Wat is er mis met hamster voer
Moderator: Sylvia.
-
Virtual_Angel
- Leeftijd: 39
Wat is er mis met hamster voer
Ik zie hier zoveel 'gekke' vragen. Mag een hamster kaas, yoghurt, pepernoten, koekjes etc...
De meeste mensen reageren met "Het mag met mate"
Wat is er in vredes naam mis met gewoon hamster voer? Gewoon je hamster hamster voer geven, klein beetje groenten ( afhankelijk van wat ze gewend zijn ) en gezonde extra'tjes? Mijn hamster is net zo blij met een rozijntje of een ini mini korstje brood als met een snoepje van de dieren winkel. Wat duur is, ongezond en dat andere heb je toch gewoon in huis?
Dat snap ik niet hoor. Je dieren verwennen, ja okee, maar dat hoeft toch niet met allemaal menselijke producten? Je hamsters vla geven, of koek of pudding of brinta. Dat heeft toch geen meer waarde voor ze, dat doe je alleen voor jezelf. Ja dat vinden ze lekker, maar ze vinden witlof of appel of rozijnen ook lekker...
En dat vraag ik me af: Waarom?
De meeste mensen reageren met "Het mag met mate"
Wat is er in vredes naam mis met gewoon hamster voer? Gewoon je hamster hamster voer geven, klein beetje groenten ( afhankelijk van wat ze gewend zijn ) en gezonde extra'tjes? Mijn hamster is net zo blij met een rozijntje of een ini mini korstje brood als met een snoepje van de dieren winkel. Wat duur is, ongezond en dat andere heb je toch gewoon in huis?
Dat snap ik niet hoor. Je dieren verwennen, ja okee, maar dat hoeft toch niet met allemaal menselijke producten? Je hamsters vla geven, of koek of pudding of brinta. Dat heeft toch geen meer waarde voor ze, dat doe je alleen voor jezelf. Ja dat vinden ze lekker, maar ze vinden witlof of appel of rozijnen ook lekker...
En dat vraag ik me af: Waarom?
-
biawa
Re: Wat is er mis met hamster voer
Daarom dus.Virtual_Angel schreef:Dat heeft toch geen meer waarde voor ze, dat doe je alleen voor jezelf.
-
Cinder
- Leeftijd: 48
Ja, maar ik ben het wel met Vitual Angel eens...
Er zijn zoveel lekkere dingen te krijgen voor hamsters; walnoten, pinda's, rozijnen, zonnepitten, groente en fruit enz enz en dan uiteraard nog het hamstervoer, waar ook allemaal lekkere en gezonde dingen voor ze in zitten en de krackers, knaagstokjes, knaagbroodjes, hamster-donuts en weet ik veel wat allemaal nog meer... Ik snap het dan ook niet dat mensen hun hamster persé toch eten willen geven die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn... Het is toch net zo leuk om je hamster te zien genieten van een zonnebloempitje, als dat ze genieten van een kruidnootje???
Er zijn zoveel lekkere dingen te krijgen voor hamsters; walnoten, pinda's, rozijnen, zonnepitten, groente en fruit enz enz en dan uiteraard nog het hamstervoer, waar ook allemaal lekkere en gezonde dingen voor ze in zitten en de krackers, knaagstokjes, knaagbroodjes, hamster-donuts en weet ik veel wat allemaal nog meer... Ik snap het dan ook niet dat mensen hun hamster persé toch eten willen geven die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn... Het is toch net zo leuk om je hamster te zien genieten van een zonnebloempitje, als dat ze genieten van een kruidnootje???
[color=green][size=75]Nieuw rusje sinds 06-08-2010, genaamd Elmo[/size][/color]
-
Louise
- Leeftijd: 59
Hé, wat goed, dit onderwerp - ik zat ook al een tijdje over zoiets te denken. Het viel mij de laatste tijd ook al op, al die onderwerpen van mag een hamster dit en dat en zus en zo. En natuurlijk mag een hamster best die ene bijzondere keer iets geks of lekkers of 'fouts', maar niet aan de lopende band, en je doet er inderdaad alleen of vooral jezelf een plezier mee.
En als je een hamster en een pepernoot en pudding en kaas en vla en een koekje en brinta en weet-ik-wat geeft, al is het allemaal 'met mate', dan is dat bij elkaar toch al gauw erg veel.
En volgens mij zijn veel van die onderwerpen ook een soort hoop op rechtvaardiging, zo van: 'het mag eigenlijk niet, maar als nou maar veel mensen zeggen dat het best kan, kan ik het ook goed praten' ofzo.
Dus ja, het gaat meer om de baasjes dan om de hamsters.
Louise
En als je een hamster en een pepernoot en pudding en kaas en vla en een koekje en brinta en weet-ik-wat geeft, al is het allemaal 'met mate', dan is dat bij elkaar toch al gauw erg veel.
En volgens mij zijn veel van die onderwerpen ook een soort hoop op rechtvaardiging, zo van: 'het mag eigenlijk niet, maar als nou maar veel mensen zeggen dat het best kan, kan ik het ook goed praten' ofzo.
Dus ja, het gaat meer om de baasjes dan om de hamsters.
Louise
Ja maar mensen delen dieren ook het liefst zo veel mogelijk menselijke eigenschappen en gevoelens toe.
Dus; oh, dit vind ik wel lekker zeg, misschien vind hammie het ook wel lekker!
Jeetje, ik heb het wel koud zal ik hem geen dekentje om moeten doen of een truitje aantrekken?
Die hamster vind het wel best al die leuke dingetjes om te eten, maar als het ongezond is waarom zou je het dan doen?
Met hamstervoer is inderdaad niks mis, toevoegingen die niet in het voer zitten zoals meelwormn of hondenbrokjes is natuurlijk een ander verhaal
Dus; oh, dit vind ik wel lekker zeg, misschien vind hammie het ook wel lekker!
Jeetje, ik heb het wel koud zal ik hem geen dekentje om moeten doen of een truitje aantrekken?
Die hamster vind het wel best al die leuke dingetjes om te eten, maar als het ongezond is waarom zou je het dan doen?
Met hamstervoer is inderdaad niks mis, toevoegingen die niet in het voer zitten zoals meelwormn of hondenbrokjes is natuurlijk een ander verhaal
-
punkie
- Contacteer:
Ik ben ook met je eens. Ik geef me hamster ook alleen hamstervoer, en Demi krijgt dan fenegriek erbij. En Sam krijgt zo nu en dan zo grote knaagstick.
Ik wil ze ook binnenkort weer hondenbrokjes geven voor de dierlijke eiwitten
Ik wil ze ook binnenkort weer hondenbrokjes geven voor de dierlijke eiwitten
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
-
Virtual_Angel
Ik geef mn konijnen altijd een vrij streng dieet ( aanleg om dik te worden, slecht gebit ) en vind het dus vanzelfsprekend dat ik mn hamster ook een gezond dieet geef. Toen ik haar net had, heb ik hier veel rondgekeken naar 'dieet voorschriften' dus ik geef hamstervoer met honden brokjes er doorheen. Ik haal proef zakjes bij de dieren winkel aangezien ik geen hond heb. En zo nu en dan een klein stukje groenten.
Hier word het gewone hamstervoer gegeten, en daarnaast iedere dag als ik er aan denk groente of fruit.
Extraatjes zoals stukjes brood of crackertjes zo een keer per 2 weken.
Niet veel verwennerij ofzo.
Extraatjes zoals stukjes brood of crackertjes zo een keer per 2 weken.
Niet veel verwennerij ofzo.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
-
Femke.
- Leeftijd: 36
Ja ik ben het wel met je eens, ik geef mijn hamster op zich niet veel van die 'mensendingen' of echte snoepjes ofzo. Een vriendin van me heeft ooit een zakje hamstersnoepjes gegeven maar die geef ik hem eigenlijk nooit, ik heb hem weleens brinta gegeven maar dat hebben we gewoon in huis dus ik wou het een keertje proberen
Maar echt speciale snoepjes gaan kopen (die dingen zijn vaak ook nog duur!) vind ik een beetje onzin als je ook gewoon 'snoepjes' (fruit, groente) in huis hebt..
Maar echt speciale snoepjes gaan kopen (die dingen zijn vaak ook nog duur!) vind ik een beetje onzin als je ook gewoon 'snoepjes' (fruit, groente) in huis hebt..
never gonna give you up, never gonna let you down
Ik ben het ook met je eens hoor 
Vaak kennen ze ook het woord'''zoekfunctie'' niet.
Hier krijgen ze gewoon dagelijks hamstervoer, en regelmatig groente/fruit. Soms een stuk hard brood en een beetje trotsgiert., heeeeeeeel soms een snoepje. (maar je ziet bij mij al, dat het aardig kan opstapelen.)
Soms mogen ze wel eens wat lekkers meesnoepen, maar dat gebeurd niet regelmatig. (bijv. een stukje rijst, groente, lekkere dingetjes uit het avondeten.)
Vaak kennen ze ook het woord'''zoekfunctie'' niet.
Hier krijgen ze gewoon dagelijks hamstervoer, en regelmatig groente/fruit. Soms een stuk hard brood en een beetje trotsgiert., heeeeeeeel soms een snoepje. (maar je ziet bij mij al, dat het aardig kan opstapelen.)
Soms mogen ze wel eens wat lekkers meesnoepen, maar dat gebeurd niet regelmatig. (bijv. een stukje rijst, groente, lekkere dingetjes uit het avondeten.)
ik geef ze zoveel eigelijk.. Soms snoepjes van de dierenwinkel, pijnboompitjes,zonnebloempitjes,gedroogde banaantjes, ze zijn het nu gewend dat ik voordat ik naar bed ga ( of mn moeder
) hen iets geeft. Ik geef ze eigelijk weinig ''menseneten''
Heel soms een stukje vlees of kip. Als ik eraan denk, maak ik niet zo'n punt van. Gewoon niet vaak, en kleine stukjes.
Beetje afwisselend, en dat maakt ze steeds nieuwsgierig.
Groente: witlof, komkommer, sla en wortel het meest.
En fruit krijgen ze soms een stukje mandarijn of appel.
Heel soms een stukje vlees of kip. Als ik eraan denk, maak ik niet zo'n punt van. Gewoon niet vaak, en kleine stukjes.
Beetje afwisselend, en dat maakt ze steeds nieuwsgierig.
Groente: witlof, komkommer, sla en wortel het meest.
En fruit krijgen ze soms een stukje mandarijn of appel.
ik geef mun hamster best veel snoepjes en ik heb mun hamster ( met dank aan snoepjes ) heel tam gekreegen.
en ze vind ze heeeeel lekker
[img:492:369]http://img81.imageshack.us/img81/2739/dsc032992ek4.jpg[/img]
en ze vind ze heeeeel lekker
[img:492:369]http://img81.imageshack.us/img81/2739/dsc032992ek4.jpg[/img]
Groetjes Luc (Hamstery BBeauty)