telkens een hammie op het tralies vallen.Ik laat ze nu maar in de dunabak zitten want anders doe ik geen oog maar dicht.Als ze groter zijn probeer ik het opnieuw.
Twix

Bericht door Twix »

Let ook op die openingen die vaak bij deurtjes zitten. (vlak bij dat 'haakje' wat je om een andere tralie doet om het deurtje vast te klemmen).
ja, is beetje moeilijk uitleggen, maar in ieder geval : door dat gat zijn bij mij ook weleens syren ontsnapt toen ik nog een traliekooi had..
Yvonne W.

Bericht door Yvonne W. »

Ik begin te vermoeden dat ze inderdaad via een niet goed sluitend deurtje zijn ontsnapt.Vooral omdat ik voor de uitbraak steeds een hammie op de trap of rooster hoorde vallen.Zo te zien heeft Surprise niks over gehouden aan zijn val.Ik daarentegen sta nog steeds te trillen op mijn benen.
Francine D.P

Bericht door Francine D.P »

Als je spreekt van een 'surprise'....De naam is dus goed gekozen!Die heeft nog eens geluk gehad!Maar ja als ze de kans krijgen zal het wel weer gebeuren zeker?Dat is zo eigen aan een hamster! :cry:
Groetjes,Francine
Plaats reactie