afkortingen

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderator: Sylvia.

Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Eveline schreef:Louise toch... foei!
:P :lol:
Aan die manier van schrijven verdien ik een deel van m'n geld - om mensen dat af te leren :wink: Maar kun je nagaan hoe suf ik ervan word als ik voor een training dat soort teksten van 12 deelnemers moet lezen :roll: :wink:

Louise

xXjolienXx
Hamsters: 5
Leeftijd: 31

Bericht door xXjolienXx »

Tamar schreef:
Ronald schreef:
grijsje schreef:ja ik weet met drie maar je moet min de 8 doen en dan zijn het 2 meer
echt niet :P
:lol: Hahaha

W-A-C-H-T... In totaal toch echt 5. :P Ik schreef het eerst ook fout, maarre, grijsje, het zijn toch echt 5 letters. Tenzij je schrijft; W-A-G-T. Maar dat is fout. :D
ik zal mijn geniale uitvinding eens uitleggen :lol:

je hebt dus wacht=2 tekens

wacht=5 tekens

5-2= oei :bloos: 3 dus :lol:

sorry voor het o :off: :oops:
Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead.
Ronald
Leeftijd: 37

Bericht door Ronald »

kijk, grijsje snapt het :P
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience.
AtelierBrigitte
Hamsters: 1 campje
Leeftijd: 54
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte »

Louise schreef:Met betrekking tot het bovenstaande geldt, onder verder gelijkblijvende omstandigheden, dat, na lezing en zorgvuldige overweging van hetgeen eerder ten aanzien van dit onderwerp ter berde is gebracht, enig vermaak mijnerzijds niet geheel ontkend kon worden. :wink:

Louise
Kijk, dat zijn nog eens zinnen waar ik mij een beetje thuis voel :D :D Vooral omdat ik veel raadsstukken en adviezen van ambtenaren moet doorlezen. Heeeel vermoeiend, en wij moeten dat allemaal weer "vertalen" naar leesbaar Nederlands in een rapportje. En daar betalen ze ons voor :D
Wil je een blijvende herinnering (tekening) van je hamster (of ander huisdier)?
Kijk eens op AtelierBrigitte of lees mee op mijn weblog
Nicole D
Leeftijd: 33

Bericht door Nicole D »

B'elanna Torres schreef:
Louise schreef:Met betrekking tot het bovenstaande geldt, onder verder gelijkblijvende omstandigheden, dat, na lezing en zorgvuldige overweging van hetgeen eerder ten aanzien van dit onderwerp ter berde is gebracht, enig vermaak mijnerzijds niet geheel ontkend kon worden. :wink:

Louise
Kijk, dat zijn nog eens zinnen waar ik mij een beetje thuis voel :D :D Vooral omdat ik veel raadsstukken en adviezen van ambtenaren moet doorlezen. Heeeel vermoeiend, en wij moeten dat allemaal weer "vertalen" naar leesbaar Nederlands in een rapportje. En daar betalen ze ons voor :D
Ik snap er geen snars van... :lol: :roll:
Liefs Nicole
† Crush, Beatle, Yianih, Bloem en Sun
Louise
Leeftijd: 60

Bericht door Louise »

Nicole D schreef: Ik snap er geen snars van... :lol: :roll:
Vandaar die kloof tussen burger en politiek :wink:
En die zin betekent trouwens gewoon ongeveer hetzelfs als " :lol: " :wink:

Louise
Sanneh
Leeftijd: 37

Bericht door Sanneh »

Annemarieke. schreef:Het duurde ook erg lang voordat ik doorhad wat DA, dierenwinkel en baarmoederontsteking nou precies inhielden. Meestal schrijf ik dingen gewoon voluit, een enkele keer wil ik nog wel eens o.i.d., i.d.d. of i.i.g. gebruiken. Oh en ik schrijf vaak 'mn' in plaats van 'mijn' en 't' in plaats van 'het'. Maar dat is allemaal vrij duidelijk lijkt me :).
Ik schrijf niet mn maar m'n en niet t maar 't :P
Groetjes!
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Sanneh schreef:
Annemarieke. schreef:Het duurde ook erg lang voordat ik doorhad wat DA, dierenwinkel en baarmoederontsteking nou precies inhielden. Meestal schrijf ik dingen gewoon voluit, een enkele keer wil ik nog wel eens o.i.d., i.d.d. of i.i.g. gebruiken. Oh en ik schrijf vaak 'mn' in plaats van 'mijn' en 't' in plaats van 'het'. Maar dat is allemaal vrij duidelijk lijkt me :).
Ik schrijf niet mn maar m'n en niet t maar 't :P
Precies, ik ook. Het lijkt zo onverschillig en slordig. Bovendien lijkt het dan of je een typfout maakt waarbij er bijvoorbeeld nog 2 letters bij aangeplakt hadden moeten zitten, zoals: t ----> het zegmaar.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Fishy
Leeftijd: 44
Contacteer:

Bericht door Fishy »

Tsssk, handig hoor, die afkortingen... Ik wilde mijn adres naar iemand PB-en, maar mijn postcode is 6531 D W. Zonder spatie maakt het forum daar dus automatisch "6531 dierenwinkel" van :lol: .
Ik ben wel een dierenliefhebber, maar om nou te zeggen dat ik in een dierenwinkel wóón... ;)
Rebecca.
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Rebecca. »

:lol:
Platypus

Bericht door Platypus »

Hahaha :lol: We hebben je wel door hoor... Jij runt gewoon stiekem een dierenwinkel, maar vertelt het niet, want dan zou je ons korting moeten geven. ;)
Cinder
Leeftijd: 48

Bericht door Cinder »

Whaha :lol: :lol:
[color=green][size=75]Nieuw rusje sinds 06-08-2010, genaamd Elmo[/size][/color]
Virtual_Angel
Leeftijd: 40

Bericht door Virtual_Angel »

Haha, leuk, ik zit het hier door te lezen en zie overal vol uit dierenwinkel en baarmoederontsteking staan, en snap niet waar de discussie over gaat. Kom ik zo'n 7 pagina's verder tegen dat er een verbeteraar op zit. SUPER!

Dan staat 1 pagina terug MP en ik denk... Huh, millitaire politie?
*Lynneke*
Leeftijd: 30

Bericht door *Lynneke* »

Tamar schreef:Hahaha :lol: We hebben je wel door hoor... Jij runt gewoon stiekem een dierenwinkel, maar vertelt het niet, want dan zou je ons korting moeten geven. ;)
Helemaal mee eens! :lol:
[size=9]Haai, Mijn naam is Lynn. R.I.P. Snuffeltje :( [size]
Yara

Bericht door Yara »

Whahahaa :lol:
Plaats reactie